potreboval by som poradit ohladom rozoberania, ale postupne:
1150 pri cca 3500ot. nezvycajne hrkoce z pravej strany, uz pri synchronizacii som si vsimol, ze pravy zvod sa viac hreje. Tak som zhodil sviecky a pravy valec ma chudobnu zmes napriek dobrej synchronizacii a podtlakov, takze chcem zhodit hlavu a pozriet v akom stave su ventily
- predpokladam, ze treba nove tesnenie pod hlavu?
- akym momentom pri skladani dotiahnut hlavu?
Ak budu ventily v poriadku, co moze sposobovat slabsi tlak valca? 10.5 vpravo, 12 vlavo) okrem zlych kruzkov? Kruzky nepredpokladam (nedymi, spotreba oleja absolutne v norme)
Nejake rady, postrehy? Dakujem
varan přiložený následující obrázek:
Může to být víc věcí, - evidentně se do pravého válce dostává víc vzduchu než je spočítáno - časování? přisávání? klapka? Chce to vidět. Tlaky jsou v normě, sice na hranici, ale můžou souviset s výše uvedeným.
Já bych udělal
- kontrolu klapky
- kontrolu napínáku a nastavení tozvodů
- kontrolu těsnosti na sání
pak uvidíš.. Nejlíp to svěř někomuz místnímu. Zahřívající se svod - spíš bohatá směs co hoří ještě při výfuku. Shazovat hlavu až na konec.
Zkus jestli se zvýší komprese, když položíš motorku na levý bok a dírou pro svíčku tam vstříkneš trochu motorového oleje (20W50) a necháš ho trochu "roztéct" do kroužků. Potom motorku postavíš a hned změříš kompresi. Jestli se komprese zvýší, tak to uniká přes kroužky. Jestli ne, tak přes netěsný některý(é) ventil(y). Vesměs je to podstatně horší u těsnosti výfukových ventilů.
Tady máš ty utahovací momenty (ale jinak je vše v dílenském manuálu - stáhni si ho někde) :
Tightening torque/tightening sequence:
1. Tighten cylinder head nuts (oiled) in diagonally
opposite sequence
1.1 Tighten all nuts ...................................... 20 Nm
1.2 Tighten all nuts to correct angle...................90°
1.3 Tighten all nuts to correct angle...................90°
2. M 10 screw............................................ 40 Nm
3. M 6 screw................................................ 9 Nm
Po ujetí 1000km
Tightening torque:
After 1,000 km (600 miles),
tighten cylinder head nuts in diagonally opposite
sequence
1. Slacken one nut
2. Tighten nut to initial torque ..................... 20 Nm
3. Tighten nut to wrench angle....................... 180°
4. Slacken and retighten M 10 screw.......... 40 Nm
Camshaft sprocket retaining screw...............65 Nm
Chain tensioner.............................................32 Nm
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda: Dik za radu, skusim to tak spravit s tym olejom do valca.
bobGS: podla farby sviecky chudobna, nie bohata. Netesnost na sani to nebude, sanie aj klapky su ciste. Neviem ako skontrolujem klapku, ma len velmi minimalnu volu rovnako ako lava klapka.
Zhodil som aj zvody, nalavo pekne jemny cierny tenucky nanos od spalin, ventily biele takmer bez nanosu. Napravo viac nanosu, s bielymi ,,chrastami", aj ventily s neporovnatelne vacsim nanosom.
varan napsal:
Tonda: Dik za radu, skusim to tak spravit s tym olejom do valca.
bobGS: podla farby sviecky chudobna, nie bohata. Netesnost na sani to nebude, sanie aj klapky su ciste. Neviem ako skontrolujem klapku, ma len velmi minimalnu volu rovnako ako lava klapka.
Zhodil som aj zvody, nalavo pekne jemny cierny tenucky nanos od spalin, ventily biele takmer bez nanosu. Napravo viac nanosu, s bielymi ,,chrastami", aj ventily s neporovnatelne vacsim nanosom.
To máš pravdu, neptal jsem se na spotřebu oleje, je to potřeba zkontrolovat víc, gufera na ventilech - nános bude asi z oleje. Měřil jsi lambdu?
Meral som 3x, stale ten isty vysledok, pre overenie som meral aj inu motorku
Takže skuste poradit. Moja teoria vylučuje netesnosť na ventiloch a kruzky.
Ma zmysel skusit prehodit vstreky?
Moze to robit ,,pohnuty" rozvod v dosledku zleho sponovaku retaze? Inak si neviem predstavit, odkial by siel ten zvuk, ked ventily aj axialne vole su OK a valec ma dobre tlaky
bobGS: ako si to myslel ze tlaky su na hranici? Ja som sa v servisnom manuale docital:
10 a viac Dobre
8,5 - 10 Normal
Pod 8,5 Slabe
Není nejdůležitější absolutní hodnota ta je úměrná opotřebení a min. je známo, ale rozdíl musí být max 10%. podle mě je divné zakarbonovanost jedněch ventilů, jak je to s tou lambdou? Gufera ventolů? - vyměnil bych je.
Lambdu som este nemeral, ale ta je predsa jedna, to by rozhodilo zmes na oboch valcoch, nie?
Vymenim asi oba napinaky rozv. retaze, zlozim to, spravim synchronizaciu znovu a uvidim. Ak to nebude dobre, naozaj netusim, kde hladat chybu.
Senzor polohy klapky 0.38V
Ventily sanie 0.15 vyfuk 0.30
Obe klapky s rovnakou volou
Tlaky 11.7 a 12.5
Lambda ocividne funguje, na volnobehu pocujem ako sa snazi doladit zmes (kedze nalavo je OK a napravo chudobna)
Spotreba v norme od 5 do necelych 6
varan napsal:
Lambdu som este nemeral, ale ta je predsa jedna, to by rozhodilo zmes na oboch valcoch, nie?
Vymenim asi oba napinaky rozv. retaze, zlozim to, spravim synchronizaciu znovu a uvidim. Ak to nebude dobre, naozaj netusim, kde hladat chybu.
Senzor polohy klapky 0.38V
Ventily sanie 0.15 vyfuk 0.30
Obe klapky s rovnakou volou
Tlaky 11.7 a 12.5
Lambda ocividne funguje, na volnobehu pocujem ako sa snazi doladit zmes (kedze nalavo je OK a napravo chudobna)
Spotreba v norme od 5 do necelych 6
Viac k tomu uz povedat neviem
copo: vsak odstrediva sila drzi olej dole vo vani
Směs je podle fotek chudá na obou válcích, jinak, než měřením lambdu nezkontroluješ, může fungovat v jiném rozmezí - pokud ji budeš měřit, měla by být zatížená, tzn připojená . mám prodloužení na piny s měřícím místem. ideálně osciloskopem, průběhy najdeš na netu. Pravda pokud zlobí pravý válec bude to ještě něco.
Pokud budeš měnit řetězy, musíš půlit motor, to bych dělal až na konec.
Pokud jsou vpravo na ventilech nánosy (chtělo by to fotku) může to být jen od oleje - tzn gufera na ventilech nebo špatnou tryskou ( kontrola je snadná - zapojíš čerladlo a přivedeš napětí na trysku necháš minutu a stejně u druhého válce, - ujistíš se že jsou obě trysky OK) nebo netěsností mezi klapkou a sáním nebo svíčkou zapalováním (viz výše).
Klapku zkontroluješ tak, že když to hrčí přitiskneš ji a když to přestane je to ono.
Není od věci změřit spaliny.
Upravil bobGS dne 04.01.2015 09:21