Milí páni,
ač jsem to nikdy předtím nedělal, přes víkend jsem se pustil dle návodu z Youtube do výměny předních destiček.
Akce se zdařila, byť jsem si chvíli hrál s pístky na schovávanou. Jeden zalezl, druhý vylezl. Zdravě nasranej jsem však na ně vyzrál a zatlačil oba současně a zadařilo se!
Pístky z vnitřní strany byly poněkud sveřepější, a tak jsem musel trochu povolit odvzdušňováček. ( v návodu o těchto úskalích nebylo ani zmínky, vše tam šlo jak po másle.)
Do výměny zadních desek bych se taky rád pustil, ale nevím, co za špeky bych mohl očekávat, zadní brzdič se všemi těmi drátky a hadičkami vypadá přeci jen trochu jinak.
Mohl by mi někdo stručně leč výstižně popsat, jak na to? Jestli je postup prakticky stejný a co je případně trochu jinak?
....jinak nemám žádný extra přípravky, pouze origo nářadí z motorky ( proč je kruci ovzdušňovák 11). S extra přípravky na mě proto nechoďte, za časů mého mládí byla u nás doma pouze pilka a kladívko. Prakticky jsem na tom stejně!
Dělal jsem to v zimě a je to stejný. Sundáš třemen, odjistíš a vyklepneš osku, spodem vytáhneš desky (bacha je tam plíšek) a za pomoci pedálu brzdy,čističe na brzdy a zubního kartáčku pucuješ. Pak šupneš desky + plíšek, osku, zajistíš ji a přišroubuješ na GS.
Jenom musíš dát do správné polohy plech, co drží hadičku. Ale má výřez, tak bys to měl bez problémů trefit.
Upravil tomle1 dne 20.06.2016 10:38
Na tom předku si zkontroluj kolik máš kapaliny v nádobce. Předpokládám že bude plná a proto ti nešly zatlačit pístky... Před výměnou desek je lepší otevřít nádobku na kapalinu,vysát stříkačkou starou kapalinu,pak zatlačit pístky,vysát zbytek staré kapaliny,nalít novou,poskládat třmen a namačkat už s novou kapalinou a odvzdušnit/protlačit novou kapalinu komplet až dolú.
....Á koukám, že tam nějaký špek je - plíšek, ten má jakou funkci? A případně, pokud mi nekontrolovatelně vypadne, (velmi pravděpodobná situace) nebudu asi vědět, kam a jak správně patří. Nebo je to skládačka a jinak než správně ten plíšek dát nejde?
Díky.
Vikec...kapalinu budu měnit, teď je jí tam už trochu míň.
červenej Elf
Pokud Ti plíšek nekontrolovaně vypadl, tak se koukni jestli na něm není nenápadná značka – šipka. Pak ho dáš tou značkou tak, abys na ní viděl a šipka směřovala ve směru otáčení.
Já to mám na své takhle.
mara napsal:
Pokud Ti plíšek nekontrolovaně vypadl, tak se koukni jestli na něm není nenápadná značka – šipka. Pak ho dáš tou značkou tak, abys na ní viděl a šipka směřovala ve směru otáčení.
Já to mám na své takhle.
Jinak plíšek jde namontovat na čtyři způsoby, záleží na Tvém odhodlání a síle :-)
Ještě jsem to nerozdělal, sonduju předem.
Nevím, jestli stačí povolit ty dva šrouby jako jsou na předku, u zadního brzdiče je ještě drátek k ABS, pak nějaký krytky gumový, hadice,co já vím, co půjde dolů....
červenej Elf
Není na tom nic těžkýho pro průměrně šikovnýho člověka, ale pokud tomu evidentně vůbec nerozumíš(což enní nic špatnýho - každý dělá něco) proč se nezastavíš někde v servisu ať Ti to přehodí..tomu nerozumím...???