Zdravím, nevíte náhodou, kde by bylo možno se projet na uvedených motorkách ? Klidně i za úplatu. Uvažuji o něčem lehčím než Gso na on/off výlety.
dík za tipy.
š.
(ch)stepan
Obe motorky (sú vlastne skoro rovnaké) začínajú ožívať v teréne tam, kde GSko končí, takze ak si jazdecky dospel do stavu, že GSko už nestíha, pravdepodobne dopadneš ako ja, výmenou GS za “hard enduro”. Po miernych úpravách (Rallye kokpit, poriadna sedačka a odpružené klemy rajdov) sa dá na tom cestovať obdobne ako na GSku (1100), akurát to bude dlhšie trvať , lebo kde si doteraz chcel odbočiť, tak tam rovno pôjdeš . Zjednodušene, ak to s off myslíš vážne, tak ani neskúšaj a rovno kúp, inú voľbu na blbnutie v teréne s možnosťou presunu do destinácie po vlastnej osi ani nemáš.
Inak take to prevezenie sa u predajcu Ti asi nič nepovie, treba ju zobrať do poriadneho terénu, v GSkovych rýchlostiach je to kostitras, treba ju poriadne prehnať, čiže skôr to vidím na nejakú enduro školu poriadanú KTM ....
Upravil patol dne 05.07.2020 20:53
Na jednovalci se cestovat nedá, je to utrpení. A takový terén, co jezdí většina cenduristů, zvládne 200 kg motorka stejně jako 150kilová 701/690. Vyzkoušej novou Tenerku nebo 790ku.
Jinak 690/701 má divne poskládanou převodovku, váží zbytečně moc, sedlo bude vždycky hrozné. pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
Na jednovalci se cestovat nedá, je to utrpení. A takový terén, co jezdí většina cenduristů, zvládne 200 kg motorka stejně jako 150kilová 701/690. Vyzkoušej novou Tenerku nebo 790ku.
Jinak 690/701 má divne poskládanou převodovku, váží zbytečně moc, sedlo bude vždycky hrozné.
Každý to má asi inak, ak hovoríme o off, čo sa jazdi na cenduru, tak 690/701 nemá význam, ak ale chceš ísť do niečoho ťažšieho, tak každé kilo je na vyše, takze ver tomu, že na 200kg tenerke, alebo 790ke sa budeš trápiť tam, kde si to na 139kg 690ke budeš užívať( je to podobný rozdiel ako medzi 690kou a ostrou 105kg EXCčkou). Je to presne o tom, s kým jazdíš, ak sú to cenduristi, tak je to zbytočné, lebo tam nepolezú, ale ak napr jazdis sám, tak objavíš nové cesty, kam by si sa sám inak nepúšťal( je to proste motorka, ktorú ešte zdvihnes aj naloženú z ľubovoľnej polohy). K tej prevodovke to skús upresniť, sedlo je v pohode napr od TT a cestovanie na jednovalci? Pozri na čom jazdí väčšina sólo Adventure (neasfaltovych) cestovateľov, ja nemám problem dať v prípade potreby za deň asfaltových 1000km ( dobre, na GSku som dal 1460km ) A hmotnosť ? Poznáš ľahšiu motorku, ktorá nemá motohodinovy motor? Stepan vlastne ani neuviedol na čo to chce....
Upravil patol dne 05.07.2020 22:18
za mě je 690/701:
- překoňovaná, 75 koní je sakra moc, měl jsem z toho v terénu vytahané ruce, nejsilnější 450 mx mají cca 63 koní
- mezi jedničkou a dvojkou je díra, takže na jedničku motorka zběsile hrabe, ale na dvojku se nerozjede bez neustálého spojkování, spíš chcípne - dá se řešit převodovkou od Slavens Racing, bez toho bych tu motorku nechtěl, ale neznám nikoho, kdo by zainvestoval těch cca 2000 EUR
- hodně vysoká, vlastně nejvyšší co znám, ani 450 Rally replica není taková mrcha, ale to nemusí 190 cm chasníkovi vadit
měl jsem jí rok, pak se prodala, teď mám upravenou EXC500F, daleko příjemnější, o 40 kilo lehčí, motohodiny jsou mýtus, stačí měnit po 3000 km olej, ale stejně, do Rumunska bych na tom po ose jet nechtěl, chápu to jako motorku, kterou dovezu někam dodávkou, tam na ní pojezdím a zase pojedu zpět...
