Zdravím Vás. Obracím se na vás s prosbou o pomoc. Mám G650gs a neustále se mi tlačí olej přes vodní pumpu. Moto je v autorizovanem servisu kde na základě reklamace mi tu pumpu vyměnili už 3x a stale se tlačí olej. Kolaborovali s myšlenkou, že termostat špatně spína a motor se přehříva tak ho vyměnili a problem stále trvá. Pak přišli s tím, že se olej v nadobce nedrži nahoře ale steče do motoru a tím padem je ho tam více než by mělo a proto se tlačí ven. Moto má najeto 20tis km a je to ročník 2012. Máte někdo s tímto zkušenosti ? Díky za rady
Ta teorie mi připadá dost přitažená za vlasy. Jeden dotaz - jak přišli na to, že jde olej do vody zrovna přes vodní pumpu?
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
No vodni pumpa ma dvě gufera na straně oleje a na straně vody. mezi nimi je odtokový kanálek ze kterého tekl olej, to se stává, když povolí gufero na straně oleje. Kdyby povolilo gufero od vody tak z toho kanálku teče voda. To že steče veškerý olej z nadoby do motoru přišli tak, že po vypnuti motoru byla nadobka prázdná. Tento projev se objeví sporadicky a mně se neprojevil, ikdyž olej kontroluju po každé jízdě.
TURPIA přiložený následující obrázek:
Tlak oleje je mimo, nejsem si sice jist, zda je ložisko vodní pumpy mazáno ostřikem nebo je k němu kanálek, ať tak či tak tam tlak oleje nehraje roli, když olej může z ložiska volně vytéci. Tlak tam ale může způsobit spodní komprese. Kontrolovali jste odvětrání klikové skříně? Pokud si vybavuji, je to hadička z víka ventilů do airboxu.
Bylo mi řečeno, že ložisko pumpy je mazáno ostřikem. Odvětrávání je prý v pořádku a zaměřili se na ventily ktere podle potřeby přepouští olej dolů a nahoru, tak je vymění a uvidí. odvětrávání kliky se dá snadno ověřit tak že z té hadičky, která vede do airboxu fouká lehce vzduch to si pro jistotu ještě sám ověřím. Co vím jistě je to že když moto týden stála tak všechen olej stekl do motoru což před výměnou oleje nedělalo. Paradoxni je, že ted mi tam dali olej 15w50 který je hustčí a stekl a předtím jsem měl olej 10w40 a nestekl.
Tak tohle by mě zajímalo v čem bude problém.
Já teď na své F650GS 06 měnil vodní pumpu, a také přes "odtokovou" dírku pozoruji únik oleje (ale vždy jen po jízdě se tam nějaká kapka objeví). Vůbec netuším, kde je problém. Říkal jsem si, že si to třeba za chvilku sedne a bude to v pohodě.
Tak došlo k malému pokrocení. Dnes mi volali z BMW že ventily , které jsou za olejovým filtrem a drží hladinu oleje na správné úrovni jsou vyměněné a olej už nepadá do motoru. Ale změřili tlak oleje a přišli na to, že na volnoběh má být tlak 0,5 baru a je tam 5baru. Čerpadlo tlačí moc tak že prý tam je ventil na hlídání tlaku tak ho zkontrolují. Doufám, že se už blíží k odstranění problémů.
Upravil TURPIA dne 30.04.2019 17:03
jejich verze je že pistní kroužky propouští tlak do oleje. moto ma nalítane 20tis a je v autorizovaném servisu BMW. Jsem z toho špatný a oni víceméně hadaji
protože už neví čím by to mohlo být. Udajně jde v oleji cítit benzín. Osobně se mi nechce věřit, že po 20tis jsou kroužky v ****u
Měj jsem v minulosti scooter Piaggio X9 500 a ten na benzín v oleji přímo trpěl. Někdo to řešil přehráním palivových map. Největší problém byl když za to člověk vzal při studeném motoru. Já osobně problém nevyřešil, protože se nepovedlo přehrát mapy. Trochu se to zlepšilo výměnou termostatu, s jinou teplotou otevírání, než původní, který byl na teplejší počasí jaké je v Itálii.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
Nic nového se nestalo. Moto je stále v servisu a motor je kompletně rozebraný a ani teď nic neví prý je vše v pořádku. Pístní kroužky jsou prý opotřebované ale že to není prý taková hrůza. Už teď mne čeká faktura na 35tis a nic nezjistili. Jsem v koncích. Teď ještě budou měřit válec jestli je ok a jak přijde hlava po repasi tak to složí a uvidí jestli to stále tlakuje. Když to složí a stále bude tlakovat tak jsem zvědavý jak to budou řešit.
Tak před chvílí mi volali z BMW že je motor složený a v rámu. Tlak už je v normě max 0,5 volnoběh 4,5 při 4,5 tis otáčkách. Zítra ji projedu a snad už bude vše ok. Suma sumárum chtějí 26tis což je o nějakou tisicovku méně než byl odhad. Asi to bylo těmi pístními kroužky. Ale měnili i gufera na ventilech tak těžko říct, hlavně že je už opravena
Tak olej stále teče i po generálce motoru plus výměny levého víka ve kterém je usazena pumpa. Tolik peněz v prd.. a výsledek nikde. Že já mám vždy štěstí na stroj s nějakou závadou a navíc s takovým špekem.
A co je to za autorizovaný servis, že si řekl o 30 tisíc Kč (nebo ještě výrazně víc) za odstranění závady, kterou neodstranil?
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Hlava minto nebere. Motor měli komplet rozebrány, vyměnili inblok ve kterém je pumpa. Pumou měnili už asi 5x. Jen platím a výsledek žádný. Mladá je už nasraná, protože to už částečně dotují z peněz na svatbu kterou máme v září. Dost mini vrta hlavou hladina oleje, před začátkem toho skvělého servisovani byla vždy přesně stejná hladina a teď jednou minimum a u dalšího měření max. A to Měřím tak jak je v příručce, po vypnutí ventilátoru chcípnu motor 5min počkám a měřím. Jsem kluci v pasti už nevím jak dál
Tak to už jsi mohl mít dva jiný motory.
V tomto případě nezbývá nic jinýho než motorku odvézt k někomu kdo ví co dělá :-).
Už jsem to jednou taky musel udělat. Kamarád teď podobná akce s Jeepem.
Chyba byla asi i za něco takovýho platit.
Osobně by mě zajímalo co je to za autorizovaný servis. Kdybych měl někdy defekt, tak abych tam omylem nezastavil