Zdravím, pořídil jsem BMW K75 C 1986. Chtěl jsem nějaké spolehlivé moto s kardanem za rozumnou cenu. Ale aktuálně mi při jízdě po pár desítkách kilometrů chcípne motor a hned nejde nastartovat. Když ho chvíli postavím u cesty (asi 10 min) tak pak chytne a jede. Nejdřív jsem zjistil že se netočí ventilátor, a myslel že se přehřívá. Ale kontrolka teploty vody se nerozsvítí ani neuteče voda. Ventilátor jsem vyměnil za druhý funkční co jsem dostal k motu. Ale to nepomohlo, dnes to udělalo zase.
Nemáte někdo zkušenost se starými K-áčky co by to mohlo dělat ? Napadá mě palivový filtr plus čerpadlo, nebo elektrika. Vypadá to že to souvisí se zahřátím motoru. Domů pak vždy dojedu na 5tku tak 80-sátkou (cca 3500 ot. jako v záběhu) a už to nechcípne.
Mimochodem ta kontrolka teploty vody by se měla po zapnutí klíčku asi rozsvítit ?? mě nesvítí, asi špatná žárovka ...
Předem díky za případné nápovědy.
A když to vezmeš k tanci tak jak před chcípnutím?? opakuje se to?? dá se to nějak nasimulovat?? hledal bych to zpočátku v palivový cesě..... filtr pak čerpadlo.... ale s tímhle modelem nemám zkušenost...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
No spíš to vypadá že to udělá když za to víc tahám, přes 4000 otáček a tak 90-110 km/h, častější rychlá akcelerace. Když to nechám zchladnout tak se pak vracím domů klidnou jízdou, pomalá akcelerace tak už to neudělá. Ale kdyby nestíhalo čerpadlo, tak by to po ubrání plynu asi mělo zase zabrat ? Nevím jestli se dá nějak filtr a čerpadlo zkontrolovat ? O víkendu to udělalo poprvé, po chvíli stání to chytlo ale po asi 5 km zase. Tak jsem to nechal stát 15 min, a pak už dojel zvolna až domů cca 20-30 km,
Upravil RadekI dne 12.09.2016 18:31
To bude nějákej drát od snímače otáček... v těch otáčkách to začně vybrovat a přeruší se kontakt - vedení... Teda dle popisu to tak vypadá.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Káčko mi chcípalo na volnoběh protože byli zpuchřelí gumový zátky podtlaků a přisávalo to. Neprobíjí někde cívky? Jakym stylem to chcípne?
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Ztratí to tah, a začne zpomalovat, brzdí motorem. Na přidání plynu nereaguje a po ubrání a opětovném přidání se to už nechytne. Po zastavení nejde nastartovat. Musí se nechat chvíli stát a pak zas chytne. Ten špatný kontakt v kombinaci s vibracemi ( které u K75 snad ani žádný nejsou) to by asi spíš cukalo a to nevím jak by na to mělo vliv chvilkové odstavení moto.
Upravil RadekI dne 12.09.2016 19:27
Jestli nebyl měněnej filtr začal bych tím.... když se v něm něco přicpe, trvá chvilku, než se tlaky vyrovnají... proto nejde po ubrání plynu normálně jet...
Tady máš kde hledat filtr:
Jo manuály mám stažený. spíš jsem zkoušel jestli jestli toto konkrétně někdo neřešil. abych se vyhnul metodě pokus omyl. mám druhou nádrž i s vnitřnostma, ale nevím jestli se dá nějak zjistit v jakým stavu filtr a čerpadlo jsou ?? protože kyž použiju ty druhý díly a bude to stejný, nevím jestli je problém jinde, nebo jsou oba díly na prd.
Nešpekuluj.... kup novej filtr.... to je základ - když dovezu motorku domů udělám filtry a náplně....
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Vím, že jsi chtěl radu jak to spravit zadarmo... ale to bez toho začátku není snad ani možný... nevíš co je v pohodě a co né... a pokud by to bylo v tomhle, pak proč se hrabat v elektrice a nebo v motoru??? všechno má svou posloupnost a musíš vždy začít od těch nejjednodušších věcí:
palivo
vzduch
jiskra
Pak teprva se hrabat do složitostí typu zoxidovanej nebo uvolněnenej kontakt a tak dále...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Skoro na jistotu to je buď palivový filtr,nebo se rozpadla přívodní hadice.Odloučí se guma od kordu a funguje jako klapka....Moc prima závada na hledání.... Stalo se mi to na K100..Pokud by to byly kabely k Hallu,motor by v určitých otáčkách buď "štěkal" jako při omezovači,nebo by nejel vůbec....Tohle jsem absolvoval....Taky jsem si s "káčkem" užil svoje, když mu začalo hrabat v kouli...Fajn motorka,ale dovede pozlobit dost neobvyklýma závadama.....
Takéto príznaky aj s "samoopravenim" môžu byť keď máš pripchaty privzdusnovaci ventil do nadrze, ak malo tahas, stačí prisavať, ak tahas moc, vznikne podtlak v nadrzi, ktorý nepustí benzín. Po odstavení sa tlak postupne vyrovná a moto ide ďalej. Skus sa previezť a keď to spraví, otvor nadrz, mal by si počuť fuknutie a moto by potom mala uz chytit...
jo myslím opatrně rozpárat, aby jsi si potvrdil, že to bylo tím.... a jak moc byl zacpanej... ale jestli nechceš nemusíš...
Upravil AKHB dne 15.09.2016 15:12
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Paliv. filtr se mění po 40 tis.km dle manuálu. V BMW mi doporučili po 20 tis a moc jsem jim nevěřil. Ale když jsem v úterý vyndal vzduch.filtr, a viděl co v něm je po první sezoně, tak jim věřím.