Mám před sebou dilema. Moje koupená 1150 má nejato 51tis. km a já zatím nenajel vůbec nic, ale mám pocit, že je hodně měkká a to i když šteluju tvrdost. Tím se vlastně skoro nic nemění ( na místě v garáži) nebo je ten rozdíl minimální. Jde mi o to jestli vyměnit jen pružiny, nebo udělat repas tlumiče, nebo obojí popřípadě jít do nových tlumičů. Ty moje netečou vypadají dobře, ale to je jen opticky a nevím jak funkčně. Nemám srovnání s jinými 1150 tak nevím
BMW R 1150 GS
Záleží,jak moc chceš investovat.Když míň,tak určitě kompletní repas(tlumiče a pružiny vyměnit),když víc,tak si kup celý jiný,ale za repas dáš za oba třeba 10tis i s pružinama a za jiný tlumiče mnohem víc.
Upravil Mr GS dne 28.02.2013 12:48
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Vůbec nemám představu co to stojí jak repas tak nový. Určitě nepotřebuju Ohlins nebo WP jezdím jen silnici a off je pro mě polní cesta. Hlavně pořádně nevím jestli je to fakt už měkký nebo to tak může být. Vždy jsem měl Hondu tak mě BMW pořád překvapuje
BMW R 1150 GS
Řekl bych, že ty tlumiče budou se 100% jistotou po smrti. Proto se ti to zdá měkké - protože to netlumí ale houpe. Možná bys to poznal na oskákaných pneumatikách, nestabilitě v zatáčkách atd.
Ostatní je tvoje volba, hodně asi bude záležet na tom, co od toho budeš očekávat resp. jak tu motorku budeš chtít využívat. Pokud ti bude stačit funkčnost sériových tlumičů, tak repas, pokud bys chtěl něco s lepší funkčností, tak je prostě vyměň za jiné. V tom druhém případě máš na výběr spoustu variant - od relativně levných až po poměrně drahé a záleží jen a jen na tom, jestli budeš chtít jezdit kolem komína ale třeba náročnější offroady nebo na té motorce budeš cestovat desítky tisíc km ve dvou s nákladem věcí ale jen po silnici a nebo jestli se chystáš na nějakou dobrodružnější cestu, kde se jezdí taky tisíce kilometrů ale po pistách nebo cestách, které jsou jak valcha atd. Na každý styl a určení můžeš najít několik tlumičů, které budou skvělé a několik, které budou mít nějaké kompromisy ale budou třeba levnější.
To si budeš muset rozhodnout, protože obvykle každý chválí to, co sám používá nebo prodává, případně oboje.
Když budeš chtít poradit s něčím, co prodáváme my (Öhlins a Touratech by TracTive), tak napiš nebo zavolej nebo se klidně stav podívat. TracTive máme ihned k dodání, držíme to skladem. Kolega to používal vloni na 1150GSA vpředu i vzadu, teď máme oba přední vidle jiné ale vzadu máme TracTive pořád a zkušenosti s tím už jsou, takže můžeme poradit. Každopádně cenová hladina je tak kolem 28 tisíc za komplet předek + zadek.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tome děkuju. Snažím se tady toho načíst co nejvíc a docela mě zarazilo, že někdo dělal repas klidně kolem 80tis a moje pošli asi už tak brzo, ale první pajitel hodně jezdil ve dvou, ne asi off, ale naložený a nevím jaká to byla figura a co měl za pani. Byl to starší němec. Já jezdím tak 97% silnice a off je pro mě tak polní cesta k zahradě nebo k hradu či něčemu pěknému. Jsem turista kochač čumil, takže žádný extra rychlosti. Mám 75kg moje 60kg a nechystám se na žádný veliký dobrodružství. Max Alpy, Francie, "Korzika" a vše spíš silnice. ( Jen my nepiště k čemu mám teda GS )
BMW R 1150 GS
Zajímavá alternativa může být HyperPro - dělají model na který jde přendat hydroštel z původních... tlumič vychází pak cca na 10-11 000Kč - proti jiným s hydroštelem co jsou cca za dvoj i více násobek to je velmi zajímavé...
