Ve své mladické nerozvážnosti jsem shodil svého bwora z hlavního stojanu se zámkem předního kola a výsledkem mého počínání je nefunkční rychloměr, otáčkoměr přitom pracuje. Hadičky a všelijaké drátky vedoucí k (od) předního kola zdají se být v pořádku, tedy, jen sem za ně jemně zatahal, a žádný mi v ruce nezůstal, co by to tak asi mohlo být?
Upravil barokar dne 29.09.2010 22:54
prouky napsal(a):
shodil jsem svého bawora z hlavního stojanu se zámkem předního kola a výsledkem mého počínání je nefunkční rychloměr, otáčkoměr přitom pracuje. Hadičky a všelijaké drátky vedoucí k (od) předního kola zdají se být v pořádku, tedy, jen sem za ně jemně zatahal, a žádný mi v ruce nezůstal, co by to tak asi mohlo být?
Otáčkoměr je řízen elektronicky, ale rychloměr je u 11GS "stará dobrá" klasika - mechanicky, náhonem z předního kola. Odpoj to dole a prověř ten náhon - koncový převod a bowden, zda jde všechno lehce, bez odporu a zda se otáčivý pohyb dostává až na palubovku. Možná se Ti to někde při pádu v nějakém místě skřípnulo, nebo to mohlo vyskočit ze spojení v koncovém převodu (dole u kola).
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
servisak napsal(a):
Myslíš zámkem na kotouč? nebo řetěz prostrčenej kolem?
on je to takový malý kousek bytelné oceli, který se nasadí na brzdový kotouč a malá ocelová tyčka jej pak uzamkne , čili zámek na kotouč, ale není to takové to velké účko.
Otáčkoměr je řízen elektronicky, ale rychloměr je u 11GS "stará dobrá" klasika - mechanicky, náhonem z předního kola. Odpoj to dole a prověř ten náhon - koncový převod a bowden, zda jde všechno lehce, bez odporu a zda se otáčivý pohyb dostává až na palubovku. Možná se Ti to někde při pádu v nějakém místě skřípnulo, nebo to mohlo vyskočit ze spojení v koncovém převodu (dole u kola).[/quote]
tak to je dobrá zpráva, hloupé je, že asi nebudu vědět, jaká hadička je od rychloměru
Dovi napsal(a):
Otáčkoměr je řízen elektronicky, ale rychloměr je u 11GS "stará dobrá" klasika - mechanicky, náhonem z předního kola. Odpoj to dole a prověř ten náhon - koncový převod a bowden, zda jde všechno lehce, bez odporu a zda se otáčivý pohyb dostává až na palubovku. Možná se Ti to někde při pádu v nějakém místě skřípnulo, nebo to mohlo vyskočit ze spojení v koncovém převodu (dole u kola).
prouky napsal(a):
tak to je dobrá zpráva, hloupé je, že asi nebudu vědět, jaká hadička je od rychloměru
Hledej černý bowden směřující až k disku kola...
Kromě toho tam ještě ke kolu vede hadice s brzdovou kapalinou, ale ta má větší průměr a hlavně se rozděluje na dvě větve - k oběma brzdičům.
A jestli vlastníš verzi s ABS (poznáš to podle drážkovaných "stroboskopických" kotoučů na obou kolech a podle obsazeného ABS tlačítka a dvou ABS kontrolek na palubovce), tak Ti ke kolu ještě vede drát k čidlu ABS. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
[url]http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0415&mospid=47978&btnr=62_0369&hg=62&fg=05 [/url]
Diel číslo 6 nájdeš na lavej strane osy pr. kol. a od tade ide bazmek číslo 4 - bowden
Upravil tomukur dne 02.07.2010 11:41
potrebuješ servis? zavolaj mi, napíš, pošli holuba :-) diagnostika aut a moto bmw
prouky napsal(a):
shodil jsem svého bawora z hlavního stojanu se zámkem předního kola a výsledkem mého počínání je nefunkční rychloměr, otáčkoměr přitom pracuje. Hadičky a všelijaké drátky vedoucí k (od) předního kola zdají se být v pořádku, tedy, jen sem za ně jemně zatahal, a žádný mi v ruce nezůstal, co by to tak asi mohlo být?
Otáčkoměr je řízen elektronicky, ale rychloměr je u 11GS "stará dobrá" klasika - mechanicky, náhonem z předního kola. Odpoj to dole a prověř ten náhon - koncový převod a bowden, zda jde všechno lehce, bez odporu a zda se otáčivý pohyb dostává až na palubovku. Možná se Ti to někde při pádu v nějakém místě skřípnulo, nebo to mohlo vyskočit ze spojení v koncovém převodu (dole u kola).
....tak jsem si po delší době před delší dobou našel čas, abych zjistil, jestli jen nevyskočil bowden z náhonu, a ejhle, nevyskočil. Chytnu-li jazýček co vypadá jak konec šroubováku ( v místě po vytažení bowdenu) a točím-li s ním, po ani ne čtvrt otáčce začne klást odpor tak, že jej prsty dále neotočím.
Znamená to tedy, že je samotný náhon poškozený a takto mi sděluje, že je třeba jej vyměnit?
