zajímalo by mne, jakým způsobem řadíte v motokrosových botech.
Koupil jsem si měkčí přaskáče, abych byl na polních cestách za machra, ale když jedu jen na jedničku, tak to požadovaný efekt moc nepřináší.
Řadička nastavená nahoře jak jen to jde, zkoušel jsem řadit ocelovou špičkou, bokem boty a nebo se přimazlit na nádrž při snaze podstrčit botu pod řadičkou. Nic !!!
Nemáte nějaký fígl jak si pomoc a nebo poraďte jaký způsob je nejlepší nacvičovat.
Děkuji velice
Franta
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
Řadička nastavená nahoře jak jen to jde
možná v tom je ten problém
samozřejmě asi i u bmw seš omezený nějakým 1000hranem (ten má svůj krok)
ale pokud je řadička až moc vysoko, tak se zkracuje "páka" a může se blbě řadit
PetrAT napsal: Řadička nastavená nahoře jak jen to jde
možná v tom je ten problém
samozřejmě asi i u bmw seš omezený nějakým 1000hranem (ten má svůj krok)
ale pokud je řadička až moc vysoko, tak se zkracuje "páka" a může se blbě řadit
na 1150 GS tisícihran není (bohužel), šteluje se to pootočením "kloubového spoje".
Mě jde o to, že tam nedokážu tu botu narvat, protože je ta páka moc nízko :-)
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
Mám to taky tak a to jezdím v normálních botách, nemám GS. Zkrátil jsem závit mezi kloubky na přijatelnou délku a jde to trochu líp ale to se soudruhům moc nepovedlo. J.C.
Řadičku by jsem měl mít vysoko tak, že ji máš lehce pod úrovní stupačky a pak to už chce trošku cviku. Jde řadit nahoru i dolu a nejezdit jen na jedničku
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Když si sundáš kryt startéru tak je tam táho na kterým je nasazenej ten kloubek. A táhlo je na tisícihranu. Ale nezkoušel jsem jak to funguje když se to na tom tisícihranu posune. Nebo pak snížené stupačky, ty já osobně považuju u 1150 za absolutní nutnost a nedokážu si představit jezdit s těma origo.
Tak jsem rad, ze nejsem sam. MX boty jsem zkousel jen velmi kratce, nedokazal jsem s nima hnout. Proste polozit na stupacku a jet. Pohodlicko katastrofalni, stejne jako razeni.
Koukal jsem na to v katalogu a už jen zkusit o kolik se to změní když se to na tisícihranu přesadí. Jestli budu mít čas tak to zkusím. Možná se k tomu ještě někdo vyjádří. J.C.
radovant napsal:
Ja to mam uplne nahore a radim jen takovym smechtnutim, ani ji tam nepodstrcim. Hranou podrazky, rekl bych.
Přesně tak brnknu jen hranou podrážky a je to tam není čas cpát nohu pod řadičku.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Problém A je výška řadičky vůči stupačce (což jde nestavit, viz výše) a problém B je omezený pohyb v tvrdých botách. Po nastavení rozumné výšky, cca mírně pod úrovní stupačky - aby při podřazování nebylo nutné nohu zvedat moc vysoko, jsem si několik týdnů zvykal na způsob řazení (a to mám boty s kloubem). Nakonec řadím nahoru spíš vnitřním okrajem špičky boty, chce to cvik, jde o pohyb nahoru a směrem dovnitř (k sobě). Někdo řadí jen hranou podrážky, když je výrazně širší, než vršek boty.
Po čase to jde v pohodě, za ten komfort při jízdě ve stupačkách a lepší ochranu nohou to stojí!
Tak jsem zkusil to přesadit na tisícihranu a to pchopitelně jde bez problem ale potíž je v tom že se nedá řadit nahoru protože řadící páka naráží na odlitek uchycení kde je přimontována. Tak že tudy cesta nevede. J.C.
Já bych měl u 1150 ten fígl, jak dostat řadičku ještě výš než na zdánlivé maximum.
Na té závitové tyčce, kterou se řadička šteluje je ještě pojistná matka. Tzn. rozmontovat, matku vyhodit a tyčku o kousek uříznout. Potom to jde zašroubovat úplně nadoraz a řadička je výsledku přesně akorát SiDi Crossfire vel.47 jsem pod to narval v pohodě celý i při jízdě ve stoje (hranou neřadim).
PS: další krok je už jen snížení stupaček
Upravil morabo dne 28.04.2015 15:02
Maiali nel Fango!
morabo napsal:
Já bych měl u 1150 ten fígl, jak dostat řadičku ještě výš než na zdánlivé maximum.
Na té závitové tyčce, kterou se řadička šteluje je ještě pojistná matka. Tzn. rozmontovat, matku vyhodit a tyčku o kousek uříznout. Potom to jde zašroubovat úplně nadoraz a řadička je výsledku přesně akorát SiDi Crossfire vel.47 jsem pod to narval v pohodě celý i při jízdě ve stoje (hranou neřadim).
PS: další krok je už jen snížení stupaček
no to mě taky napadlo, ale on by se dal teoreticky zkrátit i vnitřní závit, resp. oba konce tý kloubový tyčky
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017