Jinak jezdím podobné složení jako ty... Ty HyperPra co jsem slyšel se blíží sérii - nejspíš jí jen lehce převyšují ale jsou v budoucnu repasovatelné... takže pro mě v budoucnu asi jasná volba
Upravil HonzaGS-SV dne 28.02.2013 13:11
MoonCZ napsal:
Tome děkuju. Snažím se tady toho načíst co nejvíc a docela mě zarazilo, že někdo dělal repas klidně kolem 80tis a moje pošli asi už tak brzo, ale první pajitel hodně jezdil ve dvou, ne asi off, ale naložený a nevím jaká to byla figura a co měl za pani. Byl to starší němec. Já jezdím tak 97% silnice a off je pro mě tak polní cesta k zahradě nebo k hradu či něčemu pěknému. Jsem turista kochač čumil, takže žádný extra rychlosti. Mám 75kg moje 60kg a nechystám se na žádný veliký dobrodružství. Max Alpy, Francie, "Korzika" a vše spíš silnice. ( Jen my nepiště k čemu mám teda GS )
Já s 1100GS jezdím z 80% ve dvou a naložený a ve 120tis km mám stále původní tlumiče.
Ale už také uvažuji o repasi, i když si v zatáčkách stále hodně věřím. Třeba se v dalších letech k toumuto kroku rozhoupu.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabě_X to je asi nějaká mířená provokace koukám . Tak teď nevím jeden názor je, že s 50tis. km jsou deathmetal a druhý, že i 100tis. můžou přežít tak vím zase P.R.D.
BMW R 1150 GS
Mě se nepodařilo sehnat komplet Hyperpro pod 15 tis. mě tehdy nacenili zadek na těch 11000 +- a k tomu hydroštel za 5000+-, je to teda skoro dva roky.
Jo a někde se tu psalo, že ty Hyperpro progresivní pružiny podvozek slušně přitvrdí. Těžkejm to nevadí ale lehkej sólo-jezdec bude hodně na tvrdým. Někde to tu je popsáno.
Za mě asi tak, jak píše hrabě, ve 120000 Km při výměně komplet za Wilbers jsem rozdíl poznal akorát v úžasně vysokým komfortu projetí děr a výšce motorky.
Do nějaké krizovky (odskočení v zatáčce a tak) jsem se starejma nedostal, ale to asi jezdím pod možnosti svého stroje, že Aldo
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
MoonCZ napsal:
Hrabě_X to je asi nějaká mířená provokace koukám . Tak teď nevím jeden názor je, že s 50tis. km jsou deathmetal a druhý, že i 100tis. můžou přežít tak vím zase P.R.D.
Když bych sedl na motorku s novým podvozkem, třeba bych se divil, že na tom ještě dokážu jezdit. Možná jsem zvyklej, možná je to v pohodě. Každej stroj je jinej, každej ho využívá jinak a každému vydrží fungovat jinak dlouho. Na tohle asi kilometrový měřítko nevymyslíš.
Ale když přivrdím nebo uberu, tak to funguje normálně jako nový, oskákaný gumy nemám, čili asi mrtvý tlumiče úplně nebudou. Někde se tu psalo, po kolika otočeních by mělo být něco znát..tehdy jsem to podle toho zkoušel a rozhodl se ještě je na motorce nechat.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Tak ten hydroštel jestli jsem pochopil by šel použít z origo a to by nebylo tak hrozný. Jestli dát +-3000,- za repas jednoho tlumiče a 3000,- za pružinu a nevím jak dlouho to po repasu ještě maká nebo tohle to by bylo na zamyšlenou. Přeci jen 50tis se mi za to dávat nechce tak hledám varianty
BMW R 1150 GS
Obecně je známo, že tlumiče přichází o své původní parametry ZHRUBA ve 30000 km.
