Ahoj, jak pořád rozebírám, skládám a seznamuji se s moto tak mě také začíná zajímat co a čím je potřeba mazat, popřípadě lepit. Teď jsem konkrétně narazil na matky které drží víko palivového filtru a čerpadla a připadalo mi že konce šroubů byly něčím zalepené. Nebo budu třeba dávat zpět zrepasované tlumiče a když jsem sundaval ty šrouby byly také něčím namazané...něco jako teflon. Takže krom těchto dvou konkrétních případů by mě zajímalo vše s čím máte konkrétní zkušenosti co, jak a čím mazat. Doufám že se to nezvrhne v souboj značek která je lepší, opravdu mě zajímá jako neznalce obecně jakými mazivy se co maže, značka je až jako druhotný problém.
Díky
Manuál mám, ale s angličtinou bojuji a google to překládá jak se mu chce, tak proto jsem to sem napsal. Myslím, že pokud si dám někdo tu práci sem tyto věci sepsat, hodně lidí to určitě ocení.
Upravil DM3555 dne 03.02.2014 14:26
Šroubové spoje jistím (tam kde je to předepsáno,popř kde to uznám za vhodné) Loctitem 243 je to středněpevnostní jištění a je (mělo by být )dle díl. příručky používáno i v origo servisech.Toto jištění jde povolit normálně nářadím ,jsou ještě vysokopevnostní ale ty už se demontují ohříváním to ale nepoužívám.
Na těsnění motorových součástí jsem používal ,,motorový" červený silikon s odolností do 300 st C ale jelikož je pak jebačka to čistit -ten vytlačený přebytek aby to nevypadalo blbě tak jsem si teď sehnal od fi Berner tento silikon černý .http://www.primad...ERNY-200ml
Já mam z práce 242 ale koukám teď na to, že má menší povolovací moment a to 11,5 Nm a 243 má 26 Nm. 11,5 Nm taky neni málo, tak snad se to nebude povolovat.
DM3555 napsal:
Ahoj, jak pořád rozebírám, skládám a seznamuji se s moto tak mě také začíná zajímat co a čím je potřeba mazat, popřípadě lepit. Teď jsem konkrétně narazil na matky které drží víko palivového filtru a čerpadla a připadalo mi že konce šroubů byly něčím zalepené. Nebo budu třeba dávat zpět zrepasované tlumiče a když jsem sundaval ty šrouby byly také něčím namazané...něco jako teflon. Takže krom těchto dvou konkrétních případů by mě zajímalo vše s čím máte konkrétní zkušenosti co, jak a čím mazat. Doufám že se to nezvrhne v souboj značek která je lepší, opravdu mě zajímá jako neznalce obecně jakými mazivy se co maže, značka je až jako druhotný problém.
Díky
Tohle vše (mazací, těsnící, lepící prostředky atd.) + utahovací momenty máš v manuálu (konkrétně pro R1150 v PDF) od strany 13 po stranu 20. Opravdu to nemá cenu všechno vypisovat (je toho docela dost), když je to pěkně sepsané jinde a dá se to v pohodě stáhnout. Když budeš chtít něco konkrétního (nebudeš to třeba umět najít nebo si nebudeš jistý), tak ti tu vždy někdo poradí, ale dělat tu nějakou tabulku všech používaných lepidel, mazadel, těsnících přípravků apod. pro konkrétní modely BMW je myslím zbytečné. Samosebou na značce výrobku lpět nemusíš - např. spousta věcí od LOCTITE má svoji obdobu i u jiných výrobců (WURTH, RETECH, BERNER, NOVALOK.....). Ostaních věci (těsnící prostředky, mazadla...) jsou na tom stejně.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
kim napsal:
Šroubové spoje jistím (tam kde je to předepsáno,popř kde to uznám za vhodné) Loctitem 243 je to středněpevnostní jištění a je (mělo by být )dle díl. příručky používáno i v origo servisech.Toto jištění jde povolit normálně nářadím ,jsou ještě vysokopevnostní ale ty už se demontují ohříváním to ale nepoužívám.
Na těsnění motorových součástí jsem používal ,,motorový" červený silikon s odolností do 300 st C ale jelikož je pak jebačka to čistit -ten vytlačený přebytek aby to nevypadalo blbě tak jsem si teď sehnal od fi Berner tento silikon černý .http://www.primad...ERNY-200ml
Loctite
Nechci ti kazit radost, ale my v práci Berner používáme a tenhle si myslím je na 170 stupňů.
kim napsal:
Šroubové spoje jistím (tam kde je to předepsáno,popř kde to uznám za vhodné) Loctitem 243 je to středněpevnostní jištění a je (mělo by být )dle díl. příručky používáno i v origo servisech.Toto jištění jde povolit normálně nářadím ,jsou ještě vysokopevnostní ale ty už se demontují ohříváním to ale nepoužívám.
Na těsnění motorových součástí jsem používal ,,motorový" červený silikon s odolností do 300 st C ale jelikož je pak jebačka to čistit -ten vytlačený přebytek aby to nevypadalo blbě tak jsem si teď sehnal od fi Berner tento silikon černý .http://www.primad...ERNY-200ml
Loctite
Nechci ti kazit radost, ale my v práci Berner používáme a tenhle si myslím je na 170 stupňů.
Jj vím, i to je to plně dostačující,výfuk se tím netěsní a jinde taková teplota není
Upravil kim dne 09.02.2014 20:07