koupil jsem si havarovaný stroj BMW R850R (model 2004), který dostal čistou ránu od auta na zadní kolo, takže se utrhla převodovka od motoru. (Prakticky totální destrukce skříně převodovky a uštíplý kus spojkového koše na bloku motoru u pravého válce) Jelikož bylo roztříštěné i uložený kyvné vidlice, převodovka s kardanem a kolem držela na motorce prakticky za brzdovou hadici...
Chvíli jsem přemýšlel o zavaření motoru, ale motorka po nárazu spadla na pravou stranu kde bylo poškozené uložení vahadel v hlavě a našla se i trhlinka na válci..
Sehnal jsem komplet motor s převodovkou a kardanem a za jedno odpoledne jsem vše přehodil...
Motorka jezdí a kromě ovládání blinkrů jsme spolu už i kamarádi...
Ovšem mám zde pár nesrovnalostí...
Po nastartování motoru je zhruba vteřinu slyšet dosti hlučný zvuk.. Přirovnal bych to k rachocení ventilů u vyběhaného TDI s vadnými hydroštely.. Po vteřině se motor zklidní a přede jak koťátko...
Byl jsem ujištěn, že je to vcelku normální, ovšem dneska (vedro jak kráva) jsem uvízl v zácpě a motoru bylo asi horko a zvuk se sice slaběji ozval opět.. Bylo to přímo z pravého válce a typický zvuk klepajících ventilů.. Bohužel místo teploměru oleje mám hodiny, takže nevím jaká byla teplota, ale předpokládám že to normální není...
1/Jako první mne napadlo, že zkontroluju vůle ventilů.. Tady na fóru jsem našel návod s hodnotami na R1150GS.. Jsou hodnoty stejné i pro motor R850??? Měl by být totožný, jen s jiným vrtáním...
2/Když jsem měnil olej (mimochodem výborně umístněný filtr oleje), dal jsem tam 20W50 Castrol F1.. Vím že viskozita je OK, ale nemůže mu třeba vadit vyšší teplota oleje, než má třeba klasický vodník??
3/jelikož jsem měnil motor a samozřejmě se nastavení lanek plynu pohnulo, zatím jsem synchronizace "karburátorů" dělal podle sluchu... Mám připravený hadičky a prkýnko, že je sesynchronizuju pořádně.. Nicméně zde na fóru jsem se dočetl o nastavování trimrů na určité napětí, dolaďování volnoběhu mosazným šroubem.. atd.. Pokud jsem na toto nastavení při výměně motoru nesahal, je třeba jej znovu nastavovat??? Nebo stačí jen synchronizace???
4/jelikož jsem spíše klidný jezdec, přijde mi že při dálniční rychlosti 130 motor zbytečně moc točí.. Jádro pudla je, že oba koncové převody mám 34/11.. Když bych měl koncový převod např. 31/11, sice bych přišel o zrychlení, ale zase by to zbytečně moc netočilo... otázka je, jsou převody zaměnitelné třeba ze starší R1100R, nebo GS???
5/ Mám takové ty plastové hrazdičky na držení kufrů.. chci si pořídit originální kufry BMW Touring, ale budou pasovat i ze starších modelů R850R/R1100R, nebo musím shánět pro konkrétní můj typ R850R/R1150R??
6/ Mám dosti hlučnou benzínovou pumpu.. Slyším jí i za jízdy.. Někdo jí má tichou, někdo hlučnější.. Znamená to, že ta má odchází, nebo prostě každá se chová nějak jinak??
7/ Kolik má motorka rezervu?? Po zhruba ujetých 180km se rosvěcí hladové oko.. Než dojedu natankovat, je na tachometru 200 a tankuju cca 12L benzínu.. Spotřeba 6L mi přijde vcelku přijatelná, ale dojezd nízký.. Našel jsem několik různých udajů a velikosti nádrže, ale poněkud si odporují... Někdy 21, jindy 18.. Kolik to tedy má ve skutečnosti?? Navíc s bočním stojanem už svítí ani ne po 100km od tankování...
Napiš a nebo zavolej Tondovi a nebo Servisákovi. Ty by mohli znát většinu odpovědí.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Taky mam cerstve R850, ale starsi GS. Ten zvuk po nastartovani jsem slysel zatim jednou, ale nevim jestli ma cenu ho resit. Cerpadlo kvici jen obcas, v nadrzi je starej benzin a moc ho tam neni. Zkusim nejdriv vymenit filtr za 3 stovky. Olej jsem koupil Motul 20W50 a predpokladam, ze to na nej pojede
Kolik ti toci motor ve 130ti? Ja mam ve 100kmh presne 4000 otacek, vic jsem zatim nejel, protoze to jeste nemam na ceskych dokladech a pocasi taky uplne nepreje.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
7/ Kolik má motorka rezervu?? Po zhruba ujetých 180km se rosvěcí hladové oko.. Než dojedu natankovat, je na tachometru 200 a tankuju cca 12L benzínu.. Spotřeba 6L mi přijde vcelku přijatelná, ale dojezd nízký.. Našel jsem několik různých udajů a velikosti nádrže, ale poněkud si odporují... Někdy 21, jindy 18.. Kolik to tedy má ve skutečnosti?? Navíc s bočním stojanem už svítí ani ne po 100km od tankování...
Moc díky za rady...
macman
jestli máš stejnou nádrž jako r1150r tak má 20,4l
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
Ad 4
Koncovy prevod je zamenitelny, akurat na prevode z GS budes mat uchyty pre ten zadny plastovy blatnicek
Sam mam na R1100GS prevod z 850R - opacna situacia ako u teba - isiel som do pomala.
Ad 5
Chcelo by to foto tych drziakov, ale ak su rovnake ako na GS, kufre by mali pasovat.
Ja som predal originalne plastove kuftre z R11x0GS a bral si ich chalan na R1150R.