V Ga-Pa jsem si vodníka důkladně prohlédl a svezl se na něm i na offroadové trati. Ujel jsem pár kol v terénu, nezaujalo mne to víc než minulá generace, ale bylo to opravdu krátké svezení, na jakékoliv závěry nemám. Na srazu byly LC v nejrůznějších úpravách, s mnoha doplňky, různými kryty, viděl jsem verzi karbonovou, strakatou, na drátech, existují už stovky doplňků. Motorka se mi celkovým designem a liniemi líbí, což nemohu říci o mnoha detailech, ale to je o vkusu a důvody, proč se BMW podbízí módními prvky, jsou celkem jasné - zisk.
Co mi přišlo podivné, že už nové/zánovní motory rachotí jako před závadou. Když jsem to poprvé slyšel u nás, říkal jsem si "no, týraná předváděcí motorka před servisem", ale rachotila i ta co jsem na ní jel v Ga-Pa i další, které jsem tam viděl. Myslel jsem, že tohle byla doména R1100/1150GS, ale tohle jsou mnohem horší zvuky.
Trochu mne zklamalo zpracování, některé díly nelícují, startér je vidět s odkrytými kontakty, u více dílů mi přišlo, že se na poslední chvíli zjistilo že tam musí být a "někam" se nacpaly. Škvírami kolem světla jsou vidět nějaké kabely a opravdu jsem se podivoval nad sváry na rámu, přišlo mi to spíš jako práce mexického gastarbeitera. Jednoznačně jde o ruční práci, obešel jsem mnoho LC, sváry jsou všude jiné ale stejně hrbaté, nastavované vždy v jiných místech, boule a dokonce i zalakované odletující pecky, které nikoho nenapadlo odstranit drátěným kartáčem. Výstupní kontrole je to asi jedno, musí se šetřit, tak budeme mít menší nároky.
Je mi líto že tohle píšu, ale opravdu mám takový pocit a přijde mi to nedůstojné u tak exkluzivní a renomované značky a motorky za 400 tisíc korun, u Yuki za 40 tisíc to samozřejmě zkousnu...
Naštěstí pro budoucnost téhle motorky nejsem typický zákazník, návštěvnící vypadali unešeni, po zkušební jízdě se rozplývali nad výkonem a brzdami atd.
Nechci vyvolat polemiku, někdo je nadšen více, já méně a je to koneckoncl jen můj subjektivní názor bez aspirace na objektivní pravdu.
Ivan napsal:
V Ga-Pa jsem si vodníka důkladně prohlédl a svezl se na něm i na proč se BMW podbízí módními prvky, jsou celkem jasné - zisk.
mne bavi jak se tu nekteri staromilci snazi BMW prezentovat jako dlouholetou charitu, ktera se na byznys dala az s poslednim modelem
jinak ten konektor starteru je imho SILENEJ... doufam, ze na to bude nekdo delat nejakou krytku.
Upravil hicks dne 08.07.2013 11:35
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Také jsem se na LC svezl...po jízdě jsem byl celkem unešen...jede jako z praku...pěkně brzdí...pěkně se na ní řadí...má hodně pohodlné sedlo...tempomat supr věc...skvěle vypadá...ale...pořád tam mám takové ale...
zetor napsal:
Také jsem se na LC svezl...po jízdě jsem byl celkem unešen...jede jako z praku...pěkně brzdí...pěkně se na ní řadí...má hodně pohodlné sedlo...tempomat supr věc...skvěle vypadá...ale...pořád tam mám takové ale...
mne to teda uplne zazracne neradi doted... a to mam 14 najeto.
mozna to muze byt trochu prelitym olejem... nevim.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
zetor napsal:
Také jsem se na LC svezl...po jízdě jsem byl celkem unešen...jede jako z praku...pěkně brzdí...pěkně se na ní řadí...má hodně pohodlné sedlo...tempomat supr věc...skvěle vypadá...ale...pořád tam mám takové ale...
mne to teda uplne zazracne neradi doted... a to mam 14 najeto.
mozna to muze byt trochu prelitym olejem... nevim.
zetor napsal:
Také jsem se na LC svezl...po jízdě jsem byl celkem unešen...jede jako z praku...pěkně brzdí...pěkně se na ní řadí...má hodně pohodlné sedlo...tempomat supr věc...skvěle vypadá...ale...pořád tam mám takové ale...
mne to teda uplne zazracne neradi doted... a to mam 14 najeto.
mozna to muze byt trochu prelitym olejem... nevim.
