Pro lidi, kteří uvažují o cestování v extrémních podmínkách a Tourateší keramika je na ně příliš drahá, tak už i Lucas dělá alternativu.
Za 4873,- Kč to není úplně špatná volba bych řekl....
Jinde jsem nekoukal, takže cena je jen orientační.
Hýýr více info: http://bmw-trade....ts_id=1856H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Má s keramickou spojkou na BMW obecně někdo zkušenosti? Jde mi hlavně o to, že třeba v terénu, kdy je potřeba si se spojkou trochu hrát není problém s tím, že se kousne hnedka?! Díky za připadnou radu!
Lítat dál....a výš....a dál!!!
No ono je to je celkem jednoduché. Pokud dáš tvrdší lamelu tak půjde do kytek přítlačák. Lamela stojí pár korun, ale přítlačák není žádná láce.. Já osobně jedu origo a pokud bych plánoval sakra dalekou cestu tak vyměním za novou a mám na 100tkm pokoj
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **
Já mám keramiku na 1150, takže celkem můžu hodnotit nejen podle toho co někde někdo vyčetl...
První roky jsem 1150 docela dával kapky, byly častý situace, kdy se ze spojky valil černý kouř, protože jsem to třeba nemohl dostat někde z bahna apod. Rozhodnutí pro výměnu za keramiku přišlo po zkušenostech s ježděním na písku - originál spojka v písku prostě prokluzuje a i když jedete bez zmáčkutí spojky, tak se z ní kouří. Nevím přesně, jak a proč k tomu dochází, jestli to je tím, že se kolo točí nějak s menším odporem, fakt nevím. Po výměně za keramiku nic. Žádný smrad, žádný kouř. Rozdíl v citlivosti oproti originálu už nepoznám, podle mě je neznatelný. Varovali mě mechanici, že to je on/off ale je to pitomost, normálně se s tím dá jezdit přes spojku a citlivost je celkem normální. Já to už fakt nedokážu porovnat.
Je sice možný, že jednou odejde přítlačák ale nestane se mi, že bych musel někde na cestách řešit spálené obložení a kdybych měl motorku dostávat domů z nějaké fakt daleké ciziny, tak pak už cena toho dílu ani moc nerozhoduje, náklady na tu operaci jsou mnohem vyšší.
Touratech tu spojku pochopitelně taky nevyrábí, dělá to pro něj Sachs a to obložení má docela velkou plochu, podle mě je vtip spíš v tom, že ta normální při tom ježdění v písku fakt nějak prokluzovala a tahle to nedělá. Proč - netuším a je mi to celkem jedno, hlavně že to funguje. Kamarád z USA má s tou spojkou najeto přes 100 tisíc mil a nic neměnil, demo motorky TTAG mají taky najeto hodně a střídají se v desítkách rukou každý měsíc a taky žádné problémy a s tou samou spojkou jedou přinejmenším dva cestovatelé kolem světa už řadu let a taky OK. Takže jsem si to pořídil před pár lety taky a nemám zatím žádný problém. Když jsem si na jiné motorce pořizoval racingovou spojku, tak mě taky mechanik varoval, že tím určitě zničím převodovku a že mírně klouzající spojka tam má účel atd atd atd. Kecy. Klouzající spojka je problém a třeba u GS se to snadno řekne, že mě kouř upozorní na to, že jdu za limity toho stroje ale co máte dělat, když máte dojet co já vím 100km v terénu, kde prostě na všechny strany je to stejně špatný? Prostě pro extrémní zátěž to považuju za dobrou věc.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jinak pružina stojí do 50EUR a přítlačák 63EUR (a případně ten dekl z druhý strany 130EUR). To nejsou zase takový rakety.
Mluvil jsem o tom s Honzou Žlábkem, říkal že mezi těmi spojkami co dělali kdysi oni (Lucas) a tou od Touratechu (kterou si nechali udělat u Sachse ale od nich nejde sehnat) je hlavní rozdíl v tom, že Touratech má třecí lamely vysoké a mezi nimi velké mezery, takže když se spojka rozpálí, tak se ty třecí elementy roztáhnou a spojka dál funguje normálně kdežto s tou Lucas je problém, protože když je zahřátá, tak se chová prostě jako on/off. Takže už vím, proč mě tenkrát varoval ten můj mechanik - asi znal tu Lucas. Nicméně prý riziko, že se zkroutí přítlačák je malé a i kdyby se to stalo, tak na tom půjde dojet, kdežto když se spálí spojkové obložení, tak to bez výměny nepůjde. Nicméně i s normální spojkou měnili přítlačáky, které byly zkroucené, takže se to taky stává.