701ku jsem prodal kamarádovi, rok na ní pojezdil a koupil si dvojválec, prostě je terén, na který potřebuješ ostré enduro a potom, na takové adventure cestování s přesunem je prostě podle mého názoru, jednoválec moc středověk.
nemůžu se dočkat dvouválcového pětikila, které nám KTM slibuje už pár let... jen škoda, že se to nedostane do rámu 690/701 ale bude to motor do 790ky...
pod trvalým dohledem
za mě je 690/701:
- překoňovaná, 75 koní je sakra moc, měl jsem z toho v terénu vytahané ruce, nejsilnější 450 mx mají cca 63 koní
- mezi jedničkou a dvojkou je díra, takže na jedničku motorka zběsile hrabe, ale na dvojku se nerozjede bez neustálého spojkování, spíš chcípne - dá se řešit převodovkou od Slavens Racing, bez toho bych tu motorku nechtěl, ale neznám nikoho, kdo by zainvestoval těch cca 2000 EUR
- hodně vysoká, vlastně nejvyšší co znám, ani 450 Rally replica není taková mrcha, ale to nemusí 190 cm chasníkovi vadit
měl jsem jí rok, pak se prodala, teď mám upravenou EXC500F, daleko příjemnější, o 40 kilo lehčí, motohodiny jsou mýtus, stačí měnit po 3000 km olej, ale stejně, do Rumunska bych na tom po ose jet nechtěl, chápu to jako motorku, kterou dovezu někam dodávkou, tam na ní pojezdím a zase pojedu zpět...
701ku jsem prodal kamarádovi, rok na ní pojezdil a koupil si dvojválec, prostě je terén, na který potřebuješ ostré enduro a potom, na takové adventure cestování s přesunem je prostě podle mého názoru, jednoválec moc středověk.
nemůžu se dočkat dvouválcového pětikila, které nám KTM slibuje už pár let... jen škoda, že se to nedostane do rámu 690/701 ale bude to motor do 790ky...
pod trvalým dohledem
Miguel napsal:
za mě je 690/701:
- překoňovaná, 75 koní je sakra moc, měl jsem z toho v terénu vytahané ruce, nejsilnější 450 mx mají cca 63 koní
- mezi jedničkou a dvojkou je díra, takže na jedničku motorka zběsile hrabe, ale na dvojku se nerozjede bez neustálého spojkování, spíš chcípne - dá se řešit převodovkou od Slavens Racing, bez toho bych tu motorku nechtěl, ale neznám nikoho, kdo by zainvestoval těch cca 2000 EUR
- hodně vysoká, vlastně nejvyšší co znám, ani 450 Rally replica není taková mrcha, ale to nemusí 190 cm chasníkovi vadit
měl jsem jí rok, pak se prodala, teď mám upravenou EXC500F, daleko příjemnější, o 40 kilo lehčí, motohodiny jsou mýtus, stačí měnit po 3000 km olej, ale stejně, do Rumunska bych na tom po ose jet nechtěl, chápu to jako motorku, kterou dovezu někam dodávkou, tam na ní pojezdím a zase pojedu zpět...
701ku jsem prodal kamarádovi, rok na ní pojezdil a koupil si dvojválec, prostě je terén, na který potřebuješ ostré enduro a potom, na takové adventure cestování s přesunem je prostě podle mého názoru, jednoválec moc středověk.
nemůžu se dočkat dvouválcového pětikila, které nám KTM slibuje už pár let... jen škoda, že se to nedostane do rámu 690/701 ale bude to motor do 790ky...