Oproti R1150GS...
ano, moje LCcko zatim radi radove hur, nez Morabova 1150
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Zajímavé, půjčovací LC co jsem měl, řadilo pěkně, ale na trati to bylo jen o 1-2-3... Výkon dobrý, táhlo odspodu a příjemné bylo, že se na něm dalo jet téměř nulovou rychlostí ve stupačkách a vykružovat úzkou vracečku s řídítky na dorazu.
Hicks - hodně LC co tam byly, mělo dodělány různé kryty, třeba právě pod startérem, to ale kvůli ochraně. Co se týká bočních estetických deklů, bylo tam vystaveno jedno LC, myslím v karbonu a všechny tyhle kryty mělo, motorka vypadala čistěji.
Na LC jsem nejel, zkouknul jsem jí ale dost podrobně v Ga-Pa. Na vystaveném odstrojeném kusu mě dost překvapilo horní uchycení podsedlovky. Na takovém tenkém plechu má držet taková hmotnost? Celkově mi ta podsedlovka přišla dost slaboučká. Jsem zvědavý, kdy se začne dělat nějaká výztuha, nebo rovnou jiná.
Existuje už nějaká zkušenost nebo spíš zatím kvalifikovaný odhad, kolik vydrží spojka? V časopise motocykl psali, že stejná je někde v Motto Guzzi nebo jiném velkém enduru a tam to s velkou slávou vydrží i 50 tisíc km (nebo tak nějak podobně)! Co vedlo BMW k tomu, že nahradil touhle konfekcí starou dobrou suchou spojku, kterou byl po léta vyhlášen, a mnoho majitelů o ní nevědělo i stovky tisíc kilometrů?
quote]Ivan napsal:
Existuje už nějaká zkušenost nebo spíš zatím kvalifikovaný odhad, kolik vydrží spojka? V časopise motocykl psali, že stejná je někde v Motto Guzzi nebo jiném velkém enduru a tam to s velkou slávou vydrží i 50 tisíc km (nebo tak nějak podobně)! Co vedlo BMW k tomu, že nahradil touhle konfekcí starou dobrou suchou spojku, kterou byl po léta vyhlášen, a mnoho majitelů o ní nevědělo i stovky tisíc kilometrů?[/quote]
možnost udělat kompaktnější a lehčí motor
možnost použít antihopping
snadnější výměna při poruše
je to prostě vždy něco za něco... novou spojku třeba budeš muset vyměnit dříve, ale zase to uděláš bez půlení motorky
Ivan napsal:
Existuje už nějaká zkušenost nebo spíš zatím kvalifikovaný odhad, kolik vydrží spojka? V časopise motocykl psali, že stejná je někde v Motto Guzzi nebo jiném velkém enduru a tam to s velkou slávou vydrží i 50 tisíc km (nebo tak nějak podobně)! Co vedlo BMW k tomu, že nahradil touhle konfekcí starou dobrou suchou spojku, kterou byl po léta vyhlášen, a mnoho majitelů o ní nevědělo i stovky tisíc kilometrů?
stovky tisic KM se o ni teda vedelo, pokud tedy clovek nejezdi jako vylozenej gay. Mne na osmikile vydrzela tusim tesne pod 100 tisic.
Navic kdyz ji nekde na cestach spalis, musel jsi pulit motorku.
Upravil hicks dne 12.07.2013 12:11
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nebavím se o osmikile ale o 1100/1150. Možná máš bohatší zkušenosti, nicméně si dovolím to ještě poupravit - o spojce nevíš až stovky tisíc km, na silnici celkem bez problémů a často ani při turistické jízdě v terénu, myslím, že to potvrdí i servisáci a majitelé, samozřejmě není problém spojku při agresivní jízdě, v terénu atd. oddělat dřív. Pro zajímavost, moje bývalé i současné 1100/1150GS mají s původní spojkou najeto 130, 60, 80 a140 tisíc km, kolega soused 80 tisíc a druhý kolega, který jezdil hodně offroad, motorka má za sebou 10 Elefantů, 13x Rumunako, 2x Turecko atd. má najeto s původní spojkou 250 tisíc km.. A nejsme ani nejezdíme jako gayové..
Ale tohle je vlákno o LC, asi je to tak, jak někdo napsal - něco za něco...
