Předem se omlouvám jestli je v historii fora odpověd, ale prosel jsem ho par let nazpět a nenašel.
Dost mi leze na nervy zvuk vznikající pri přidání plynu větším nez uplne lehkém, nejvíc v otáčkách cca 2000-4000, připomínající klasické cvrlikani skodovek 120. Nejvíc protivny je to pri rozjezdu a otacky padnou pod 2000, chrchla to jak diesel.
Co je dulezite, tak za studena je úplný ticho, zvuk se postupne objeví az během zahřívání motoru, cca po 5-10 minutách jízdy.
Podle toho co jsem se dočetl by to mohly byt samozapaly (jezdím ale na 98 okt benzin) a r1200gs ma čidlo klepani (vadné?), nebo napínak řetězu.
Ahoj dělá mi to úplně to samý co tobě ...Jak říkáš takový dost hlučný cvakání jako by ventily ale hoodně hlasitější při zrychlení nebo trozjezdu...jinak při ubrání plynu to nedělá je možné že to jde od převodovky ale fakt nevím čím to je možná je to normální chce to potkat někoho kdo má stejnej ročník a porovnat hlučnost já mám rok 2005 a 60tisíc nalítáno a majitel předemnou tvrdil že dělal před rokem tuším velkej servis na ní tak to asi bude normál....jak říkám chce to porovnat s ostatníma zatím se mi nedaří někoho potkat ale letos jedu na sraz na Slovensko tak uvidím ...Tak asi tak moc jsem neporadil co?
Občas když to podtočím ve městě při hodně ohřátým motoru tak mi to dělá taky- v albánii v kombinaci s vedrem a špatnym benzínem skoro furt. Nějak mi přijde že to čidlo klepání nefunguje. Jo a mám KN a koncovku ,možná by ještě pomohlo vyhodit kat.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Při normální provozní teplotě a dobrém palivu to nemá co cvakat a klepat. Něco jiného je, když je motor více zahřátý - olej je potom velmi řídký a můžou ten řinčivý zvuk opravdu způsobovat napínáky rozvodových řetízků, které už neudrží tlak.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
na 1150 GSA mibto dělá taky, nejčastěji kolem 4000 ot. začal jsem to pozorovat v Albanii, teploty kolem 40 stupňů. Po příjezdu domů zvuky přetrvávají, když je teplo i tady, tak nevim. Na kolik přijde ten napinak rozvodů? ja náročná jeho výměna?
Tak jsem na to přišel, zvuky vznikají u ozubených kol který pohaneji vyvazovaci hřídel. jedno z kol je dvojité, pruzina tlačí obe poloviny proti sobě a tak minimalizuje vůli mezi zuby. Pruzinu jsem roztahl, vůli tak vymezuje agresivněji a voala, je ticho :-)