Chtěl jsem se zeptat na zkušenosti a doporučení týkající se K&N vzduchového filtru. Čtu tady, že ho spousta lidí má a že by menším odporem proti průtoku vzduchu měl být přínosem pro tah motoru, nehledě na to, že se nemění, ale jen čistí.
Je to opravdu tak? Když ho tam dám místo originálu, poznám rozdíl? A jakou vyžaduje údržbu(jak často a co to obnáší)?
Upravil Pedro_cz dne 20.07.2008 07:38
po vymene papieroveho za KN na predchadzajucej GS som zistil ze sa trosku zvysilo pole pouzitelnych otacok najma odspodu a motor ide lahsie do otacok
cistit ho treba podla potreby, ak chodis vo vaznych terennoch kde sa prasi atd atd tak ho trebayprat a nasledne naimpregnovat castejsie ako ked deries asfalt
Viděl jsem, že jsou k tomu nějaké dvě lahvičky, čistič a olej. Jak konkrétně probíhá to čistění? Možná se ptám blbě, ale nikdy jsem ten filtr in natura neviděl a nevím, jak ten filtrační materiál vypadá a jak se dá čistit. A jinak se dá čistit donekonečna?
staci cistit vlaznou jarovou vodou, nechat ususit a napustit olejen na filtry tak ze vrazis filtr do igelitaku, nalejes tam primerene oleje a "promnes" az filtr poradne nasakne. Zbytek z igelitaku nalejes zpatky do lahve. Cisti se po cca 5000km. Ale jak jiz bylo napsano vyse, kdyz jezdis v prachu tak radeji casteji.
A pocitej s tim, ze i molitan se casem rozpadne, takze kdyz z toho zacnou odpadavat "drobky" tak hned vymenit.
EDIT: sakra, ja si nevsim. tohle plati pro obyc molitanove, omlouvam se
Upravil turby dne 21.07.2008 10:45
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
S K&N mám celkem najeto asi tak 50 tisíc na různých motorkách. Celkem doporučím čistit častěji. Není od věci čistit po každé offroad projížďce, kde se prášilo. Každopádně ne benzínem a ne jarem. Nastříkat tím jejich čističem, nechat chvíli působit, pořádně promýt vodou zevnitř ven (aby bordel voda netlačila víc do filtru), nechat dokonale uschnout a zlehka nastříkat olejem co je v čistící sadě. Ten olej se dá nahradit jiným ale nikdy jsem nepoužil jiný než originální čistič. Na cesty jsem měl dvě malé plastové lahvičky co jsem koupil někde v drogerii asi o velikosti tak 2cm průměr a 7cm výška. V tom jsem měl odlité přípravky a stačilo to na několik čištění během delších cest. Když jsme jezdili v partě s víc motorkama s KN filtry, tak někdo vždycky vezl větší balení pro všechny. KN jezdím i teď, s laďákem to jinak nemá smysl. Molitanový filtr s předfiltrem v sacím potrubí je praktický na extrémní cesty ale nemá to takový výkon (průtok vzduchu je nižší) ale zase člověk nepotřebuje ty přípravky. Takže to střídám podle toho, kam se jede. Ale čistit víc než míň, to je základní pravidlo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
ja mam kn na aute a je to trosku hlucnejsi, to prani je malinko otrava a pakarna, ale co by clovek neudelal pro 1kone a 1.5Nm jinak na predchozi moto zazila 20tkm a bez problemu,jen kamarad co dela ve zkusebne mi to stale hani ze to propusti dost bordelu na moto oproti klasickemu filtru (je to logicke) ..
WILL RACE FOR FOOD
Když jsem dal laďák tak bych řekl že se výkon zvýšil když KN tak jsem byl zase zklamanej. Jo a taky stoupla spotřeba
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Ja mam KN v Yamahe plus ladak Huric hned jak som to na moto namontoval mi stupla priemerna spotreba o 1az 2l ci sa zvysil aj hluk sania to neviem bo pre vyfuk uz nic nepocujem a trosku sa mi zhorsilo startovanie studenej moto .
Upravil audina dne 23.08.2008 12:53
BMW 1100GS