Upravil Ivan dne 13.07.2013 10:55
Ivan napsal:
Nebavím se o osmikile ale o 1100/1150. Možná máš bohatší zkušenosti, nicméně si dovolím to ještě poupravit - o spojce nevíš až stovky tisíc km, na silnici celkem bez problémů a často ani při turistické jízdě v terénu, myslím, že to potvrdí i servisáci a majitelé, samozřejmě není problém spojku při agresivní jízdě, v terénu atd. oddělat dřív. Pro zajímavost, moje bývalé i současné 1100/1150GS mají s původní spojkou najeto 130, 60, 80 a140 tisíc km, kolega soused 80 tisíc a druhý kolega, který jezdil hodně offroad, motorka má za sebou 10 Elefantů, 13x Rumunako, 2x Turecko atd. má najeto s původní spojkou 250 tisíc km.. A nejsme ani nejezdíme jako gayové..
Ale tohle je vlákno o LC, asi je to tak, jak někdo napsal - něco za něco...
ja mel doted za to, ze spojka na 1150 vydrzi tak 70 a vic dle stylu jizdy.
ne 250.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ivan napsal:
Nebavím se o osmikile ale o 1100/1150. Možná máš bohatší zkušenosti, nicméně si dovolím to ještě poupravit - o spojce nevíš až stovky tisíc km, na silnici celkem bez problémů a často ani při turistické jízdě v terénu, myslím, že to potvrdí i servisáci a majitelé, samozřejmě není problém spojku při agresivní jízdě, v terénu atd. oddělat dřív. Pro zajímavost, moje bývalé i současné 1100/1150GS mají s původní spojkou najeto 130, 60, 80 a140 tisíc km, kolega soused 80 tisíc a druhý kolega, který jezdil hodně offroad, motorka má za sebou 10 Elefantů, 13x Rumunako, 2x Turecko atd. má najeto s původní spojkou 250 tisíc km.. A nejsme ani nejezdíme jako gayové..
Ale tohle je vlákno o LC, asi je to tak, jak někdo napsal - něco za něco...
ja mel doted za to, ze spojka na 1150 vydrzi tak 70 a vic dle stylu jizdy.
ne 250.
Helejď...třeba i Ruda/Joe kterej jezdí docela "prasácky" má na původní spojce 145 000km....
Ivan napsal:
Nebavím se o osmikile ale o 1100/1150. Možná máš bohatší zkušenosti, nicméně si dovolím to ještě poupravit - o spojce nevíš až stovky tisíc km, na silnici celkem bez problémů a často ani při turistické jízdě v terénu, myslím, že to potvrdí i servisáci a majitelé, samozřejmě není problém spojku při agresivní jízdě, v terénu atd. oddělat dřív. Pro zajímavost, moje bývalé i současné 1100/1150GS mají s původní spojkou najeto 130, 60, 80 a140 tisíc km, kolega soused 80 tisíc a druhý kolega, který jezdil hodně offroad, motorka má za sebou 10 Elefantů, 13x Rumunako, 2x Turecko atd. má najeto s původní spojkou 250 tisíc km.. A nejsme ani nejezdíme jako gayové..
Ale tohle je vlákno o LC, asi je to tak, jak někdo napsal - něco za něco...
ja mel doted za to, ze spojka na 1150 vydrzi tak 70 a vic dle stylu jizdy.
ne 250.
Helejď...třeba i Ruda/Joe kterej jezdí docela "prasácky" má na původní spojce 145 000km....
tak to je DOST slusny!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nemáte pocit - a teď to neberte jako kritiku LC - že počáteční nadšení lehce opadá a vstupujeme do reality dětských nemocí a vychytávání nedostatků? Hicks informuje (objektivně, to oceňuji) o zadních brzdových destičkách, teoretickému rozkmitání řídítek či teoretickému praskání krku, drobností bude určitě víc, s koupí motorky radí počkat. Je to zákonité, mouchy se vychytávaly u 1100 (převodovka, cukání při ustálené rychlosti, plastové nádrže...), u 1150 si "slavných" dětských nemocí nejsem vědom, u 1200 jich pár bylo a u LC se to dá čekat taky, je to úplně nová motorka. Vlastně nevím, kdo si kupuje nové motorky, já vždy kupoval novou motorku před ukončením výroby, byly okoukané, nikdo na mne obdivně nezíral ale zato jsem měl vychytané stroje.
Prý podobné je to u 1600GT. Lidi začali prodávat K1200LT a stáli fronty na GT aby se ukázalo, že GT ještě dokonalé není, takže mnozí kupovali zpět LT, jejichž cena ale tím pádem přechodně vzrostla.
Ivan napsal:
u 1150 si "slavných" dětských nemocí nejsem vědom
a co takhle posilovac brzd, zbojniku?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2