Nazdarte kolegáčci
Vim, že jste většina asi už zazimovala, ale já jednu stopu nechci opouštět, dokud to půjde Tak věci:
Kamoš si chce dovezt F650GS z Deutschlandu, tak mě vzal s sebou, (páč už něco na tomto stroji mám za sebou) mašinka je to super a nepřišel jsem na nic, proč bych mu ji vytkl, ale:
Na 1.nastartování hned 2x chcípka (prý dlouho stála a je zima)
Když jsme ji projížděli (cca 3hoďky, 120km a tak 12x starty), tak asi ve třetině nechtěla nastartovat -
otočím líčem, vše v poloze OK, světýlka zhasnou, svítí jen neutrál, zabliá olej (ale zhasne, jak má), zmáčknu start a.... nic někdy i zabliká později nebo dvakrát a .... nic
Co by to mohlo být??????????
Jinak je super a kámoš má na rozmyšlenou do pondělka
Kdo vív čem je to jádro pudla??????
Trošku je divný to blikání oleje-vždycky bliká spíš chlazení-červená kontrolka uplně vpravo.Jinak klasickej postup-zkontrolovat kontakty na baterce.Pak pokud občas nasaje občas ne tak jít po čidlu stojánku,neutrálu a spojky.
V pondělí tam zajedu s ním znovu a uvidíme zítra mrknu ještě na svého onía, ť v pondělí vypadám, jako bych znal každý šroubek a hlavně poznám, co by to mohlo být
Ja bych to taky hledal u ty baterky. Pokud jsem to dobre ochopil, tak mi to delalo to same. Po radnem dobiti a udrzbe kontaktu uz to nedela.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Tak už má Baworáčka v garáži vše jsme vyčistili (stojánek, el.spoje, baterka..) a šlape jako hodinky tak mě snad po zimě neuškrtí a bude to v poho
Upravil pavel zamy dne 29.11.2009 20:52
Ahoj,
chtěl bych poprosit o radu.Motorku mám od léta,takže se zatím víceméně seznamuju.Objevil se mi problém se startováním.Když stojím v garáži,tak i po několika dnech chytne okamžitě.Teď jak jsou venku teploty kolem 5 st., tak při celodenním stání venku se mi někdy stane, že chytne třeba až na třetí pokus.Startér normálně točí a po chvilce něco jakoby cvakne v přístrojovce.Při druhém pokusu většinou naskočí, ale včera třeba až napotřetí.Čerpadlo zabzučí, ale jaký dává tlak nevím. V čem hledat problém...svíčky, baterka ? Předem díky za rady.
na 1000% špatná baterka.. prostě slabá a už má něco za sebou.. kup za pár stovek novou a máš opraveno.. letos jsem řešil cca 4 stejný problémy. Všechny měly stejný řešení - baterie..
K té "náladovosti" při startování jsem vypozoroval, že F650GS potřebuje baterku pořádně nabitou.
Přes léto, když je motorka bez nabíječky, startuje vždy způsobem "chytne-chcípne" několikrát po sobě, přitom startér motá jak zběsilej.
Přes zimu, nebo po delší pauze když je čerstvě odpojená z nabíječky chytne a vrčí okamžitě.
(ženina motorka se v zimě střídá na Optimate s mou motorkou cca týden na týden)
Dělá mi to taky. Pokud je baterka našlápnutá tak to startuje bez problémů, když je trochu vyflákaná tak startuji na 2x/3x (v zimě). Na anglickém fóru jsem našel spoustu tipů čím to může být. Hodně lidem tam pomohlo vyměnit fajfky na svíčkách http://faq.f650.c...Plugs2.jpg. Dá se i změřit jestli ty co tam jsou mají správný odpor. To je první věc co budu zjišťovat až se dostanu k moto.
Otevru tohle stare tema. Dakar mi totiz po vymene vyfuku za ladak zacal opravdu spatne startovat. Napadlo me vyzkouset pri startovani rukavici vyfuk zacpat, abych zvysil protitlak a svete div se, funguje to a chytne na piprve. Umel by to nekdo vysvetlit?
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Vyzkoušeno 5x po sobě. Studený start je problém. Po zahrazení výfuku rukou na 2 vteřiny při startování - žádný problém a motor hned běží. Vysvětluju si to tak, že je chudá směs a otevřenou koncovkou se ochudila ještě víc. Předpokládám, že s tím na stříkačce nic neudělám...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Asi před dvěma lety jsem uvažoval o laďácích na KTMku a bylo mi jasně vysvětleno, že z výměnou výfuků musí být spojeno přehrání palivové mapy.
Nevím zda to u Dakara jde?
A dále mi byli vysvětleno, že i vstřikování lze nastavovat, ale abych to v žádném případě nedělal! Pokud tedy nejsem tovární mechanik s továrním vybavením.
A dále si vzpomínám, že když jsme dávali ze synem laďák na jeho Triumpha, tak součástí byla i taková nějaká tlumivka , nebo ucpávka, která se dávala ještě před výfuk.
Za mě: Na KTMku jsem nakonec žádné laďáky nedal a nebudu je dávat ani na Dakara!
Jezdím mnoho let, ale málo km.