Miguel: nemám potrebu niekoho o niečom presviedčať, mal som veľké GS (130000km), teraz mám na 690ke nejakých 46000km (samozrejme pred tým klasika od Jawy 350 cez všelijaké XT a DR trasľavé jednobuchy), tak len pre vysvetlenie keby niekto o 690ke uvažoval:
- výkon 75 koni perfektne využiješ pri blbnutí na ceste, v zákrutách popreháňas vďaka podvozku aj supersporty, priebeh sa modifikovať napr Akrapom aj s mapami, vtedy je krutak viac v strede, popr máš k dispozícii dažďovú mapu, na tej to ide cca ako malé GSko
- o diere medzi 1-2 počujem prvý krát, ok, možno proti EXC tam môže byt rozdiel, ta je viac určená do takéhoto režimu. Aj keď do určitej miery môžeš mat pravdu s tým ucukanym prejavom, ale to sa dá riešiť odstránením ekoteroristickych reštrikcii, čiže softvérové vypnutie O2 senzoru a hardvérovým strihnutim káblov čo dávajú ecu info o zaradenom 1 a 2 kvalte, kedy ho kvôli meraniu obmedzuje. Po týchto úpravách spolu s akrapom ina motorka
- výška sa dá modifikovať zmenou prepakovania, mám 178cm a krátke nohy a zníženie o 1 palec (mám ne-Rkovu verziu), v pohode dosiahnem oboma nohami na zem a to mám “širokú” sedačku od TT, ta klasická lavica je ešte viac v pohode, ale zas ten komfort cestovania? Sedel som aj na 450RR, to bola mrcha vysoká
- EXC ako píšeš je do 3000km ak jej nedavas moc, čiže skôr systém na vozíku do destinácie, čo je dosť obmedzujúce či už kvôli rýchlosti prepravy (zápchy, hranice...), alebo aj nutnosti byt viazaný na danú lokalitu. Popravde ale pri takomto sposobe by som išiel radšej do EXC350
- mal si 701, takze asi už s dvoma vyvazovakmi, tak nechápem čo Ti na jednovalci vadí, veď sa to trasie menej ako GS1100vka. Jednovalec je vždy o hmotnosti, takze ak aj príde KTM s dvojvalcovou
500kou, neverím, že bude mat 140kg, bude to skôr 790ka s menším vŕtaním a zdvihom.
Všeobecne treba 690/701 chápať ako napr ideálnu moto na (dnes tak obľúbené) TET cesty, kde niekde začneš , inde skončíš a cestou si to aj celé uzijes
Upravil patol dne 06.07.2020 08:24
Výška sedla je mýtus, kterýho se lidi zbytečně bojí. Jestli se na tom bude jedinec cítit komfortně, je odvislé od stavby motorky, stavby v oblasti sedínky a stehen. Enduro a hard enduro mají tak úzkou stavbu v oblasti nádrže/stehen, že není problém sedět na čemkoliv. A upravit se dá leccos.
Já nemám 190, a skoro bych řekl, že mám krátké nohy. S ortézama, které vybočují nohy do stran jsem si pojezdil na HQ FE350, která má sedlo 970 mm. To je o celých šest cm víc než má 690/701. A při zastavení jsem měl obě nohy chodidly pevně na zemi.
A spřevodování se dá řešit rozetou/kolečkem. O zub o dva míň ve předu, o pár vzadu a vůbec nemusíš řadit jedničku. Ty hard enduro stroje mají taky často jedničku jen na rozjíždění v krpálech, jinak ji nikdo nepoužívá a rozjíždí se na dvojku, protože je jednička krátká. 690/701 mají řetěz, takže se dá ladit.
Presne tak, ak ideme niekam bližšie (RO) tak dávam 15ku, po diaľnici v poho 120kmh, ale v teréne lepšie. Naopak ak ideme ALB, tak 16ka, po diaľnici 140kmh, a občas viac spojkovania. Na vážnejšie skaly už mám trialku .Každopádne je to ako aj všetky ostatne motorky z krabice polotovar , ktorý si vieš doladiť k obrazu svojmu
Upravil patol dne 06.07.2020 08:39
Touha být všeumělem
Univerzálnost je dobrým předsevzetím, ovšem jen potud, pokud jsme ochotni přijmout průměrnost ve všech ohledech. Svým způsobem je to kámen úrazu i této KTM, která nás přesvědčuje, že umí všechno – poradí si s terénem, zvládne dálnici, neztratí se ve městě ani na okresce, poslouží k cestám na střední vzdálenosti, stejně jako na výlet do přírody, ale na druhou stranu je na delších cestách ne právě pohodlná, ve vysokých rychlostech neposkytuje na obutí Continental TKC patřičnou stabilitu, do města je zbytečně vysoká i pro vyšší postavy a v opravdovém terénu je mírně řečeno těžkopádná, za což může nejen hmotnost, ale i přespříliš výkonné brzdy, dimenzované na top speed 170 km/h, a zbytečně dlouhé převody. Prodloužené zdvihy nijak neposunou průměrného terénáře dál a menší postavy najdou více jistoty u základního modelu, který mě tehdy ve španělském terénu celkem potěšil.Znám případy, kdy si jezdec AficaTwinu nechával zvyšovat (!) sedlo. Tihle čahouni třeba ocení každičký centimetr výšky sedla, aby měli pod sebou adekvátní nástroj. Kolik jich ale je? A pokud to v terénu myslí vážně, pravděpodobně skončí u nástroje řady EXC, protože to je ta správná „vostřice“ a každé kilo je znát. Enduro R totiž není (navzdory jménu) primárně určeno k off-roadovému skotačení a pokud chci zůstat na silnici, pak bych určitě dal přednost stejnému motoru v podvozku trojkového Duka.