Každopádně mi to jen potvrdilo to, co jsem psal - moje spojka funguje plynule i když je horká. Sice stála o 5 tisíc víc ale funguje spolehlivě i v extrémní zátěži. Vzhledem k penězům, které celá výměna stála, to už nerozhodovalo. O polovinu levnější alternativa existuje ale evidentně není "keramická spojka jako keramická spojka" a celoplošná se prostě chová jinak než ta, kterou používá TTAG a která je udělaná tak, jak se dělají racingové spojky.
Takže rozdíl těch pěti tisíc není jen ve značce ale ve funkčnosti.
Taky nevěřím že by byl problém s dáFkováním spojky. Jen jsem chtěl ukázat druhou stránku.. je jasný, že pokud dám tvrdší lamelu tak půjde železo rychleji do kytek.. No a pokud někdo zohýbá přítlačák tak není problém ve spojce, ale v palici řidiče.
Něco malo mimo. U mojí Avie je stejný průměr obložení jako u "stodváci" takže nanejtování spojky stojí asi 180 vočí plus jsem sehnal nějakého starého fachmana co dělá obložení na závodní auta(keramika) a první nástřel byl myslím 800,-
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **
Tak jsu na jednu stranu rád, že jsu tuto debatu zase otevřel, protože jsou tu velmi užitečné informace. Čímž samozřejmě děkuju.
Pokud to shrnu....když jsou peníze, tak keramiku od TT, pokud ne, tak klasické obložení. Záporné vlastnosti keramiky od Lucasu převažují. Je tak?
Lítat dál....a výš....a dál!!!
no_-_name napsal:
Tak teď jsem zmatenej i já a google moc nepomohl. Mekáno je teda víko spojky s tou pružinou?
Řekl bych, že to Raptorem používané mekáno je nejspíš žargon (slang), zažitý tam u nich (pozdrav na Slovensko ) Vznik právě tohoto výrazu bych tipoval, dle svých vzpomínek z dob učení řemeslu, asi podle označení použitého systému vypínání spojky. Jestli si to pamatuju správně, tuším, že konstrukce s použitím nepřímého vypínání bylo označováno jako typ Mecano (možná se dvěma c) - zřejmě z Italštiny, to ale nevím jistě. Mladší mechanici by to snad mohli mít v živější paměti, jestli se to ještě učí
Jinak si pochvaluju plodnou diskuzi, obohacující jsou hlavně zkušenosti, o které se s námi Tom i další podělili
no_-_name napsal:
Tak teď jsem zmatenej i já a google moc nepomohl. Mekáno je teda víko spojky s tou pružinou?
Řekl bych, že to Raptorem používané mekáno je nejspíš žargon (slang), zažitý tam u nich (pozdrav na Slovensko ) Vznik právě tohoto výrazu bych tipoval, dle svých vzpomínek z dob učení řemeslu, asi podle označení použitého systému vypínání spojky. Jestli si to pamatuju správně, tuším, že konstrukce s použitím nepřímého vypínání bylo označováno jako typ Mecano (možná se dvěma c) - zřejmě z Italštiny, to ale nevím jistě. Mladší mechanici by to snad mohli mít v živější paměti, jestli se to ještě učí
Jinak si pochvaluju plodnou diskuzi, obohacující jsou hlavně zkušenosti, o které se s námi Tom i další podělili
Meccano je neco jako anglickej Merkur.. stavebnice. Maji napr. v Marx & Spencer..
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
no_-_name napsal:
Tak teď jsem zmatenej i já a google moc nepomohl. Mekáno je teda víko spojky s tou pružinou?
Řekl bych, že to Raptorem používané mekáno je nejspíš žargon (slang), zažitý tam u nich (pozdrav na Slovensko ) Vznik právě tohoto výrazu bych tipoval, dle svých vzpomínek z dob učení řemeslu, asi podle označení použitého systému vypínání spojky. Jestli si to pamatuju správně, tuším, že konstrukce s použitím nepřímého vypínání bylo označováno jako typ Mecano (možná se dvěma c) - zřejmě z Italštiny, to ale nevím jistě. Mladší mechanici by to snad mohli mít v živější paměti, jestli se to ještě učí
Jinak si pochvaluju plodnou diskuzi, obohacující jsou hlavně zkušenosti, o které se s námi Tom i další podělili
Meccano je neco jako anglickej Merkur.. stavebnice. Maji napr. v Marx & Spencer..