jak snimi kdo naloží pak je jeho věc, já jezdím dokud neskáčou nebo netečou, jinej je co 20 táců repasuje.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
MoonCZ napsal:
Tak ten hydroštel jestli jsem pochopil by šel použít z origo a to by nebylo tak hrozný. Jestli dát +-3000,- za repas jednoho tlumiče a 3000,- za pružinu a nevím jak dlouho to po repasu ještě maká nebo tohle to by bylo na zamyšlenou. Přeci jen 50tis se mi za to dávat nechce tak hledám varianty
Pokud nepotřebuješ to NEJ a pokud raději prachy probenzínuješ, udělej repas (Vevis poradí) a dej asi 3 tácky za pružinu.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Problém těch kilometrů je většinou v tom, že to není skoková změna a když na tom jezdí stále jeden člověk, tak si nevšimne, že už ten tlumič netlumí, protože to umírá postupně.
Když si na takovou motorku sedne někdo, kdo má tlumiče perfektní, tak je to většinou hned jasný, že je něco blbě i když majitel to prostě nepozoruje.
Neříkám, že sériový tlumič nemůže vydržet 100 tisíc ale nevěřím, že má parametry jako nový. Je to podobné jako u aut. Nepoznáš, že ti kola odskakují. Debatuje se o tom všude možně - jak to poznat ale podle mě to prostě řidič při "plíživém" umírání nepozná a když je tlumič úplně vyteklej, tak to je jasný hned ale to se stane málokdy. Vem si, jak asi bude vypadat olej v tom tlumiči po 80 nebo 100 tis. km? To nebude olej ale mazut. Přitom olej má zásadní vliv na funkci tlumení, rychlost odskoku atd.
Originál tlumiče na 1150 nejsou žádný technický zázrak, spíš naopak. Olej tam pění. Věřím tomu, že po 50 tis. budou tlumicí vlastnosti velmi špatný - i když to subjektivně nemusíš vnímat. Možná si ani nevšimneš oskákaných plošek na pneu, chování motorky po přejetí příčné nerovnosti nebo chování po razantním brždění v zatáčce apod. Ale když vyměníš tlumiče nebo je totálně repasuješ, tak mi věř, že budeš odjíždět s "novou motorkou" a bude to šok, jak jsi na tom mohl jezdit. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Souhlas se Zetorem, měl jsem to u něj taky ... super jednání, rychlé dodání! Vřele doporučuji.
Moje tlumiče byly KO, pružiny unavené. Nedělalo to co mělo, po repasu se motorka zvedla, když jsem na ní sedl se starými tlumiči, šla o dost níž.
Přesně jak píšeš "nemá parametry jako nový"
zajimavý je, že v těch 120 tisících jsem ve výtlucích na asfalu v zatáčce v náklonu nepozoroval, že by se mi stěhoval zadak ven ze zatáčky spíš to jen šlo všechno strašne natvrdo, předek i zadek (myslím ty výtluky nebo ostrý hupy)
MoonCZ napsal:
Tome děkuju. Snažím se tady toho načíst co nejvíc a docela mě zarazilo, že někdo dělal repas klidně kolem 80tis a moje pošli asi už tak brzo, ale první pajitel hodně jezdil ve dvou, ne asi off, ale naložený a nevím jaká to byla figura a co měl za pani. Byl to starší němec. Já jezdím tak 97% silnice a off je pro mě tak polní cesta k zahradě nebo k hradu či něčemu pěknému. Jsem turista kochač čumil, takže žádný extra rychlosti. Mám 75kg moje 60kg a nechystám se na žádný veliký dobrodružství. Max Alpy, Francie, "Korzika" a vše spíš silnice. ( Jen my nepiště k čemu mám teda GS )
Myslím že tím je to jasný. Nový tě budou stát přinejmenším 20 ale spíš víc, což je několikrát víc než ta repase a nejspíš ti to bohatě bude stačit - na to cestování o kterém píšeš. Kdybys napsal, že plánuješ nějaké dobrodružnější ježdění nebo cestování na dlouhou dobu, kde by bylo složitý řešit nějakou poruchu (Afrika, Střední Východ...) tak bych asi doporučil nový tlumiče ale v tomhle případě budeš spokojený s repasem. Každopádně nevěřím tomu, že ty tlumiče jsou v pořádku a určitě to bude velký rozdíl.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...