Mam takovy diletantsky dotaz. Bliží se asi okamzik kdy opet nastartuji motorku. Motorka mi stoji pod strechou ale da se rict venku. Loni jsem v ni nechal baterku a tak kazdych 14 dni na chvilku nastartoval. Jelikoz jsem v lete daval baterku novou (blblo ABS a v servisu urcili za pricinu slabou baterku - Drazdany) letost jsem ji vyndal. Takze ted ji dam zpet, a mam udelat jeste neco jineho na moto, nebo proste nastartovat a jet ( predpokladam ze po chvili toceni chytne) Jedine co pak musim je si sestelovat hodinky? Jeste jsem baterku nevyndaval tak netusim co jsem mohl vynulovat, odpojit a tak. Diky
Jo a jeste prijde mi po zimne nejaka takova zapskla, matna a tak, nevite cim to trochu ozivit, nablyskat aby zase trochu vypadala k svetu, je pravda ze ji mam 4 rok a zatim jsem ji timto smerem moc pece nevenoval.
Jen tak v zime startovat motorku je asi to nejhorsi co se ji da udelat.
Ja zazimovavam tak, ze zaparkuju. Po zime pripojim na pul hodky nabijecku, nadlabnu a jedu.
Meni se jen to, ze chytne az na druhej pokus
sinta77 napsal(a):
Prosím tě "pouč" pár lidí, tím myslím i mě, proč je to nejhorší co se dá motorce udělat tím, když ji člověk přez zimu párkrát protočí. Díky.
no já bych řekl, že v zimně všechno, co je studené, se více opotřebovává, než se zahřeje na provozní teplotu a když to pak vypneš, tak to v chladu přitahuje a sráží (kondenzuje) vlhkost a ta dělá taky svoje.....
Takže asi pro tyto dva důvody bych to viděl jako ne moc dobré.
Ale nikomu svůj názor nevnucuju
Upravil pavel zamy dne 27.02.2010 11:19
jasne ze tam vznikne kondenz,ale si myslim ze kdyz ji nechas poradne prohrat tak je to v poho.africu jsem nechaval bezet tak dlouho nez sepnul vetrak na chladici.
BMW GS 1200 adventure a Babeta.
Danes napsal(a):
jasne ze tam vznikne kondenz,ale si myslim ze kdyz ji nechas poradne prohrat tak je to v poho.africu jsem nechaval bezet tak dlouho nez sepnul vetrak na chladici.
promin, ale to je opravdu to nejhorsi co se da udelat. Nahodit a nechat to davit na miste...a pak to zase chcipnout. Kdyz nevyjedes tak nestartuj, jednoduchy pravidlo. Prohrat se musi vsechno, zvlast u motorek co maj spolecnou napln oleje, ale i kdyz ne(GS), melo by se po startu ujet alespon par kilaku aby se olej roztrikal opravdu vsude a prohralo se to fakt CELY.
GS 1200 R Adventure
Danes napsal(a):
jasne ze tam vznikne kondenz,ale si myslim ze kdyz ji nechas poradne prohrat tak je to v poho.africu jsem nechaval bezet tak dlouho nez sepnul vetrak na chladici.
A když dlouho nejedeš s autem,tak to taky chodíš jen tak startovat?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Až tam dáš baterku tak zapni klíček a párkrát přidej plyn nadoraz aby se načetla poloha klapky a pak nastartuj.To je celý.Startovat bez jízdy taky vidim jako blbost.
by mne zajimalo jak to delate kdyz masinu v zime opravujete?opravis ji a pak cekas do jara na prvni jizdu aby si vyzkousel jestli si to opravil dobre,ze?
BMW GS 1200 adventure a Babeta.
To už máš trochu extrém, ne? Lidi tady rádí v dobré víře pomoci, né přít se.
Start je nejhorší možný okamžik pro motor, a to z hlediska nedostatku olejového filmu na všech třecích pochách. V zimě je tato skutečnost o to hořší, že olej nemá patřičnou teplotu a tím viskozitu. Proto je pochopitelné že když už ,tak na dýl, a taky po částečné zahrátí je vhodná jízda, protože chod bez odporu je pro motor horší než s odporem. Je na to konstruován, proto taky je podtáčení větší zlo než výtáčení.
Myslím, že každý má na zimní startování svůj názor - a většina jak to tu čtu si myslí, že ten jejich (názor) je správný. Já osobně jsem se přiklonil k tomu mašinu zbytečně nestartovat, jednou přes zimu jsem ji nas chvíli připojil na nabíječku - možná že i zbytečně, protože ji mám necelý rok starou, no a dneska jsem nasartoval na druhý drc. Na místě jsem ji prohřál fakt jen chvilku a jelo se. Paráda... . Je ale fakt, že se mi hned nezaktivovalo ABS, až po ujetí cca 20 km jsem startoval znovu a už to bylo OK. Jo a mám normální kyselinku Fiam.
Nedá mi to...tohle téma se řeší všude, motorkářský "zvyk" chodit motorku startovat v zimě je prostě je jeden z NESMYSLŮ, co motorkaření provází. Stejně jako nastartování motorky a prohřívání na místě.
Takže v zimě zásadně nestartovat jen na pár minut, před odjezdem nastartovat a jet...pouze hned na úvod motor nevytáčet do vysokých otáček...nic víc, nic méně.
sadilek napsal(a):
Až tam dáš baterku tak zapni klíček a párkrát přidej plyn nadoraz aby se načetla poloha klapky a pak nastartuj.To je celý.Startovat bez jízdy taky vidim jako blbost.
toto mám spraviť ak som aj baterku nevybral ? mám nabýjačku ktorú zapnem a vypnem až na jar .sama kontroluje a udržuje celú zimu stav baterky. kupil som 1200 gs na vianoce a tento rok to bude prvá jazda, celú zimu stála. mal som 650 gs tak z 1200 nemám skúsenosť. natočil som ju pri kúpe všetko OK , a po troch dňoch ešťe raz doma ale ked natočila na prvý raz po pridaní plynu ani nie prudko tak zhasla , ked som to zopakoval ale z plynom jemno už to bolo lebšie. tak akým správnym postupom to mám vlastne zahrievať pred jazdov? aby to nezhaslo alebo nehať pobežať na volnobeh zo 5 min? a potom jazda?
r 1200 gs - 09
Já bych řekl,že ideální je:nastartovat,vyjet z garáže,zavřít garáž,nasadit blembák a vyjet.Pár km opatrně,třeba na 3tis.ot než se to prohřeje a pak normál
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Chlapi ta mě Rabla chytla jak kdybych ji včera parkoval. Baterku mám přes zimu na udržovačce. Zásadně nenechávám běžet na prázdno. Sednu a z rozumem jedu než se ohřeje. No já vlastně jezdím jak posranej i když se ohřeje
Splněný sen moje 1100GS
Mr GS napsal(a):
Já bych řekl,že ideální je:nastartovat,vyjet z garáže,zavřít garáž,nasadit blembák a vyjet.Pár km opatrně,třeba na 3tis.ot než se to prohřeje a pak normál
ok mr.GS to som praktizoval na 650 gs ale teraz som bol prekvapený z 1200 gs že to zhaslo keď som pridal plyn. preto by som rád ako na to praktizovať správne na 1200 gs tak nech to nezhasína. mašinka je rv. 2009 a má 6500 km. bino
r 1200 gs - 09