Zdravim
Spadol som na motorke 1150 Gs a ustrihlo mi skrutku na chranici ventildeklu. Mal som tam origo plastove chranice BMW.
Chcem sa spytat ci s tym mate niaku skusenost co sa s tym da robit.
Da sa to odvrtat tak aby sa neznicil zavit ?
A viete poradit niekoho kto by to vedel opravit.
Když kousek vyčuhuje nebo je to ještě jakž takž zároveň s hranou, tak jde opatrně navařit na konec šroubu matka (svářením se to i pěkně ohřeje), a pak to jde vytočit. Když je to těsně pod hranou, tak udělat důlčíkem "střed" a odvrtat - buď to jde vytočit vytahovákem a je to hned, nebo to vytahovákem nejde, tak to potom odvrtat celé a dát Helicoil vložku. Nemívám s tím problém, chce to jen trpělivost - sadu závitových vložek (na různé závity) mám doma. Tohle se ještě dělá dobře. Jsou hůře přístupná místa, kde musíš i spoustu věcí rozdělat, sundat, aby ses tam dostal vrtačkou.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Když kousek vyčuhuje nebo je to ještě jakž takž zároveň s hranou, tak jde opatrně navařit na konec šroubu matka (svářením se to i pěkně ohřeje), a pak to jde vytočit. Když je to těsně pod hranou, tak udělat důlčíkem "střed" a odvrtat - buď to jde vytočit vytahovákem a je to hned, nebo to vytahovákem nejde, tak to potom odvrtat celé a dát Helicoil vložku. Nemívám s tím problém, chce to jen trpělivost - sadu závitových vložek (na různé závity) mám doma. Tohle se ještě dělá dobře. Jsou hůře přístupná místa, kde musíš i spoustu věcí rozdělat, sundat, aby ses tam dostal vrtačkou.
Přesně, kde to nejde jinak a je potřeba zachovat velikost původního závitu Helicol pomůže... měl jsem stržené závity na ventildeklech v hlavách... někdo asi nevěděl, že 8 Nm je dotažení s citem. S vyvložkovanými závity to drží jistě lépe než originál v hliníku
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Panove Helicoil mam taky, par zavitu jsem popravoval na krosce a funguje to paradne. Jen otazecka. Nemate problem s vysroubovavanim vlozky na techto dosti tepelne namahanych mistech?
I pád na hubu je pohyb kupředu
milanosor napsal:
Panove Helicoil mam taky, par zavitu jsem popravoval na krosce a funguje to paradne. Jen otazecka. Nemate problem s vysroubovavanim vlozky na techto dosti tepelne namahanych mistech?
Já vůbec ne, ono v mém případě na hlavě je vložka ve slepé díře, ale vždy se pružinka natahovala poměrně nafest. Už jsem několikrát vyšroubovával a zase dotahoval šrouby z vložky a nebyl problém. Dokonce můj kamarád mechanik (Motoservis Juričič) takto několikrát už před lety opravoval na dvoutaktech závit pro svíčky v hlavě, a prý bez jediného problému.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Este sa vas opytam ci poznate niekoho sikovneho kto by mi tu ustrihnutu skrutku dostal von bez poskodenia zavitu. Kusok tej skrutky trci von.
Bolo by dobre keby ten clovek bol z okolia Brna a mal cas urcite tam niekto sikovny je.
Však jsem ti napsal v PM, že ke konci srpna by nebyl problém ti to opravit (tzn. cca za 14 dní) - ale jestli to potřebuješ vytáhnout hned a nemůžeš bez toho jezdit, tak bohužel
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
mirohalo napsal:
Este sa vas opytam ci poznate niekoho sikovneho kto by mi tu ustrihnutu skrutku dostal von bez poskodenia zavitu. Kusok tej skrutky trci von.
Bolo by dobre keby ten clovek bol z okolia Brna a mal cas urcite tam niekto sikovny je.
milanosor napsal:
Panove Helicoil mam taky, par zavitu jsem popravoval na krosce a funguje to paradne. Jen otazecka. Nemate problem s vysroubovavanim vlozky na techto dosti tepelne namahanych mistech?
Já vůbec ne, ono v mém případě na hlavě je vložka ve slepé díře, ale vždy se pružinka natahovala poměrně nafest. Už jsem několikrát vyšroubovával a zase dotahoval šrouby z vložky a nebyl problém. Dokonce můj kamarád mechanik (Motoservis Juričič) takto několikrát už před lety opravoval na dvoutaktech závit pro svíčky v hlavě, a prý bez jediného problému.
Mam odvrtany jeden sroub co drzi kolena vyfuku na valci,takze se na to v zime asi vrknu a vymenim vsechny stefty. Tak jsem zvedav jak to pujde. Pokud normalne, tak stary srouby vyrypnu,ale pokud ne, tak tam budu muset hodit Helicoil a klasicky srouby.
I pád na hubu je pohyb kupředu
mirohalo: Ja mam velmi zlu skusenost. Mal som presne ten isty problem len s rozdielom ze moja sroba bola ulomena a vobec netrcala von. Chcel som to vytiahnut vytahovakom srob a aj pri opatrnosti som vylomil celu dieru vid. foto. Neodporucam to vytahovat, skor by som to odvrtal a narezal novy zavit do diery. lebo tie sroby su zapecene. Vie mi niekto poradit ci by sa ta diera dala nejako vyvarit ? Aky to je asi material ? Predpokladam nejaka liatina.
tibohs - opravit to jde. Hlava je z hliníkové slitiny. Musíš "odstrojit" a sundat hlavu. Pak si vyrobit na ten poškozený nálitek "prstenec" z jiného kovu než je hliník (já ho dělal z bronzu). Prstenec nasadíš na nálitek a celé to uvnitř vyvaříš "hliníkovou" elektrodou. Necháš vychladnout. Potom prstenec zprudka ohřeješ a sundáš. Potom do nálitku zase vyvrtáš díru a uděláš závit.
Jinak ten šroub tam bývá opravdu dost zatuhlý, ale vytahovákem to někdy jde taky. Jen se musí opatrně a s citem - když jde cítit velký odpor, tak všeho zanechat, aby se tam vytahovák nezalomil. Potom zbyde jen odvrtání šroubu a převložkování závitu. S "mirohalo" jsem domluvený na opravě, jak se vrátím z dovolené.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
dakujem za radu. Skusim to dat niekde urobit. Pravda je ta ze som nevedel odhadnut hranicu kedy prestat s vytahovakom a tak som to cele ztrhol. Skoda. Dokazem ja ako laik dat hlavu valca dole ?