tomtom napsal:
A to L a R bylo při demontáži správně? Třeba to nějaký turek poplet už ve fabrice ..
při demontáži toho moc nepřečteš, když je tam karbon ... ale rozdělovali jsme vše vlášť, aby se to nepopletlo.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
tomtom napsal:
A to L a R bylo při demontáži správně? Třeba to nějaký turek poplet už ve fabrice ..
při demontáži toho moc nepřečteš, když je tam karbon ... ale rozdělovali jsme vše vlášť, aby se to nepopletlo.
navíc poznávací kontrolní znamení je to, že levej se musel víc čistit, protože na něm bylo mnohem víc karbonu (boční stojánek ), takže to je neomylný
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Těším se, až se někdo zeptá, jak se mohl píst zakarbonovat od bočního stojánku.
Když bylo vše cajk, zbývá složit ještě jednou a dát si pozor, aby nebyl úplněk, pátek13. nebo erekce na sumci.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
tomtom napsal:
A to L a R bylo při demontáži správně? Třeba to nějaký turek poplet už ve fabrice ..
při demontáži toho moc nepřečteš, když je tam karbon ... ale rozdělovali jsme vše vlášť, aby se to nepopletlo.
navíc poznávací kontrolní znamení je to, že levej se musel víc čistit, protože na něm bylo mnohem víc karbonu (boční stojánek ), takže to je neomylný
ja jsem to celou dobu nedaval na bocak, ale na central (moto tak vypada lip a mne se vic libi )... koukam, ze to nebyla blbost...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Taky to dávám na centrál kdykoliv to jde a i přes to byl rozdíl evidentní. Vždycky to prostě nejde... rozhodně ale ti, co dávají boxera na bočák běžně, tomu zrovna moc nepomáhají
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Sázel bych na to úplně nejjednodušší vysvětlení polohy kroužků - že je tam tak někdo dal. Nebo sis je tam dával sám a jsi si jist? Pokud ne, sázím na to, že je tam tak někdo dal a teď ti to zapírá. Druhá věc je, že to nejspíš nebude důvod pro to, aby to sežralo 0,5l oleje na 50km. Pokud jste kroužky kontrolovali a mezera je v normě, nemůže tam takové množství protéci, to by byl motor prakticky bez komprese, kdyby tudy mohl téci olej. Nevím jak konkrétně u tohoto motoru, ale mezera mezi kroužky bývá řádově v desetinách mm např. 0,2-0,4mm a po ohřátí kroužku se ještě zavře. Mezeru mezi pístem a válcem máš řádově v setinách mm, jedna desetina na průměru, tedy pět setin mezera, pak bývá už mezní stav. Opět se mezera spíš zavírá u teplého motoru vzhledem k vyšší roztažnosti hliníkové slitiny pístu oproti litině válce nebo povrchu z tvrdého materiálu na válci z hliníku. Celkem tam tedy zůstává otvor max 0,05x0,3mm a to ještě kaskádovitý (3 otvory po sobě). Dovedeš si představit ten tlak, který by půl litru oleje tímto otvorem protlačil za zhruba hodinu, kterou jsi těch 50km tak asi jel? Osobně bych ten únik oleje hledal jinde. Třeba gufera na ventilech, těsnění pod hlavama, tečení oleje ven z motoru jsi předpokládám kontroloval jako první.
Sám jsem si je tam nedával, ale lepší by to tím určitě nebylo. U montáže jsem byl.
Sám jsem si rozestavěl kroužky po 120° a to poměrně přesně, protože jsem samozřejmě chtěl, aby to bylo ideální.
Píst jsem si postavil na ponk a podle tří rozestavěných hrotů šroubováků po 120° jsem nastavil i kroužky.
Pak se to stáhlo přípravkem a dalo do válce. Je mi jasný, že k nějakýmu pohybu asi dojít mohlo, ať už při stahování přípravku nebo při montáži do válce, ale fakt bych neřekl, že je to vůbec možný, aby se takhle srovnaly.