A nebo se mám na to z vysoka......a objednat se do Inveltu, aby měl na benzín do svého zánovního Porsche?
Tak to se ti asi stalo to co mne.Odesel ti ten plastovej tisicihran v tom kovovem dile,co je do nej nahon nasroubovanej.Bud jsou na nem strzeny zuby,nebo se vybrousili ty dva vystupky,diky kterejm se to toci.Nebo oboje.
Staci sundat predni kolo a ten dil z naboje kola sundas a hned vidis.Uvnitr te kovove casti je plast se zoubkama.Jako dil se to musi koupit cele i s tou kovovou casti a stoji to asi 1200kc.Nebo se starsi objevujou na ebay za par eur,ale je to trochu risk,abys nekoupil nejakej taky nacatej.Na fotce ten plastovej dilek uvnitr totiz neni videt.
Prikladam foto toho dilu.Poskozenej bude plastovej dilek uvnitr.
vevis přiložený následující obrázek:
[12.73Kb]
Upravil vevis dne 29.09.2010 23:31
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vevis napsal:
Tak to se ti asi stalo to co mne.Odesel ti ten plastovej tisicihran v tom kovovem dile,co je do nej nahon nasroubovanej.Bud jsou na nem strzeny zuby,nebo se vybrousili ty dva vystupky,diky kterejm se to toci.Nebo oboje.
Staci sundat predni kolo a ten dil z naboje kola sundas a hned vidis.Uvnitr te kovove casti je plast se zoubkama.Jako dil se to musi koupit cele i s tou kovovou casti a stoji to asi 1200kc.Nebo se starsi objevujou na ebay za par eur,ale je to trochu risk,abys nekoupil nejakej taky nacatej.Na fotce ten plastovej dilek uvnitr totiz neni videt.
Prikladam foto toho dilu.Poskozenej bude plastovej dilek uvnitr.
Sundat kolo říkáš, tak to já nikdy nedělal a když vidím to ABS, brzdič Brembo, tohle všechno bych musel sundat? Nebo stačí povolit šroub a kolo jen vyjmout? Díky ti za odpověď .
PS-jen připomínám, že fungoval do doby, než jsem z hlavního stojánku sundal bawora se zamknutým kotoučem na předním kole na straně, kde je náhon.
Upravil barokar dne 30.09.2010 08:29
Píšeš, že to nefunguje odvtedy, čo si moto zhodil z hlavného stojanu - nemohol sa vtedy nejak zalomiť a poškodiť bowden?
A k tomu prednému kolesu:
Bez toho, aby si dal dole aspon jeden brzdič, ho von nevyberieš - vnútorná vzdialenosť brzdičov je menšia ako šírka ráfiku. Ale možno ho ani nemusíš vyberať celé von, možno ten náhon pôjde vybrať aj po povolení kolesa a jeho pár centimetrovom povysunutí.
Komplikované, čo?
A čo táto teoretická úvaha?
1. odpojiť bowden od náhonu, pozrieť sa do dierky v náhone, točiť predným kolesom a sledovať, či sa tam niečo točí...
áno: bod 2
nie: vadný náhon
2. bowden zapojiť nas5 na náhon, odpojiť bowden od tacha a znovu točiť predným kolesom a sledovať, či sa vnútro bowdenu pretáča
áno: vadné tacho?
nie:vadný bowden
Bolo by dobré skúšať to tak, že ak sa "vec" v náhone/bowdene bude otáčať, skúsiť jej v tom otáčaní klásť odpor, ktorý jej reálne kladie tacho.
Vysroubujes srouby z obou brzdovych trmenu a trochu silou ty trmenysundas z kotoucu a nechas je vyset na hadicich.S abs nic nedelas,nic neoddelavas.Povolis male pojistne imbusy na obou stranach vidle.Kolo povolis klicem z naradi,mozna si na nej budes muset nasadit nejakou malou paku.Tim vysroubujes sroub na leve strane.Potom celou tu trubku co ti zbude v kole vytahnes na pravou stranu ven.Na prave strane ti muze ze stredu kola vypadnout kovova krytka,tak ji tam pak nezapomen vratit,drzi tam jen na vazeline.Kdyz to kolo vyndas,tak ten dil ti zustane viset na nahonu.Tak staci zevnitr ten plast vydloubnout a zkontrolovat.Kdyz to tim nebude,tak se aspon naucis sundavat kolo.
Az to budes davat zpatky,tak ten dil poradne do kola nasad.A az tam tu trubku budes z prave strany zase nasouvat,tak to chce mit kolo ve spravne poloze,jinak tam jde tezko.Nezapomen dotahnout pojistne imbusy!Poradne dotahni srouby brz.trmenu!Nekdo je i podlepuje,ja ne.Neni tam co zkazit,nebo znicit.Neni na skodu si na to nandavani kola vzit k sobe,jde to lehceji.
Upravil vevis dne 30.09.2010 09:15
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
palciatko napsal:
Ale možno ho ani nemusíš vyberať celé von, možno ten náhon pôjde vybrať aj po povolení kolesa a jeho pár centimetrovom povysunutí.
Komplikované, čo?
Půjde, povolit osu a pojistny šrouby na vydlicích. Ted jsem to tam šteloval kdyz jsem prezouval.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS