Kluci já vím že 1150 hučí, že je jaro takže jsem to celou zimu neslyšel ale začínám mít podezření na problém v převodovce což mi vzhledem k plánované cestě do Gruzie dělá trochu vrásky.
Prostě: Nejvíc to hučí když přeřadím a pustím spojku nebo když podřadím a pouštím spojku. Na neutrál to slyším také, ale bez zátěže je to docela potichu - nezní to jako problém.
Olej v kardanu i v převodovce jsem zkontroloval - je tam (do převodovky trochu doliju - má být po šroub ne? Tekl jen při naklonění))
V motoru je oleje taky dost.
Zkus dát do převodovky novej olej. Mě převodovka hučela s olejem co měl asi 14000km.na dvaceti se dal novej a byl klid..od té doby to měním stejně s olejem v motoru..(no spíš Servisák mění.. )
per aspera ad astra
Asi tam taky neni moc dlouho ale zkusím, díky.
Ještě detail, klouže mi spojka - za provozu neznatelný ale pri hodně prudkém rozjezdu to je tutovka. měl jsem už i sundanej starter ale moc jsem tam neviděl - tak nevim jak mam poznat jestli je lamela mastná nebo sjetá. Ale to je fuk - zmínil jsi toho servisáka - kde nejblíž od Tábora seženu někoho kdo by mi na tom udělal tu spojku? Já už se nechci v ničem vrtat.
Spojka pokud není mastná což by mohlo bejt prosakujici gufero nebo spojkovej váleček tak se dá změřit posuvkou. Nová má tuším 6mm a mění se na 4,5 tuším a 4mm už jsi na nytech.. Ale nejsem si na 100% jistej. Jinak mechanika v okolí Tábora nevím ale odjíždím něco přez 50km do Prahy k Milanovi a jsem spokojenej.
per aspera ad astra
Spojka se nejprve pozná podle toho, že znatelně klouže na 5. nebo 6. převodový stupeň při zrychlení na cca 5 tis. otáčkách - loňská zkušenost (při tom jsem to zjistil, kdy při rozjezdech apod. se to ještě neprojevovalo). jinak tu lamelu od startéru moc nezměříš nehledě na to, že bývá sjetá nerovnoměrně, u středu víc než na kraji (nebo obráceně, musel bych se podívat do garáže). Jinak jestli nejsi mechanik, nech si to udělat, já to dělal sám s bráchou, je to poměrně dost práce a je potřeba několik přípravků a je tam i několik úskalí, které je lepší, když udělá někdo, kdo s tím má zkušenosti. Jinak jestli na ni něco teče poznáš poměrně jednoduše, kdy na spáře mezi motorem a převodovkou je to znát a prostor u spojky je mastný a špinavý (to poznáš od startéru. Jak psal kubas, mohou téct gufera na klice, gufero na převodovce u spojky, ale taky třeba gufero pod spojkovým válečkem nebo manžeta spojkového válečku.
to že spojka klouže to vím to je v poho - děsí mě to ložisko něčeho. ted jsem nastartoval a prochazel s metrovou závitovkou motor a jako doktor poslouchal kde to je nejhlasitější. nemohl jsem to najit. tak jsem mačkl a pustil spojku a teprve to začalo. a už se to neztratilo. nechapu. popojel jsem 300m a je to fakt běs. hlavně při podřazení. to je to nejhlasitější. nenapada vas něco? ¨
Tak tabor Znojmo a tam jsem musel změnit plán. Prelil jsem prevodovku olejem a upaloval s tou rachotinou domu a za 4 hodiny to rozpulil. Převodovka je ted jeste v celku ale problem je v ni. Vypustil jsem olej plny supinek železa, trochu teklo gufero převodovky, proto ta spojka (6mm), ale co s tou prevodovkou? Tobuz rozebírat v garazi nechci. Komu byste to dali? Nejlépe jizni cechy Praha vysocina. Duveryhodbe na me působí Tonda, nevim jak moc se tím zabývá, Servisak je blíž a manto asi jako hlavní činnost, Cyril moto je dost daleko - tam to mel peedchozi majitel. Nejsem první tak někdo ma urcite zkusenosti.
Spojka bude na výměnu - obložení bude nasáklé olejem. V převodovce bude na 99,9% vysypané ložisko na vstupu. Převodovku klidně dovez nebo pošli poštou, ale dostanu se na ni až za nějakou dobu - mám toho teď moc (víc máš v PM).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tak jsem šel po domluvě s Tondou ještě sundat kardan (zrovna jsem neměl HEX12 takže ještě baumax) a pak tam u toho sedím zvědavý jak veverka a s jistotou že to tonda složí at to bude v jakémkoli stavu jsem to rozloup. Překvapilo mě že je všechno netknuté až na to ložisko na vstupu - jak jak tonda řekl. I já jsem to včera po cestě vydedukoval ( dělá to při záběru, na volnoběh a někdy to i ustane - asi když to lamela zrovna vystředí).
No, dobře že jsem to v tom znojmě otočil, dojel jsem domu s pulkou kuliček. ostatní rozlisované, ale zatim jsem na žádném zubu nenašel ani rýhu.
Doprava k Tondovi se mi komplikuje rozbitým Espacem (3.5V6) i Transporterem (2.0CR) takže to zkusim vyměnit sám a jen to jedno ložisko, ostatní nemají od pohledu žádnou vůli.
Gufero na výstupu ani nikde jinde neteklo a rozebraním převodovky se nepoškodilo - tak nevím. To na vstupu je samozřejmě na šrot.
Gufero na klice neteklo ale byl kolem něj mastnej 5mm kruh - řešit neřešit?
Lamelu nechám obložit u nás, snad to ten děda ještě dělá - nějaký spešl požadavek na materiál? Udivuje mě že se tento tak třepí, ty měděné drátky.
Když se vám někomu bude chtít říct něco chytrého - s chutí do toho. Doufám že to dokážu složit. Ukol číslo jedna je stáhnout ten středový kroužek starého ložiska - to bude oříšek. hodím na rajče nějaké fotky, je to docela podívaná si myslim.
Kluci kolik ma mit lamela novou tloustku? Jeden obkladac oblozeni u nás se boji ze se to utrhne ze nytek bude držet za málo materiálu. Řekl jsem mu 6mm a nejtensi oblozeni ma 3,2mm.
Kluci ten bordel mě mrzí ale mašina se rozbila den po uklidu garáže
Ne, pravda je taková že přes zimu do garáže kvůli vlastnosti "to se může hodit" natahám z práce hromadu věcí a tak je tam prostě bordel.
Nevíte kolik stojí lamela v BMW? v německu na ebay ji mají za 1800Kč + pošta. Ten obložkář mi říkal že se nevejde pod 1400Kč to mi přijde už dobry koupit original.
miraxm napsal:
Kluci ten bordel mě mrzí ale mašina se rozbila den po uklidu garáže
Ne, pravda je taková že přes zimu do garáže kvůli vlastnosti "to se může hodit" natahám z práce hromadu věcí a tak je tam prostě bordel.
Nevíte kolik stojí lamela v BMW? v německu na ebay ji mají za 1800Kč + pošta. Ten obložkář mi říkal že se nevejde pod 1400Kč to mi přijde už dobry koupit original.
Na bordel se vyse. hlavně, že se v tom vyznáš
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží