Jestli ti jde o GSa, tak tam se montovalo myslim jenom jedno ESA, tušim Enduro ESA, od roku 2008.
ESA I a ESA II bylo podle mne jenom u silničních modelů...
jardajerman@seznam.cz
JardaFGS napsal:
Jestli ti jde o GSa, tak tam se montovalo myslim jenom jedno ESA, tušim Enduro ESA, od roku 2008.
ESA I a ESA II bylo podle mne jenom u silničních modelů...
U ročníků GSA 2011 je ESA II ale já nevím jaký je mezi nimi rozdíl.
Nejvetsi rozdil je v konstrukci,u ESY II je nad pruzinou jeste takovy polyuretanovy prstenec a v zavislosti na nastaveni se meni progresivita odpruzeni.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
cechi napsal:
Nejvetsi rozdil je v konstrukci,u ESY II je nad pruzinou jeste takovy polyuretanovy prstenec a v zavislosti na nastaveni se meni progresivita odpruzeni.
možná budu jako neznalec ale v čem je ten zasadní rozdíl pro mě jako pro budoucího uživatele. Díky
no u prvni esy se pres servomotor v podstate jenom menila tvrdost zadni pruziny,kdezto u esy II se diky stlacovani a roztahovani toho polyuretanoveho krouzku odpruzeni stava progresivni.Mam nekde pdf kde je to dopodrobna popsane,jestli te to zajima tak ho pohledam a poslu ti ho.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Ještě bych počkal - připravovaná ESA III se bude průběžně kalibrovat i na aktuální hmotnost osádky; bude brát v úvahu hmotnost jezdce, spolujezdce a připevněné výstroje (topcase, boční kufry atd.).
A v servisním modu bude ESA III dokonce brát v úvahu přesnou setrvačnou hmotnost defaultního jezdce (jeho celkový moment hybnosti) a navíc si osahá i progresivitu jeho hýžďového svalstva a jeho tlumící schopnosti.
Majitelé s diagnostikou si budou moci tyto parametry i ručně poupravit, což je výhodné hlavně na delších cestách.
Třeba po zimě to má každý vzadu měkký, ale po dlouhé cestě se mu hýžďové svalstvo postupně zpevní a došlo by tak ke změně celkových parametrů odpružení, pokud by nebylo možno je zkorigovat. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Ja mel vzdycky za to, ze puvodni esa byla jen na silnicnich modelech a teprve ve druhym vydani si nasla cestu do GS a to po faceliftu 2008, pokud vim. Proste kdybych se mel vsazet, tak tvrdim, ze na GS byla vzdy jen ESA II. Ale pokud ziju v preludu, rad se necham vyvest z omylu.
Maiali nel Fango!
cechi napsal:
no u prvni esy se pres servomotor v podstate jenom menila tvrdost zadni pruziny,kdezto u esy II se diky stlacovani a roztahovani toho polyuretanoveho krouzku odpruzeni stava progresivni.Mam nekde pdf kde je to dopodrobna popsane,jestli te to zajima tak ho pohledam a poslu ti ho.
cechi napsal:
no u prvni esy se pres servomotor v podstate jenom menila tvrdost zadni pruziny,kdezto u esy II se diky stlacovani a roztahovani toho polyuretanoveho krouzku odpruzeni stava progresivni.Mam nekde pdf kde je to dopodrobna popsane,jestli te to zajima tak ho pohledam a poslu ti ho.
Určitě budu moc rád když mi to pošleš nebo sem vložíš odkaz.
cechi napsal:
no u prvni esy se pres servomotor v podstate jenom menila tvrdost zadni pruziny,kdezto u esy II se diky stlacovani a roztahovani toho polyuretanoveho krouzku odpruzeni stava progresivni.Mam nekde pdf kde je to dopodrobna popsane,jestli te to zajima tak ho pohledam a poslu ti ho.
Ten podrobný popis v PDF bych taky ocenil.
No tak koukám, snad se to nazakecalo. To PDF by se vážně hodilo......