Ahoj, na své BMW G650 Xmoto jsem nebyl schopen nastavit spojku - zabírala při plně vymáčklé spojce, klouzala při puštěné. Na českých webech jsem nenarazil na žádné informace, proto píšu tento příspěvek - třeba někdo z mála majitelů řady g650x bude mít stejný problém. Dle těchto odkazů jsem narazil na konstrukční chybu řady X od roku 2007, kdy poddimenzovali kartér spojky a dochází dřív nebo později k pozvolnému vykloktání otvoru v kartéru pro ovládací mechanismus spojky, co vede k výše popsanému problému "za boha nenastavitelné spojky". Po oddeklování jsem měl úplně stejně vydřený otvor v kartéru, lamely a ložisko OK. Řešení jsou 2 - koupit dekl nový za cca 5tisíc(BMW s přesunem výroby do Číny opět zpevnila inkriminovaný prostor tvrdším kovem) nebo si nechat od šikovného zámečníka vyrobit vložku, která se neopotřebuje. Vše v odkazech níže včetně videa vykotlaného a nového zesíleného kartéru.
Pro většinu bude tento příspěvek zbytečný, někomu ale třeba pomůže.
U mě to zafungovalo perfektně. Páku spojky mám ideálně, štelování u páčky mám o 0,5cm zašroubované víc, než před opravou. Spojka zabírá a vypíná jak nová