Mám po repasi (teda už asi 10 000) originální zadní tlumič a jde mi dost těžko štelovat předpětí pružiny tím kolečkem. Tak těžko, že už jsem strhl to umělé kolečko :-(
Tak jsem ho sundal a když použiju klíč, můžu s tím šroubem pod tím otáčet, ale jde to opravdu hodně ztuha. Čím to může být, respektive jak to celé funguje? Nerad bych to strhl nebo nějak zničil....
Je to hydraulickej předepínák pružiny. Je to uplně oddělený od funkce tlumení .Jinak rozebrat a vyčistit- zřejmě je ta podložka(píst) co z toho vyjíždí znečištěná nebo orezlá a nechce se jí ven či dovnitř.
Upravil toli dne 24.08.2014 18:49
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Je to sice tlumič ze 650 ale je to podobný ne-li stejný.Ta orezlá část vlevo od šipky je to co máš asi taky orezlý. Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
jj, ten princip je stejný, docela libůstka stahnout pružinu, pod pístkem nad pružinou je drátový kroužek až ho vyndáš máš vyhráno. jo je tam ještě aretační červík, tak povolit..
Upravil lupen dne 24.08.2014 23:22
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.
No jestli je to rezavé tak jako na fotce tak je to určitě na výměnu. Protože když se to ošmirgluje tak na tom nebude povrchovka a za moment to zarzi zase. Navic si dokážu představit v jakém stavu asi budou těsnící kroužky.
Tak podle toho, co tu píšete, to asi nechám na Tondovi, až k němu zase pojedu :-)
Každopádně na to mrknu, pochopil jsem to tak, že když se otáčí tím šroubem, zvětšuje se tlak oleje a vylézá ten kroužek, který stlačuje pružinu. Takže když s tím teď nebudu chvíli kroutit, jezdit se na tom dá a pak se domluvím, až to budu servisovat.
Upravil robert_zl dne 25.08.2014 12:17