Taky by me moc zajimaly zkusenosti,ohlinse ale nekoupim to uz je moc,navic co ctu treba na advrider je treba se o ty ohlinsy dost starat,u wilbers to snad neni tak potreba kazdopadne by me zajimalo jestli by treba nestacily jen tuzsi pruziny za cca 3 tis.nebo jestli ten tlumic opravdu znatelne lip funguje .Nekdo je tady napodzim kupoval,ale to asi jeste nevyzkousel.
A ty jsi koupil jen pružiny či celé tlumiče? Ja bych si rád skočil do kompletu.. Další výhoda je větší zdvih o 25mm!! Jen doufám, že k tomu bude podrobný návod jak tlumiče nastavovat v ruzných režimech, jinak to nemá cenu. Pokud bude cena 20 000 bez DPH tak do toho pujdu
Na DR-BIG stránkách se kluci dohodli a nechali si dělat hromadně nové pružiny s progresivní charakteristikou, pružina je vyšla myslím do 900kc.Což si myslím je dobrá cena je otázka v jakém stavu je samotný tlumič.
Remus511 napsal:
A ty jsi koupil jen pružiny či celé tlumiče? Ja bych si rád skočil do kompletu.. Další výhoda je větší zdvih o 25mm!! Jen doufám, že k tomu bude podrobný návod jak tlumiče nastavovat v ruzných režimech, jinak to nemá cenu. Pokud bude cena 20 000 bez DPH tak do toho pujdu
Koupil jsem zánovní celé tlumiče.Je tam návod na montáž a hromada celtifikátů.Je to ale stavěno přímo na 1100-1150 GS,takže nastavení už je na tobě.Prý jsou tvrdší.Uvidíme zjara.Myslíš tu cenu jen za zadní,doufám......
BMW R 1100GS vzor kačer
Mám na 12 stke komplet sadu Ohlins... Najskôr som sa dozvedel aké je to komplikované ju nastaviť až ma to doľakalo.... Musím povedať že to znesie čokoľvek a stále sa to správa veľmi kultivovane ako pri off mäkom tak aj pri natvrdo režime... Je pravda že predný tlmič mi dal trochu zabrať /trafil som ho asi až na 3 krát/ Vzadu to už bolo ľahšie a prakticky zo strunou nerobím nič /aj v jazde duo/ len pritvrdím na koliečku a trada...
Cesta je cieľ ...
Možu říct že na to moje ježdění je to ultrasupernamrdaný péro
Možná bi to chcelo aji do zadu ale už sem se zařek že do teho nevrazím ani korunu
Kupredu spatki ni krok...
hele pero je t fkat pekny a modry :-) Hele lze rict priblizne kolik maji ty tlumice vydrzet? Jezdim vsechno, aslfalt, offroad, ve dvou, sam, s kuframa i bez.... maji vydrzet 50, 100 tisic?
BMW R1150GS MY02
teraz som riesil Hyperpro na 1150 A pre kamosa... (roboNM)
som zvedavy ked to tam nasrofuje ake to bude.. ak to bude dobre tak idem do toho aj ja... za 6660 byvalych slovenskych korun si viem splasit predok aj zadok dokopy
raptor napsal:
teraz som riesil Hyperpro na 1150 A pre kamosa... (roboNM)
som zvedavy ked to tam nasrofuje ake to bude.. ak to bude dobre tak idem do toho aj ja... za 6660 byvalych slovenskych korun si viem splasit predok aj zadok dokopy
To by mě zajímalo jak to dopadne! Ta cena je hodně zajímavá! Dej potom please nějaké info...
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
no já sem zadní pružinu podložil o 10mm což je vejška zdvihu ty misky co ma jedenáctka vzadu a je to paráda,jezdim převážně naloženej a štvalo mě že musim tu hydrauliku pořád šroubovat naplno,teď ji vedvou dám tak na půlku aje to práda a když jedu sám tak to nechávám povolený
Kolega zkoušel nějakou progresivní pružinu na 1150GSA ale ne zcela dobrá zkušenost. Cena byla báječná (na to že to je tovární) ale prostě ty střeva to nenahradí. O každý tlumič je potřeba se starat. Čím je lepší - to znamená čím větší rozsah kmitů zvládá, tím víc je potřeba ho kontrolovat. Ohlins doporučuje jednou za tuším rok a půl kontrolu, já to nechávám dělat každý rok. Stojí to podle materiálu asi 1200Kč a dělají to třeba v Yamaze ve vrbovce. Nevím jak jiné ale WP má ten samý interval a Bitubo taky. Mění se těsnění, mám pocit že i gufero a určitě olej. Ten totiž když se s tím jezdí offroad, začne po nějaké době absorbovat částečky plynu a potom to pění. Tlumič co pění je nanic. Není to zásadní částka. Rozdíl ve funkčnosti můžu porovnat na 1150 mezi sériovým a Ohlinsem a na 1200GS na dvou motorkách mezi sériovým WP vpředu a Showou vzadu pak kombinací Wilbers stavěnou pro kamaráda na míru v NL a Ohlinsy. Je to přesně jak píše petronelka. Zatím nejvyšší rozsah co znám - od sportovní jízdy až po rolety. Ale ten servis je fakt potřeba. Nastavení záleží na tom, od koho ten tlumič je, protože jeden a ten samý tlumič podle čísla si nechávají různé firmy stavět pro sebe s dost odlišnými parametry. Drobná změna planžety a pružiny (přímo z výroby) může znamenat naprosto jiné chování a třeba problém jak to vůbec seřídit na ježdění v určitých podmínkách. Ten kamarád s Wilbers jezdil na seřizování do holandska, byl tam tuším dvakrát, dvakrát za to platil a postavili mu to jen na ježdění po silnici. Pokud chtěl aby to umělo sportovní jízdu po silnici i maximální rázy v offroadu, tak to šlo ale přišla roleta a tlumič začal tuhnout a začalo to kopat a ztrácet kontakt. Dost taky záleží na váze, kolik kdo vozí věcí a podle toho dobře zvolit sílu pružiny, to dělá hodně. Nová není tak drahá (asi 2000Kč) ale jen tam montáž je pakárna, musí na to být stahovák atd. Jinak já měl vpředu Ohlins asi 12000km a vzadu sériový, docela to šlo ale pak to člověk zkusí a nešlo jít zpátky. Obecně se to u všech firem moc neliší, je to jen problém milionu kombinací různých planžet, průměrů trysek a množství oleje a prostě někdo to umí a někdo ne. Rozhodně záleží na tom, co od toho majitel chce - jak to bude jezdit a jestli chce offroad nebo ne. Pokud víceméně ne, tak je to mnohem snadnější volba. Ale jestli to má být na offroad typu "kufry naložený a mastím to po kamenitý pistě co to dá", tak je to volba dvou značek - WP nebo Ohlins. A jestli si někdo myslí, že tlumiče za 12 jsou levnější než ty za 25 tisíc jen kvůli barvě a "že to nějak půjde", tak nepůjde. Toho mého kámoše to s cestama a poplatky vyšlo nakonec nastejno jako by rovnou koupil WP nebo OHL ale on si nedal říct. To samé Bitubo. Skvělý silniční tlumiče, vypadají úžasně ale prostě to offroad ladění jim nejde.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tomáši a když koupím sadu Ohlins je k tomu nějaký podrobný manuál který funguje i v reálu? Bez návodu který opravdu funguje je to pro mě k ničemu. Moc dobře vím co znamená ladit tlumiče..
Měl bych to opravdu na offroad, motorku neplánuji prodávat tak proto si chci udělat radost a pružina nepořeší to co bych si přál
Upravil Remus511 dne 14.01.2009 22:30
Remus511: je k tomu taková knížka ale už jsou nastavené na základní váhy konkrétní motorky (podle váhy jezdce, spolujezdce, kufrů a nákladu a typického jízdního stylu). To nastavení do detailu zabere i s pokecem a montáží asi jedno odpoledne, základ statický je snadný ale poloh trysek je fůra (tuším jen předek má 36) a chce to poladit abys věděl kolik kliků je potřeba pro změnu na takový offroad nebo jiný offroad apod. Je k tomu kuchařka a pochopitelně s tím můžeme pomoct. Není to taková věda a oni to pro nás nastavují, TT si nechává dělat ty tlumiče speciálně pro sebe a jsou fakt ze 75% hotové. Na 1200GSA bych řekl že to chce trošku víc ladění kvůli nastavení zpětné trysky, což se maličko hůř testuje když nemáš po ruce nějaký polygon. Ale na 1150 a 1200 obyč to je za chvíli.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Samozrejme že až tam tie Hyperpro nahodím, dám vedieť ako sa to chová. Tento rok sa chystám na enduroškolu a nejaké to jazdenie po piesku, 85% jazdenia ale bude buď cesta, prinajhoršom šotolinka, najmä turistika s batožinou - bočáky zega, tankvak, lodný vak. U mňa bola situácia takáto:
Moto má 62000 km, kúpil som ju pri 58 000 v októbri, práve preto aby som do decembra vychytal muchy a v rámci januára - Februára ich pred sezónou dal do poriadku. /GSA 1150/. Ako som spomenul, jazdím a budem jazdiť najmä zaťažený a dlhé štreky.Zadný tlmič síce funguje, ale už silne potrebuje repas, pretesniť, pretlakovať, pružina už je po smrti. Na to ale nemám ani čas, ani chuť, preto to prenechám na niekoho, kto na to má čas/chuť. Predný tlmič v pohode, ale pružina už tiež je tak na 60%. Bolo jasné, že ak budem meniť pružiny, pôjdu von obe. Preto som sa začal obzerať po nejakej náhrade, či už pružín, alebo aj celých tlmičov. Stále túžim po WP, ak sa mi bude veľmi dariť, tak ich možno aj časom kúpim, momentálne ale nemám 1500 € na nové tlmiče
Od TomasaTT som kúpil zánovný origo tlmič, raptor mi už sa spomínanú cenu zohnal sadu Hyperpro, takže mňa celá tá sranda /zadný tlmič + sada strún/, zatiaľ bez prehodenia strún a montážnych prác vyšla na nejakých 365 €, čo je pre mňa cena momentálne veľmi vyhovujúca. Samozrejme že od toho nečakám to isté ako od sady WP, ktorá je niekde úplne inde, ale ja som potreboval, ale hlavme skôr chcel, dostať podvozok do stavu novej, resp. zabehnutej moto.
samozrejme niet nad vlastnu skusenost a uz sa velmi tesim ked to robo presrobuje na svoju adventuru a ja si to vyskusam
ale samozrejme necakam ze to bude take dobre ako ohlins alebo WP..
apropo moj kamarat predava nacipovanu 1150GS ktora ma na sebe tlmice TECHNOFLEX (tusim holandsko) vyskusal som ju a bolo to hoooodne dobreeeee
Upravil raptor - neaktivni ucet dne 15.01.2009 09:42