Video nevidím a to první je nějaký odkaz v angličtině. Nicméně pokud se budu držet názvu vlákna, tak:
1. stačí nadzvednout nádrž a připojit kontakty nabíječky.
2. dnes jsou malé inteligentní nabíječky, které lze napojit na konektor, který připevníš na baterku a vyvedeš kam potřebuješ aby byl přístupný.
3. Můžeš sundat plastový kryt startéru, na + kontakt na startéru dáš + od nabíječky a minus kamkoliv jinam
4. Dá se dodělat + i - kontakt, + s krytkou je na zmíněném krytu startéru, minus vlastně nepotřebuješ ale když už bys to chtěl jako to měly GS/GSA v letech 2004-2005, tak mínus je na zadní straně válce.
Neviem, ako to má riešené klasická 1150 s 2-dielnym sedlom, ja mám prestavbu na ADV, dám dole sedlo a na baterku celkom v pohode vidím, takže konektory z nabíjačky Optimate tam nacvaknem v pohode
Pochopitelně zásuvku mají a kdysi jsem měl udržovač, který se do ní strčil a byl tam celou zimu, nabízelo to i BMW, mně ho kamarád upravil z nějaké nabíječky na mobil nebo co. Ale ted mám ty kontakty na levé straně, za prvé se na ně dají libovolné svorky a za druhé umožnují startování přes kabely - at startuje někdo mě nebo já někoho, to přes zásuvku nejde.
Přesně jak píšou kluci. Nejjednoduší je nabíjení přes zásuvku. Koupil jsem si 2 rychlospojky + zástrčku (musí mít ten malý štekr na BMW zásuvku),takže si libovolně přehazuju mezi krokodýlkama a zástrčkou. Takhle to má myslím i Optimate.
Konečně vidím to video, ukazuje nabíjení přes ten kontakt na startéru jak jsem psal. Jinak přes zásuvku je to opravdu nejlepší, ale jak jsem psal, nejde tak motorka startovat přes kabely nebo dnes populárním startovacím agregátem. A protože cestujeme, často ve skupinách a občas potřebujeme jeden druhému pomoci nastartovat, nejlepší je vyvedení kontaktů třeba na ten kryt startéru, je to vyvedené ze stejného kontaktu co přes něj na tom videu nabíjí.
Regis napsal:
Neviem, ako to má riešené klasická 1150 s 2-dielnym sedlom, ja mám prestavbu na ADV, dám dole sedlo a na baterku celkom v pohode vidím, takže konektory z nabíjačky Optimate tam nacvaknem v pohode
Ahoj je to stejne i u normalniho GS 1150, kdyz sundam sedlo, tak se na konektory od nabijecky v pohode dostanu. Nemism ani nadzvedavat nadrz. Chce to jen ze zacatku trpelivost.
BMW R1150GS MY02
Ahojte, diky moc. Mam na masine zasuvku, ale nemam na nu nabijacku, takze nabijam cez svorky. Tak isto ma zaujima moznost startovat cez kable (v pripade nudze samozrejme) ako pise Ivan. sliver
Stačí koupit za pár korun zástrčku, vyvést ven dráty , zakončit je plíšky (to jsem ještě nestihl )a připojit automatickou nabíječku, jen se nesmí splést polarita. Dělám to takhle od začátku, zatím to funguje.
Jak píše Sliver i já někde výš - přes vyvedené dráty nabijete, ale nenastartujete pomocí kabelů. A protože jsme mnohokrát spali vysoko v horách, kde jsou teploty i pod nulou, baterka už nemusí být ve 100% kondici, tak se myslím kontakty, sloužící jak k nabíjení, tak startování, hodí. Na druhou stranu, kolikrát za rok startujete přes kabely a když už, stačí vyšroubovat 1 imbus co drží plastový kryt startéru a za 10 sekund jste u kabelu.
Ivan napsal:
Jak píše Sliver i já někde výš - přes vyvedené dráty nabijete, ale nenastartujete pomocí kabelů. A protože jsme mnohokrát spali vysoko v horách, kde jsou teploty i pod nulou, baterka už nemusí být ve 100% kondici, tak se myslím kontakty, sloužící jak k nabíjení, tak startování, hodí. Na druhou stranu, kolikrát za rok startujete přes kabely a když už, stačí vyšroubovat 1 imbus co drží plastový kryt startéru a za 10 sekund jste u kabelu.
A navíc na horách můžeš pustit hrocha z kopce. Co jsem měl startér v opravě, používal jsem tuto oblíbenou "gravitační" nakopávačku
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz