tak pri čistení štartéru som sa snažil zmerať hrúbku lamely, pričom som si všimol dosť veľkú vôlu medzi lamelou a vstupnou hriadelou prevodovky. Nič som nechcel nechať na náhodu, tak som sa do toho pustil. Za 2 hodky som sa dostal k cielu - rozpolenie.
Lamela total znicene drazkovanie, som sa vidil ze to nepreskocilo (lamela ma cca 50 000km, uz bola menena kvoli tecucemu valčeku). To z akeho blata su tie ozubenia na lamele? Otras
Drazkovanie na hriadeli vyzera nasledovne. Chcem sa spytat znalych, ci je mozne hriadel nechat tak a samozrejme dat novu lamelu? Kolko to tak moze vydrzat? Motorka z domu urcite nepojde a tak ci tak budem do roka/dvoch kupovat druhu, tak ci ma zmysel teraz vyhoditdost velke peniaze za hriadel a jej vymenu alebo je sanca ze to priklad 20 000 km prezije na novej lamele.
Ak budem menit hriadel, co treba este vymenit? Okrem tesnenia medzi prevodovkou a valcekom (prevod. olej pri valceku), je vsetko suche, hriadel je bez vole, ale ak teda bude treba hriadel vymenit, chcem vymenit vsetko potrebne
Na druhu stranu neviem kto by mi to spravil, k Tondovi a servisakovi to mam celkom daleko
Dakujem za rady ohladom hriadele
varan přiložený následující obrázek:
nepoznate niekto fachmana na tieto veci na zapade SK alebo na Morave? Sam si netrufam vymenit hriadel, nemam stahovaky na loziska a ked teda uz idem menit, dam skontrolovat komplet prevodovku.
Pokiaľ spravne predpokladam tak si ty sam menil tu lamelu Sachs, to dražkovanie si namazal pred zloženim spravnym tukom, alebo nie, lebo to vyzera dosť suche na tom obrazku!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
varan napsal:
nepoznate niekto fachmana na tieto veci na zapade SK alebo na Morave? Sam si netrufam vymenit hriadel, nemam stahovaky na loziska a ked teda uz idem menit, dam skontrolovat komplet prevodovku.
Tonda nebo Cyrilmoto...k oběma to budeš mít stejně daleko..
Dakujem za rady, cakam prave na ceny dielov z BMW.
Chcel som sa spytat: co mam skontrolovat ked to mam rozpolene? Menit valcek ked ma 50 000km, netečie a nevyzera byt poskodeny? Nejake ložiska, gufera? Tečie gufero od prevodovky k valčeku, to meniť budem. Čo a ako viem ešte skontrolovať?
akým mazivom môžem máznuť drážkovanie pri skladaní? Ďakujem
VYSOCE VÝKONNÁ KERAMICKÁ PASTA
CARAMBA Hochleistungs Keramikpaste je univerzální kovy neobsahující nezapékavá montážní pasta pro montáž a separaci kovových
součástí, jako jsou šrouby, drážkové hřídele, kluzné plochy, unašeče kardanu apod.
Menil som spojkovú lamelu, gufero na vstupnej hriadeli (od spojky), gufero na vstupnej hriadeli (od prevodovky) a 6ks skrutky na pritlacak.
Hriadel sice nie je dobra, no nova lamela na nej volu nema a co poznam GSkarov, na takejto hriadeli im este dalsia lamela vydrzala a menili az potom. Naviac sa to da pekne spozorovat, najma ked si clovek porovna jazdu na vymletej lamele a potom lamelu vymeni. Dalej sa da vola skontrolovat okom po zhodeni startera.
V strede sezony som nechcel riesit rozborku prevodovky a dlho stat, budem menit hriadelku v zime rovno s kompletnou rozborkou prevodovky
To co som napisal stalo 156 eur vratane postovneho a diely som mal za 2 dni doma