Sny je potreba si plnit! Byla doba, kdy jsem po tomhle motocyklu touzil jako po nicem jinem. Vzdy jsem hltal vypraveni chlapu co ji kdy meli. "Kamarade, tam si vzal za plyn a sla na zadek" nebo treba "kazdy den jsme sedeli s klukama a v roce petasedesat cekali az pojede soused z prace na petikilu"...tak presne u techto historek jsem si rikal co to musi byt za masakr ridit petistovku. Nescetnekrat jsem sedel s kamosema na pincku za humny a u prvnich lahvacu v zivote jsme si povidali jak bysme na pulitru objeli svet. Ale co Vam budu povidat, sen kazdeho kluka...
Jednou, uz docela davno jsem se dovedel, ze kluk z prace ma nejaky dily na ohc. Snad vic nez rok jsem je z nej tahal. Nic...neprodam. Nejak jsem to nechaval byt a resil motorky okolo. A vlastne jsem na to i zapomnel. Az jsem dosel do stavu, kdy uz jsem dve kola nechtel ani videt a nejaky petikilo uz vubec neresil.(tento bod je shodny z bodem z jine renovace, schvalne jestli uhodnete) jasne, prisel Jaguar a ja vsechno kolem prestal resit...jenze...
Prisel kluk z prace a rika:"jeste chces ty veci na pulitra?" Coze? Ted? Kdyz mam rozdelany auto aut? Citil jsem se, jako kdyz vam holka poprve ukaze...proste nevite co delat...k Jaguaru jeste delat pulitra? Pokracovani priste...
Ty jo,no jestli ho budes skladat po dilech tak z toho zesedivis :-)Pri dnesnich cenach..Kdyby ti neco chybelo a mels neco na vymenu,tak mam nejake dily navic.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Pro mě to byl sen jen do doby,než si to kamarád koupil a povozil sem se na tom. A od té doby když vidím někde v inzerci co za to lidi chcou,tak se jen chechtám. Motorka je to hezká,ale tym bych řekl že kladný vlastnosti té motorky končí.
Švagr ho měl a nechal mě svézt. Už si vlastně ani nepamatuju, jak se na tom jelo (jó, zvuk to byl parádní, to si vzpomínám), ale ten pocit opojení, ta záplava vzrušení že jedu na PŮLLITRU !!! (neměl jsem ani pincka), tak ten pocit si vybavím dodnes a je to nějakých 25 let nazpátek. Pak ho prodal - stavěl barák a prachy byly třeba...
Taky si si pamatuju, že když složil motor, tak ho nakopl v paneláku ve sklepě (bez výfuků samozřejmě). Věděl to celý panelák
Tak držím palce
Upravil buboGS dne 08.11.2016 20:55
BMW GS = stroj na radost
Vikec napsal:
Pro mě to byl sen jen do doby,než si to kamarád koupil a povozil sem se na tom. A od té doby když vidím někde v inzerci co za to lidi chcou,tak se jen chechtám. Motorka je to hezká,ale tym bych řekl že kladný vlastnosti té motorky končí.
Jojo.Taky jsem na tom dost odjezdil a je to presne jako je popsano.
Pro mne je nejvic zvuk motoru.Krasnejsi neni.
Nejhorší smrt je z vyděšení
Michale, Ty jsi šílenec...
Já bych do toho nešel i kdyby byla téměř kompletní. Pár známých ji mělo a vzhledem ke spolehlivosti, konstrukčnímu řešení motoru, poddimenzovanému rámu, ceně náhradních dílů je cena OHC úplně mimo. A člověk pak pomalu víc času stráví opravováním a seřizováním než ježděním.
To už radši nějakou pěknou starou klasiku z Anglie...
Ale držím palce. Pokaždé se těším na Tvé nové komentáře u Jagu, Defa a teď i tady!
Upravil pasim dne 09.11.2016 10:52
Sedim, koukam na ty dily a premyslim, co ja z toho vlastne udelam. Petikilo, pulitr, pultak, ohacecko no proste Jawa 500 OHC se vyrabela v padesatych letech nejen minuleho stoleti, ale i vlastne uz i minuleho tisicileti. Historie se da najit na guglu, ale ja to zde shrnu. Prvni provedeni nekdy v rove 52 se jmenoval 00 a lidove se ji rika "šnek". toto oznaceni je kvuli prevodu rozvodu z kralovske hridele na vacku pres snekove soukoli. Na tehle motorce je snad vsechno jinak a vlastne jako petikilo jen vypada. Nasledovalo provedeni 01, takzvana "jednicka" jiz snekovy prevod nemela a prevod byl realizovan kuzelovym soukolim. Prej na ten motor to ale melo slaby brzdy, tzv pulbubnovy kola jako ma perak. Tak a "nejcastejsi" provedeni je 02, ktera ma dvojsedlo a kola s celymi bubny. Delalo se asi do roku 58.
