Zdravím, omlouvám se že zakládám nové vlákno, ale vím, že jsem někde viděl podrobnej návod s fotkama jak se mění ložiska na zadku (kardan, zadní kolo) a nemůžu to za Boha najít Předně nevím jestli to bylo v nějaký diskuzi tady nebo na advrideru. V místních mě známých diskuzích o kardanu jsem to prostě nenašel
Docela by se mi ten návod hodil, tak kdybyste někdo věděli kde ho najdu budu rád, když se podělíte
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Nevím přesně návod, ale nějaký fotky jsou tady na stránkách. Mrknu.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Něco je tady, nevím jak přesně popsaný atd. Jinak se ještě mrknu do fotek, jestli jsem něco fotil, když jsem je měnil.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Nějaký fotky mam, ale foto návod z nich teda nevyrobím. Většinou se do práce zažeru tak, že fotim začátek a pak až když to je hotový.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Cycli napsal:
Nějaký fotky mam, ale foto návod z nich teda nevyrobím. Většinou se do práce zažeru tak, že fotim začátek a pak až když to je hotový.
jo tak takhle moje šlechetné úmysly ohledně fotodokumentace postupu něčeho končívají taky
na to vlákno jsem koukal, nicméně to není to co jsem měl na mysli
jde o to že mám vůli na zadku a sákne mi olej po manžetou a nevím jestli se v tom vrtat (což by znamenalo mmj koupit momenťák a horkovzdušku) nebo to vzít do Car servisu až si tam pojedu vyzkoušet plexi
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Tak tohle gufero jsem ted nedávno dělal našemu superadminoj a ten mě u toho fotil a docela celá řada fotodokumentace byla zrobena. To bych moch krapet popsat.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Cycli napsal:
Tak tohle gufero jsem ted nedávno dělal našemu superadminoj a ten mě u toho fotil a docela celá řada fotodokumentace byla zrobena. To bych moch krapet popsat.
to je slovo do pranice
heleď když počítám teda s rozebráním zadku, výměnou gufer a jistě velkýho ložiska, co za nářadí je třeba? Momenťák, horkovzduška, stahovák na velký ložisko(univerzální 3 ramenej nebo spešl?) ? Abych věděl teda jestli vůbec se do toho pouštět.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
To jsem si zas nasral do bot Jsem zvědav kdy to sepíšu. Jinak nářadí: je potřeba specielní klíč (někde jsem ho tady na stránkách už taky fotil) a jinak nic. Tříramenej stahovák ti bude na prd.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
vevis, to je pouze návod na výměnu uložení hrušky. Kluci maj na mysli výměnu komplet ložisek. Tu nafocenou bohužel nemám. Dělal jsem to nesčetněkrát, ale vždy jsem měl foťák doma a nechtělo se mi od toho odbíhat. Teď bych měl mít během několika dní doma K1200RS na servisní prohlídku, výměnu spojky a kompletní výměnu ložisek v zadním převodu (je to model 2002 a tam je ta hruška stejná jako u GS 1100 a 1150). Tak jestli to kluk doveze, tak udělám podrobnej fotonávod na tomhle kusu. Jinak potřebný přípravky i s rozměrama můžu nafotit zítra jak půjdu do dílny.Třeba to někomu pomůže.
Tak tady je potřebné nářadí na výměnu ložisek v hrušce.
Klíč se čtyřmi zuby na povolení matice v hrušce (rozměr-délka 120mm,vnější průměr 63mm, vnitřní průměr 51mm, šířka zubu 5mm, délka zubu 5mm) a dlouhý ořech č.36 na povolení matice na hřídeli s pastorkem (délka 90mm).
malý stahováček s upravenými paknami pro vytažení vnějšího kroužku kuželíkového ložiska (někdy se nedá vyklepnout ani když je dostatečně nahřáté tělo "hrušky" a musí přijít na řadu tento stahovák). Horkovzdušná pistole - já mám tuto BOSCH s elektronickou plynulou regulací teploty do 630 st.C
Kvalitní stahovák s úzkýma "packama", protože mezi velkým ložiskem a ozubeným kolem je málo místa - mám sadu od SKF a zatím drží (taky byla vcelku drahá)
Pak už stačí běžné dílenské nářadí a pár upravenejch trubek ( se zarovnanými čely na soustruhu) na naklepnutí ložisek. Samosebou vše při demontáži podle potřeby nahřívat (vše je uvedeno v dílenském manuálu). Při zpětné montáži nových ložisek, podle potřeby nahřívat nebo ochlazovat v mrazáku (vše je uvedeno v manuálu). Po složení nutno zkontrolovat, jak do sebe zapadá pastorek a ozubené talířové kolo. Jestli je vše OK, tak namontovat a jezdit.
Upravil Tonda dne 22.03.2009 20:44
Tondo paráda, pročítal jsem ten dílenský manuál a zdá se to tam popsaný docela dobře, navíc teď i s popisem nářadí to je už daleko jasnější
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?