zdravím, mam dakara 01ku a najeto cca 43tis, po 40ti se má měnit filtr.. tak se ptám, jestli je to potřeba, když motorka jezdila většinou u nás a v německu - jen jednou cesta do Turecka. Nejeví to žádné závady atd.. starty atd v pohodě.
Co jsem tak zjištoval a našel, tak stojí kolem 2500kč. Vím , že se to tu řešilo,ale je to rok staré, tak za tu dobu našel třeba někdo něco levnějšího , díky
Mam dojem ze se to tu resilo, ale nevyresilo. Tady asi zalezi na tvoji osobni statecnosti. Je ale pravdou, ze spousty lidi nalitalo na cerpadle mraky kilometru nad limit a nic se nestalo (viz Toli). Vis dobre jak to je, podela se zrovna dobe, kdy to budes nejmin potrebovat a nebo 1000 km od domova. Tady je kazda rada draha. Alternativa za original myslim zadna neni.
Upravil spea - ToM dne 09.06.2010 10:51
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Zjišťoval jsem cenu v Renocaru - 2200bezDPH; i u Cyrilmoto a to samý,je to oryg.díl který se prý laciněji nesežene a jestli ano tak neorigo s velkým rizikem problémů,prý už to taky řešili.
Proto asi ten určený interval od výrobce 40tkm.Prostě vyměnit a jezdit s klidným svědomím. Dnes jedu do renocaru pro lanko na plyn cca700kč,a vážně uvažuji že zrovna koupím ten pal.filtr;doma se neztratí a kdyby něco je hned po ruce;zatím mám najeto jen 30 000 ale radši podle hesla: Buď připraven
Upravil kim dne 19.07.2010 15:39
No tak motorka jezdí bez problémů, cukání přestalo od té doby, kdy jsem začal pravidelně tankovat lepší palivo (V-Power, Carrera)...
Chtělo by to znát příznaky špatného filtru (konkrétně pro naše motorky), ale to asi nikdo nevíte, co hoši? Protože pokud by se motorka s novým a motorka se starým filtrem chovaly stejně, proč to měnit, když to funguje, že...
u mě je palivový filtr za 2.355,- kč vč.DPH.. bohužel budu až 3.8.. motorkuju na druhe straně zeměkoule..
To xhackerm: nejsem si jistej estli tyhle typy benzínů jsou to pravé ořechové.. už jen proto, že F 650 GS/Dakar by mělo správně jezdit a i jezdí nejlíp na BA 91 a proto víceoktanový benzín může sice lépe jet ale jak dlouho... prostě ty ventily časem spálíš napadrť ale můžeš pak říkat jak to necukalo..
ted se tu objeví argumenty že v TP je napsáno BA 95 ale kdo to nemá odřený podívejte se na víčko nádrže a bavil jsem se s motorářema od BMW a je to tak.. na BA 95 to samozřejmně jezdí, normálně a nevadí to tomu, nicméně otimální je BA 91 který už je blbě k sehnání.. nicméně benzíny BA 98 a 100 oktanový atd jsou fakt špatně pro tyhle motůrky..
Upravil jezek dne 19.07.2010 17:51
2 jezek: No nekecej... Ja tam mel tu samolepku vyšisovanou, takže nebylo poznat, co tam je za text... Každopádně jsi mě tak překvapil, že příští nádrž dám 91čku... A uvidíme... Jinak ti ještě napíšu PM...
To se někdy nestačím divit.... ....že by bylo něco špatně.....
650GS dokáže jezdit i na méně kvalitní benzín - edit minimálně edit 91 - je na to upravena kompresí a elektronikou....atd.
Benzín 95 je standart na který pojede tak jak má se všema udanýma parametrama. 98 a výš je celkem zbytečný brát protože to není závodní pila.
Oktanový číslo má jen informativní charakter o bodu teploty samovznícení - čím výšší tím vyšší. Další přívlastky jako Power .... můžou označovat míru přidaných aditiv který můžou mít čistící efekt .....špatný pro motor to určitě není!!!!!...atd.
Ježku netlač sem ty bludy .... nevím co tím sleduješ.
Upravil MikiberG dne 20.07.2010 11:40
Dakar 650, HusaberG