Blbý je, že na to člověk pak už nevidí a není možná žádná zpětná kontrola... leda zase odmontovat válec, což je nesmysl.
Jediná možnost se tohoto teoretickýho problému vyvarovat je, dávat tam ten píst bez přípravku, kroužek po kroužku ho tam nasouvat... ale to vůbec nevím, jestli je možný a jestli by se tím nenadělalo víc škody než užitku, když by se tam rejpalo šroubovákem, abys tam ty kroužky dostal.
Před vyjetím tam bylo půl okýnka oleje za studena, tzn. skoro 3/4 za tepla a po ujetí cca 50km se mi rozsvítil ukazatel kontroly hladiny. Ten ukazuje dobře. Už jsem se několikrát přesvědčil, že se rozsvítí opravdu, když hladina oleje dosáhne spodní hrany okýnka (červenej kroužek nepočítám). Celý okýnko u 12ky je 0,5l takže dejme tomu, že zmizely 0,3 l, abychom teda byli přesnější.
Únik ven je vyloučenej. Gufera na ventilech byly vyměněny za nové, stejně tak těsnění pod hlavama.
V hlavě mezi výfukovými ventily se během této krátké chvíle vytvořila hrudka napečeného nového karbonu, takže k nějakému chybnému spalování tam evidentně docházelo. Před montáží bylo vše naprosto čistý, viz foto na prvních stranách tady.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
To je právě ono, že se dávaly gufera nový. Kdybys na ně nesahal, nebyl by důvod aby najednou tekly ;-) Ty zarovnaný kroužky jsou divný, o tom žádná, ale osobně fakt nevidím důvod, aby to způsobilo takový žraní oleje. Hlavně kdyby to něco takového mohlo způsobit, dávno by na to už někdo přišel a jednoduše by i na 4taktech byly zámky jak u 2taktů a bylo by po točení. Absence jakéhokoli znesnadňovače točení a předpisu jak přesně kroužky natočit při montáži mi svědčí na fakt, že na tom natočení prostě nezáleží, i když by prostě "selský rozum " člověku velel to rozhodit co možná nejdál. Což ale potom není po 120° ale po 180° ;-)
S tim pižláním po kroužku to snad ani nemůžeš myslet vážně, zvlášť u stěráku ze třech kusů si to neumím představit. Osobně to nejradši stahuju tlustejma binder páskama.
já tomu teda moc nerozumím,ale když ti to sežralo 0,5l na 50 km jela ta motorka normálně?? já jen žě kolega má chalupářuv sen octavku 1 v tdi a jemu to bere cca 1 na 100 km, servis nemá čas a on musí jezdit do práce.. ale když jede tak je to kurnik znát jak na kouři tak i na zvuku motoru.
jinak mě když pulili motor a davali kroužky a pak se to skládalo do motorky se nalilo o něco víc oleje než normálně protože byl celej suchej.. ale to jste udelali taky určitě
Tak už se zase začínáme dostávat do situace, kdy je potřeba vysvětlovat každý napsaný slovo rozsáhlým souvětím... tak to se na to radši vys.erem, ne?
Kvůli těm guferům se to vůbec rozdělávalo... žralo to olej... prakticky o tom je posledních 5 stránek tady toho vlákna...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
magoss napsal:
já tomu teda moc nerozumím,ale když ti to sežralo 0,5l na 50 km jela ta motorka normálně??
Co to je normálně a jak bych na to měl přijít, když je po takový výměně částí, potřeba motor znovu zajet?
Tzn., že jsem jel (měl v plánu jet prvních 200km) na 1/4 plynu a do 3tis ot/min.
