měl bych dotaz. Zadní kolo mi za jízdy neustále lehce přibržďuje. Když zastavím a sáhnu na třmen a kotouč, tak jsou celkem rozpálené. Brzdíč jsem měl rozdělaný. Pístky a vniřrek brzdového třmene jsem vzal jemným šmirgl papírem, vyplách, promáznul a složil zpět. Brzdové destičky jsem o trochu zmenšil pilníkem aby měly větší vůli ve třmenu. Kolo mi neustále přibržďuje a nevím kde už hledat. Jedná se o BMW r1200r r.v2010, myslím, že je to stejné jako R1200gs. Motocykl má najeto 31tis. km a destičky original BREMBO. Děkuji
Jdou stuha na vodící tyčce. Potřít vysokoteplotní vazelínou. Ne vrstvu ale jen zamastit.
Nesmí tam být vrstva aby se to nedostalo na destičky nebo kotouč. Mně to také přibrzďovalo a po zamaštění tyček to přestalo.
Kamarad stale resi stejny problem na 1150Adv s posilovacem. Udajne ma vychozeny ulozeni loziska v hrusce a za jizdy se mu opira kotouc o desticky. Mne to sice pripada nepravdepodobny, ale na miste se to i za behu motoru neda nasimulovat...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
u mě se takto projevovala zpuchřelá hadice, ale bylo to u 20let staré 1100.
nezdálo se, že by motorka přibržďovala, tlačit šla, ale po zastavení (bez zadní brzdy) jsem na kotouči neudržel ruku.
Při razantním odvzdušňování jsem pak viděl, jak jde s kapalinou ven i jemnej binec, myslel jsem, že je to rez z trubek nebo ABS a ona to byla jen guma.
Po výměně hadice je vše super a ta stará nešla téměř profouknout ani kompresorem.
Upravil agenthonza dne 07.08.2017 23:57
agenthonza napsal:
u mě se takto projevovala zpuchřelá hadice, ale bylo to u 20let staré 1100.
nezdálo se, že by motorka přibržďovala, tlačit šla, ale po zastavení (bez zadní brzdy) jsem na kotouči neudržel ruku.
Při razantním odvzdušňování jsem pak viděl, jak jde s kapalinou ven i jemnej binec, myslel jsem, že je to rez z trubek nebo ABS a ona to byla jen guma.
Po výměně hadice je vše super a ta stará nešla téměř profouknout ani kompresorem.
1200 ma uz pancerove hadice. Tam bych vadu nevidel. Tohle bude nejaka banalita .
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Dotaz - cim jsi pri skladani mazal pistky a gumicky? Je na to silikovova vazelina, napr. ja pouzivam tudle zde: http://www.oleje-...pojek-180g a lehoucce s ni primaznu i vodici cepy.
Uz jsem se setkal s tim, ze nic zleho netuse namaznul nekdo prede mnou gumicky obyc vazelinou nebo olejem (pripadne jsou i experti, kteri tam nacpou medenou vazelinu) a ty gumicky nabobtnaly tak, ze se pistky sotva hnuly.
Moje zkusenost s tou pastou ATE je, ze po rozborce, vycisteni a promaznuti pastou se problemy uz nikdy nevratily. Pokud situace jeste neni kriticka a nechce se mi rozebirat, da se hodne zachranit kapalinou BREOX a cvicit s pistky - toto ale nebude tento pripad, pokud jsi uz mel rozdelano. Navic: pokud vim, uz se Breox volne neprodava.
Jeste vlastne jednou jsem se setkal se zahadou vaznouci brzdy a po vsemoznych alotriich jsme zjistili, ze byl ohnuty vodici cep. ______________
R1150R 2004
Ahoj, mazal jsem nějakou zelenou vazelínou na teplo z práce, ten co mi jí dával říkal, že je drahá a kvalitní. Mazal jsem s ní i přesuvníky. Když jsem rozebíral pístky tak jedna gumička už byla žvýklá, tak jsem jí narovnal a složil zpět. Ale myslím, že to může stále chodit víc ztuha. Nevíte kde bych koupil original nové gumičky? Tu pastu bych zkusil také. Nic méně jsem to přes víkend zkoušel projet. Rozvonil jsem brzdič před jízdou, tak že nic nedrhlo i destičky byly volné, ulej cca 50km a nešlapl ani jednou na zadni brzdu. Zkontroval jsem po jizdě a brzda byla opět sevřená a kotouč rozpálený. Jako by ABS vyvíjelo nějaky tlak samovloně do zadního brzdíče.Nechápu to,,,,,dokonce jsem povolil i odvzdušnák jestli to povolí a nic. Zkusím ješte ty nové gumičky a pastu ATE.
Mamute zadni kolo ti brzdí protože máš dualni brzdy,jak se dotkneš přední tak ti brzdí i zadek.Já bojoval ze stejným problémem jako ty,pořád mě přibrždoval zadek,vše vyměměno,vše co je v brzdiči i kotouč a problém pořád. Nakonec jsem změřil házivost unašeče a ten byl křivej 0,7mm(nechapu jak se zkroutil)ale po vyměmě unašeče brzda nebrzdi a kotouč neni rozpalenej.Zkus to poměřit,muže tam bejt stejnej problém
Jak píše "tojasan". Řešil jsem to neadekvátní přehřívání kotouče a brzdiče několikrát a byl křivý unašeč - hlavně ty staré typy unašečů (a první modely 2010 je ještě měly - jestli tedy máš vyrobeno v jednom z prvních měsíců 2010 a nemáš ho ještě vyměněný na svolávačku). Kolikrát to hází i 1mm. http://tonda1200....lna/#5.jpg http://tonda1200....lna/#6.jpg...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Děkuji moc za rady. To znamená, že by musel házet kotouč? Mě kolo drhne po celém obvodu stejně, když s ním otáčím. V žádném místě nepovolí a neutáhne. Zkusím si půjčit hodinky a pro jistotu to změřím. Bude stačit přiložit ke kotouči? Nebo ti musím rozebrat a upnout do soustruhu viz. předchozí foto? Motocykl je z něměcka a těžko říct jestli byl na svolávačce. Pokud ne a ověří se hazivost, lze ji uplatnit zpětně? Nevím, kolik by stál unašeč, ale asi to bude randál.Díky
Mamut napsal:
Děkuji moc za rady. To znamená, že by musel házet kotouč? Mě kolo drhne po celém obvodu stejně, když s ním otáčím. V žádném místě nepovolí a neutáhne. Zkusím si půjčit hodinky a pro jistotu to změřím. Bude stačit přiložit ke kotouči? Nebo ti musím rozebrat a upnout do soustruhu viz. předchozí foto? Motocykl je z něměcka a těžko říct jestli byl na svolávačce. Pokud ne a ověří se hazivost, lze ji uplatnit zpětně? Nevím, kolik by stál unašeč, ale asi to bude randál.Díky
Provedení svolávačky si ověříš v servisu BMW dle VIN (klidně po telefonu). Ten nový unašeš je takový subtilnější než původní hliníkový. řekl bych, že z nového jakoby lehce vykukují konce šroubů, co drží kotouč (je to spíš pocit, do garáže se mi běžet nechce )
Čauko ... ja mám tiež ročník 2010, vyrobený koncom roka ale chvalabohu podobný problém nemám, ale viem, že ako písal "trojasan", že BMW má duálne brzdy, čiže keď brzdiš prednou automaticky ti pribrzďuje aj zadné koleso, čiže kotúč po jazde budeš mať horúci .... ale toto asi nebude tvoj problém, pokiaľ máš moto na hlavnom stojane nemali by byť platničky pritlačené o kotúč, ako píšeš .... ale daj si poradiť od Tondy alebo servisaka
Já mám 10.7.2010 R1200R. Objednal jsem dnes nové gumičky, tak zkusím nejdříve ty a pak se budu zabývat unašečem. Kontroloval jsem hazivost kotouče na rychlo přiloženým šroubovákem ke kotouči a nezdálo se mi, že to hází. Potom to zkusím, pořádně hodinkami. Díky všem