Chtěl bych se podělit o zkušenost se spojkou ( ovládáním spojky)teď na mojí dovolené minulý týden.
Setkal jsem se s něčím novým, člověk se stále učí.
Minulý týden byly obzvlášť vysoké teploty, najednou jsem zjistil, že spojka se zavzdušňuje, pracovní chod se stále přibližoval k řídítkám, tak jsem hydraulický okruh odvzdušnil, přesto, že jsem kapaliny všechny po koupi motorky vyměnil, ( mám ji druhý rok), tak šla ze spojky hnědá sračka. Odvzdušnění jsem musel opakovat po ujetí cca 50 km. Proto jsem koupil u benzínky novou kapalinu, po otevření nádobky jsem zjistil, že je šlem i v nádobce. Říkám hoši, asi vás budu muset opustit a doma objednat potřebné a spojku opravit. Ale po výměně kompletní veškeré kapaliny, se vše vrátilo k normálu.
Večer u piva v kempu, kde jsem šťastně popíjel pivko, jsem zavolal kamarádovi, který pracuje v Inveltu a vše jsem mu popsal.
Řekl mně, že mám zkontrolovat, zda hadice od ovládání na řídítkách jde stále ve sklonu k válečku ovládání spojky, pokud je na hadici průvěs, pytel, tak není možné všechnu kapalinu při výměně vytlačit a shromažďuje se v nejnižším místě i se svinstvem, které se za léta v hadici nastřádá. Tento kal a nakondenzovaná voda se ve vysokých teplotách zpění a zavzdušní systém. Je to jako v sifonu umyvadla, bordel zůstává nejníže. Prý na prvních garančkách toto kontrolovali a zmíněnou hadici vyvěšovali tak, aby pytel nevznikl.
Po kontrole jsem zjistil, že mám průvěs hadice pod airboxem asi 2,5cm v délce cca 15cm. Bude potřeba ji vyvěsit, nebo povytáhnout a zajistit a opakovat výměnu kapaliny.
Nevím, třeba to tu už někdo napsal, ale kdo to nevěděl, tak mu to může pomoci.
Ivoš.
Ve středu na to taky číhnu... Díky za postřeh
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Taky sem měl po pořízení mé 1150 spojkovou páčku takovou gumovou,odvzdušnění a výměna kapaliny pomohla vždy na pár km a nakonec sem měnil spojkovej váleček,protože tekl...
Jinak kapalinu měním vždy každej rok a na spojce obzvlášť,protože se "napracuje" daleko víc než v brzdě a po dvou letech je z ní špina,ikdyž je všechno v pořádku...
Jinak kapalinu měním vždy každej rok a na spojce obzvlášť,protože se "napracuje" daleko víc než v brzdě a po dvou letech je z ní špina,ikdyž je všechno v pořádku...
1150 má ve spojce brzdovou kapalinu?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jinak kapalinu měním vždy každej rok a na spojce obzvlášť,protože se "napracuje" daleko víc než v brzdě a po dvou letech je z ní špina,ikdyž je všechno v pořádku...
To je nesmysl. Delam to pravidelne kazdy dva roky a davam ven naprosto cistou kapalinu. Jak z brzd tak spojky. Pokazdy si rikam ze sem ji tam mohl jeste nechat,stejne ji ale po dvou letech vzdycky menim. Mam 98 000km. Jinak si stahnete tu ochranou hadici co v ni vede ovladani spojky. Zacatek ty hadice je tak 30 cisel od packy a konec je navlecenej az nakonci na valecku je tam natazena dost nafest a drzi se tam voda. Tam to pak uhnije a je to na vymenu celyho valecku. Je to pod airboxem. Staci stahnout kousek aby tam tudy ta voda vytekla. Dostane se tam jak pri myti tak za jizdy v desti. A co se jeste tyka ty kapaliny budes natom asi jak Ivos.
mám 131tkm válec původní,Tonda mi měnil brzdovku po 8 letech provozu,zeptejte se ho co ztoho vypustil a zatím to fachčí dál
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Tonda napsal:
Jak je "bordel" v nádobce pro ovládání spojky, tak se vesměs za nějakou dobu rozese.re vypínací válec.
Tondo, jestli Ti dobře rozumím, tak doporučuješ abych vymontoval spojkový válec a vyměnil tu gumičku co mám od Tebe? Zatím preventivně, abych si nezničil lamelu, která je zatím OK? Může se vůbec lamela namočit brzdovou kapalinou při netěsnosti spojkového válce? Při té příležitosti pořádně propláchnout hadici.
Nerad bych to řešil někde ve světě.
Jinak u předchozí 1150tky jsem měl ovládání spojky originál i při 140tkm kdy jsem motorku prodával.
Upravil bmwivo dne 14.07.2015 06:11
Ivoš.
Tonda napsal:
Jak je "bordel" v nádobce pro ovládání spojky, tak se vesměs za nějakou dobu rozese.re vypínací válec.
Tondo, jestli Ti dobře rozumím, tak doporučuješ abych vymontoval spojkový válec a vyměnil tu gumičku co mám od Tebe? Zatím preventivně, abych si nezničil lamelu, která je zatím OK? Může se vůbec lamela namočit brzdovou kapalinou při netěsnosti spojkového válce? Při té příležitosti pořádně propláchnout hadici.
Nerad bych to řešil někde ve světě.
Jinak u předchozí 1150tky jsem měl ovládání spojky originál i při 140tkm kdy jsem motorku prodával.
Ano, brzdová kapalina (náplň hydrauliky spojky) se při netěsnosti válečku může dostat na obložení lamely.
A taky se může poškodit těsnění válečku od oleje prosakujícího okolo gufera na převodovce - materiál těsnění válečku je EPDM (odolné brzd.kapalině) a to se nemá s olejem rádo - viz.http://tonda1200....az2209.jpg - jakmile začne potom těsnění propouštět, tak se smíchá brzdovka s olejem a vznikne z toho taková nehezká sra.čka, která po čase "nastoupá" až do nádobky u spojk.páčky. Těsnění válečku se také může poškodit od poškozeného vypínacího ložiska (je zalisované v pístku spojk.válečku) - pístek se potom kvůli "přidřenému" ložisku začne otáčet spolu s vypínací tyčkou a těsnění se poškodí. Vesměs se při tom poškodí i vnitřek válečku a do nádobky nastoupá velice znečištěná kapalina obsahující částečky slitiny, ze které je váleček vyroben (vypadá to jak šedivější stříbřenka). Je tedy rozumné váleček zdemontovat a zkontrolovat, jestli je opravdu vše OK. Jinak vypínací ložisko je vyrobeno z dost velkou vůlí, tak se toho nelekni. Je dobré, když se "leze" do míst kde je váleček (při nějaké opravě apod.) ho vymontovat, zkontrolovat a ložisko namáznout novou vazelínou.
Upravil Tonda dne 14.07.2015 07:27
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...