Ahojte, nevíte někdo jestli se dá nějak v BMW zjistit co vše se s motorkou dělo? Mám na mysli servisní kontroly a výměny.
Koupil jsem na jaře 1150 GSA 2002 dovezenou ze Švýcarska, ale bez servisky. Dle tachometry 90tis. km (i tomu věřím), ale netuším jestli byla dělaná spojka, kardan apod. Když jsem měnil olej tak tam byl origo BMW filtr a na krytu pojistek je spoustu různých nálepek (nejdou dobře přečíst), takže předpokládám že servisy se dělaly. Jinak mám najeto 5 tis. a moto jede parádně.
pavlos84 přiložený následující obrázek:
hmm, i tak trochu tajně doufám, že už je vyměněná spojka i zrepasovaný kardan. Někde jsem slyšel že se to dělá kolem 70 tis. Spojka zatím zabírá v pohodě a zadní kolo vůli nemá. Myslíž, že se dá nějak rozpoznat blížící se problém dopředu? Snad mi letos vyjde Albánie a nerad bych, aby mě to tam nechalo...
pavlos84 napsal:
hmm, i tak trochu tajně doufám, že už je vyměněná spojka i zrepasovaný kardan. Někde jsem slyšel že se to dělá kolem 70 tis. Spojka zatím zabírá v pohodě a zadní kolo vůli nemá. Myslíž, že se dá nějak rozpoznat blížící se problém dopředu? Snad mi letos vyjde Albánie a nerad bych, aby mě to tam nechalo..
Poradim ti: Neres kraviny a jezdi.
Nekdo dela spojku v 70ti tis km a jinej najezdi 2x tolik. Zalezi na podminkach provozu. Az to pujde do haje,tak to poznas. Nechat na ceste te muze i kardan po repasi. Pokud kardan nema vule a neslzi a spojka neklouze,tak bych do toho nestoural. Anebo vysyp 25klacku a udelej to treba zbytecne,ale pro svuj klid komplet novy. Ale ani novymu lozisku nemuzes verit na 100%.
Na druhou stranu Albanie je tak blizko, ze bych jen dolil olej a zbytek jen okametricky zkontroloval.
Upravil Hrabe_X dne 01.01.2016 15:33
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Souhlas s Hrabě, ale pokud chceš mít jistotu o kondici (ne o dosavadním servisu), nech motorku zkontrolovat, kontrola spojkové lamely je jednoduchá, jestli bude kardan atd. se správnými vůlemi, je jedno jestli to někdy někdo dělal atd. Asi by bylo dobré seřídit přitom vstřiky a udělat diagnostiku, pak bys měl mít klid. Já mám např. na ADV 150 tisíc km s původní spojkou, je stále v toleranci a tak se nebojím že by s ní byl někde problém. Vím, když jsi motorku koupil, tak to prožíváš víc, ale když už ji máš, nech to zkontrolovat abys věděl že je a nějakou dobu bude v pořádku, než pídit se po minulosti, to stejně 100% nezjistíš.
Ja mam 165 a spojku mam taky puvodni...ted sem menil kamaradovi gufero na motoru a spojku ma presne v pulce v 80ti...takze taky dobrej jezdec...
Kupredu spatki ni krok...