a za mě - výška sedla mýtus není, ze 701ky jsem stál na světlech jak když chčije pes
Replika je užší, dosáhnu z ní líp, EXC má zase daleko měkčí pérování, takže když na to sedneš, tak to víc poklesne... výška jako taková nevadí, ale když už máš pak naloženou motorku třeba na 170 kg (věci, palivo atd) tak už to udržet na jedné noze může být celkem kumšt... a přeovodovka? kdyby ta převodovka byla ok, tak potom neprodává Lyndon Poskitt ty svoje upravené jako na běžícím páse, a myslím, že on se celkem vyzná... https://lyndonpos...ng-gearbox
každopádně ať autor dotazu vyzkouší a dá vědět, já si ale myslím, že novou demo motorku určitě nikdo nemá, Kuklíci tuším měli vloni 690ku ale letos ji nevidím...
pod trvalým dohledem
Problem SK aj CZ je v tom, že volné off je nelegálne, takze musíš za ním 500-1000km. To už je pre ostré motohodinove problem ak plánujes viacdňový trip. A ak chceš jazdiť bez obmedzení (dodávka, vozík) , tak 690/701 je to najľahšie so slušným podvozkom, ktoré má dlhy servisný interval. Veci ako ochrana pred vetrom, výška a tvar sedla vieš doladiť, ako aj ostatné “detaily”. Takze u nás v partii skončil prirodzený vývoj postupnou obmenou všelijakých GS, stromov, afrik, supertenereciek, pegasov....výmenou za 690/701, popr x-challenge (najnovšie aj HQ terra), samozrejme už aj s vychytavkami na ktoré sa postupne prišlo. A dosť často stretame cenduristov, ktorý tam síce prišli za tých pár hodín diaľničného presunu pohodlnejšie, ale cely týždeň sa morduju s každým ťažším úsekom, pokial sa nechcú voziť len po prepojovackach medzi dedinami obutí na touranckach
Problem je možno v tom, že kupou hard endura sa z teba nestane profík, ale práve naopak - začiatočník, možno preto to dosť ľudí po roku predá. Ja jazdím už 29 rokov, 690ku mám 5ty rok a staaaale sa učím, kým na GSku už bol limitujúci faktor motorka (jej hmotnosť a nemotornosť) tu som najslabším článkom stále ja
A k tej výške sedla, na ľahkej ideš väčšinou s minimom bagaze, takze tých 110-120kg udrzis kľudne aj na “pulprdelak”, u na týždeň naloženéj 690ky dajme tomu 160-170kg to už občas býva problem, u motorky cez 200 kg toto už problem je
Upravil patol dne 06.07.2020 19:51
.. dnes jsem si vyzkoušel tu KTM 690 .. a máte pravdu, že pro moje účely není vhodná,
opravdu nejlepší je vlastní vyzkoušení .. takže zůstávám u kombinace F800GS a trialka Gasgas :-)
(ch)stepan
na moje ježdění tvrdá, zbytečně výkonná - ucukaná, na hard enduro asi dobrá, ale na ty moje šotolinky zbytečně off na úkor pohodlí. Jinak všeobecně projev jednoválce se mi líbí .. a ta váha je super ..
(ch)stepan