Upravil Mr GS dne 20.04.2018 15:51
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
puchyyla napsal:
Absence jakéhokoli znesnadňovače točení a předpisu jak přesně kroužky natočit při montáži mi svědčí na fakt, že na tom natočení prostě nezáleží, i když by prostě "selský rozum " člověku velel to rozhodit co možná nejdál. Což ale potom není po 120° ale po 180° ;-)
pokud vím, tak předpis na to je... a to je právě těch 120° protože jsou tři a po 180° by to celý bylo nevyvážený... "selký rozum"
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
To jsem samo pochopil, žes to rozdělával proto abys je (mimo jiného) vyměnil, ale kde bereš jistotu, že ty nový fungujou? Mysli a dělěj si co chceš, je to tvoje motorka a žere olej tobě. Chtěls názor, dostals, navíc jsem se snažil své usuzování podložit, aby to nebylo jen mlácení prázdné slámy. Každopádně přeji, ať to brzo zaladíš, chlap s rozbitou motorkou je horší než ženská s krámama ;-)
Mr GS napsal:
pokud vím, tak předpis na to je... a to je právě těch 120° protože jsou tři a po 180° by to celý bylo nevyvážený... "selký rozum"
Tak a teď jsi položil základ diskuse o ho...
...vně. Operovat vyvážením (jakým? předpokládám hmotnostním) je mimo neb kroužky jsou různé, tedy různých hmotností a i mezery jsou různé. I tak by ale nejlépy vycházely "tlusté" kroužky o 180 a plechy na stíráku taky o 180.
Sám jsi však nadnesl myšlenku, že ti olej mizí mezerami mezi kroužky, což by se opět nevíce znesnadnilo otočením kroužků o 180°.
puchyyla napsal:
Sám jsi však nadnesl myšlenku, že ti olej mizí mezerami mezi kroužky, což by se opět nevíce znesnadnilo otočením kroužků o 180°.
hm to je fakt...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mr GS napsal:
pokud vím, tak předpis na to je... a to je právě těch 120° protože jsou tři a po 180° by to celý bylo nevyvážený... "selký rozum"
Tak a teď jsi položil základ diskuse o ho...
...vně. Operovat vyvážením (jakým? předpokládám hmotnostním) je mimo neb kroužky jsou různé, tedy různých hmotností a i mezery jsou různé. I tak by ale nejlépy vycházely "tlusté" kroužky o 180 a plechy na stíráku taky o 180.
Sám jsi však nadnesl myšlenku, že ti olej mizí mezerami mezi kroužky, což by se opět nevíce znesnadnilo otočením kroužků o 180°.
360÷3=120 .... Tohle je jasný a logicky i vzhledem k poměru případného opotřebení válce od mezezy kroužku ...
Nicméně to sladění mezer k sobě prostě musí mít medhanicky důvod, není možné aby za to mohl olej, nebo třeba vibrace.
Myslím že pro analýzu je potřeba pořádně (asi znovu, předpokládam u tebe pečlivost i napoprvé) všechno přeměřit a soustředit se i na rozměry drážky pro kroužky včetně kroužků samotných, i jejich kruhovitosti ve volném stavu..
No a pokud bude všechno cajk, pak mě napadá že by nemusela být v pořádku jejich pevnost ...
Nicméně (promiň) je to hodně zajímavé a taky mě zajímá jestli se to nějak a jak průkazně vyřeší ....
Držím palec
Tak ještě jednou když máš 2 tlustý kroužky co těsněj a 2 tenký co stíraj, kde bereš tvými slovy "jasně 120°" Stále se nemohu ubránit myšlence, že 180 vzájemně otočeno o 180 je logičtější. O škrábání válce kroužkem nemůže být řeč, jestli ti kroužky škrábou válec, tak to máš fakt problém.
P.S.: Končím v této nesmyslné diskusi. Zbytečné to tu dál zasí... jen proto, že to někomu spíná jinak. Kdo tomu chce rozumět, rozumí, kdo nechce, toho nemám zapotřebí přesvědčovat.