Mojich 1/147 pulitra je 02. Teda vlastne mam tu dvojkovy kolo a i ten karter je 02. Navic se veci na dvojku lepe shaneji. Pojdme na cast renovace, kterou mam nejradsi. Shaneni zacina!!!
Upravil Michal21 dne 09.11.2016 13:18
Pěkné Michale, přeji hodně úspěchů.
Na půllitru 00-šnek jsem párkrát jel (má ho táta), a moc se mi líbí. Zvuk motoru je opravu super. Ale pocit když přesedneš z 250 nebo 350 dvoudoby, je fakt parádní.
5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
Jako moc krasny ale ten bubinek vepredu je tam na co ? ja si to nedovedu prectavit stim brzdit nejakou krizovku.to bili stejne pani zavodnici tenkrat...
Upravil Bohumil dne 09.11.2016 17:50
Kupredu spatki ni krok...
Bohumil napsal:
Jako moc krasny ale ten bubinek vepredu je tam na co ? ja si to nedovedu prectavit stim brzdit nejakou krizovku.to bili stejne pani zavodnici tenkrat...
Asi to byl důvod,aby jsi na takovém "supersportu" byl vždy a všude první.
Zajimavejsi stroje za ten cas a penize urcite jsou, ale jak rikam, kdo o ni nesnil? o cas ani nejde, beru to jako odreagovani od Jega. Neverili byste jaka je to krasa zaobyrat se necim tak jednoduchym jako je motorka kdyz mate vedle rozdelany auto. Prave pri renovaci auta prijdou chvile, kdy neni tak uplne do ceho pichnout. No a abych nemel prostoje, poridil jsem si OHC. Je to proste osud.
Upravil Michal21 dne 09.11.2016 20:55
COZE? KOLIK? TO SI DELATE PR....? Tak asi takhle vypadalo mnoho mych reakci pri shaneni dilu na pulitra. No nechapu za kolik jsou lidi schopny prodavat dily.
Vytipoval jsem dily, ktery jsou snadno a spatne sehnatelny. Mezi ty vubec nejhorsi patri ram. Samozrejme jsem zacal tema snadnejma. Takze, obvolat kamose a znamy a shanet. Pomalu to zacinalo pribyvat a cloveka to zacalo fakt bavit. Brzy jsem sehnal druhej karter, nasledne valec s original vrtanim, nasledovala hlava a druhy kolo.
"Kamo na inzeratu je ram" volal mi kamos prave kdyz jsem sedel vecer v baru. okamzite pisu, ze jsem schopnej prijet druhy den a cena me moc nezajima. Dostava se mi odpoved, ze ram je prodany. Podotykam, ze to bylo cca 5min po zverejneni inzeratu. Ku.va, ku.va, to snad neni mozny. takovou smulu zase. Jenze. Asi po tydnu najednou smska: "ram je na prodej, pan si pro nej neprijel". SOK NEJVETSI! Okamzite volam a domlouvame predani, supr chlapek a nakonec ani ta cena nebyla tak brutalni. Podotykam, ze jsem za posledni leta nevidel snad ani jeden ram na OHC na prodej. Je jich fakt malo a tohle se sakra povedlo. Motorka bez ramu je proste jen ND. Hezky vecer!
Nebudu to protahovat, proste se mi za necely rok seslo doma temer cely petikilo. Driv mi prislo strasne slozity delat motorku, ale co mam Jega tak tim odpocivam od opravdoveho projektu.
To jsem si vam takhle jednou koupil nadrz na pulitra. Rikam si, nebudu kupovat nejakou sracku a tak jsem do toho trochu zainvestoval. Hned po skonceni Jaguara u klempire jsem mu tam zacal tahat dily na OHC. Nadrz vlastne jako prvni. Chvili ji prohlizi, kouka ze vsech stran a rika vypada docela pekne, ale ja ji stejne rozparu. Coze? Proc? Vzdyt je to echt nadrz v puvodnim stavu. Nakonec mi ukazuje par mist ktery je potreba osetrit a me nezbyva nic nez souhlasit. Opet se mi promitaji moje zasady u renovace Jega a rikam si, ze kdyz uz, tak ji udelam stejne tak precizne...fotky rozparany nadrze dodam az je najdu...
Michal21 přiložený následující obrázek: