Zdravím mám skromný dotaz na zdejší odborníky :-)
Pořád mě nervujou cinkavo-klepavé pazvuky v nižžším spektru otáček a to hlavně mezi 1500-2000ot jsou zřetelnější při zahřátém motoru a při "brždění" motorem ale i při přidávání plynu na neutrál hlavně kolem těch dvou tisících otáčkách.
Synchro je ok
Ventily v normě
Svíčky nové
Olej vyměněný taky ok 10w50
Vzduchový filtr nový
Výfukové svody dotažené
Napadlo mě že by tomohly být napínáky,nebo jeden z nich,zvuky vycházejí jakoby z
prsou ze spoda motoru.
Pro upřesnění se pokusím vložit video.
Díky za vaše názory.
Diagnoza r1200gs 2012 - YouTube
https://www.youtube.com/v/ijWJ6Kv57aU
Upravil lucags dne 07.11.2016 09:55
Waltr napsal:
Nastartuj, vymáčkni spojku. Je slyšet změna zvuků?
Převodovka ani spojka asi né tam nic neslyším ani když mačkám spojku a zas ji pouštím,jde to spíš zepředu.Tlumič záběru převodovky by měl být asi ok.Ps.je to rok2012
Waltr napsal:
Tlumič ne, spíš ložo převodovky. to je slyšet když to není v brutálním záběru. Ale jestli to nezmění spojka a dělá to pořád, motor. Napínák?
Už jsem byl i za p.Černínem (cartec ov.) skoušelo se taky vymačknout spojku a beze změn tak asi při 1700-2000 ot. je to slyšet nejzřetelněji a musí být zahřátý na provozní teplotu za studena to slyšet není.
(Olej v převodovce jsem měnil a žádné piliny nebo špony a jiný bordel v něm nebyl akorát byl černý jako bota ale to je prý normální.) řazení jde lehce možná až moc :-)
a přesně skoro by šlo i bez spojky:-)
Taky mi potvrdil že by to mohl být napínák ale to by se prý musely sundat prsa a pak by se vidělo.
Upravil lucags dne 08.11.2016 16:48
Tohle nebude z převodovky.
Buď je vadný některý z napínáků - určuje se to blbě, jelikož se ten zvuk po motoru "roznese" - vesměs je to ale ten na levém válci (ale může to být samosebou i ten pod "prsama" - ale i to je pořád dobrá varianta závady).
Další možnou příčinou toho zvuku je vadné kluzné ložisko pro vyvažovací hřídel.
To by tě neminula rozborka motoru a výměna pomocné hřídele (ložisko je její součástí a vyvažovací hřídel jí prochází). Už jsem se s tím taky párkrát setkal.
Ať ti v Cartecu sundají "prsa" a zkontrolují to.
Tonda napsal:
Tohle nebude z převodovky.
Buď je vadný některý z napínáků - určuje se to blbě, jelikož se ten zvuk po motoru "roznese" - vesměs je to ale ten na levém válci (ale může to být samosebou i ten pod "prsama" - ale i to je pořád dobrá varianta závady).
Další možnou příčinou toho zvuku je vadné kluzné ložisko pro vyvažovací hřídel.
To by tě neminula rozborka motoru a výměna pomocné hřídele (ložisko je její součástí a vyvažovací hřídel jí prochází). Už jsem se s tím taky párkrát setkal.
Ať ti v Cartecu sundají "prsa" a zkontrolují to.
Díky tondo za tvůj názor jen bych chtěl upřesnit pojem ten(napínák)na levém válci.
Myšleno ve směru jízdy nebo proti?
Protože když si kleknu čelem k motorce(ano už tak daleko jsem došel že k níí klekám:-) to znamená proti směru jízdy tak ty pazvuky je slyšet z levé strany bloku motoru jeho spodní části směrem k válci.
Ale jak říkáš prsa dolů a pak se uvidí???popřípadě kontrola ostatního-vyvažovák lišty apod???
Díky moc za odpovědi
Upravil lucags dne 09.11.2016 18:07
Zdar dneska jsem sundal prsa a kontroluju kde co na ozubených kolech,řetězu a ostatních věcech skrytých pod prsama.
Nikde nic podezdřelého,žádné vůle na ozubení ani na hřídelích ani když se s něma snažím rukama pořádně hýbat ale zaujala mě jedna věc!
Vlevo nahoře je trubka která jde od olejového čerpadla a je na konci uchycena průtokovým šroubem asi i v kombinaci z přetlakovým ventilem ale když se kouknete na video www.youtube.com/v/2YJJzhftroU
tak vidíte že tam je asi kulička ale žádná pružinka která by vlastně plnila funkci ventilu
prostě tam ta kulička volně lítá a nejsem si jistý jestli to tak má být co vy na to???
Jěště doplním že když jsem měl nastarovaný motor tak ty zvuky bylo slyšet asi nejvíc právě z těch míst kde je zhruba ten "ventil" a to při zahřátém motoru aspoň na jednu čárku a mezi 1500-2000ot.nejzřetelněji.
Upravil lucags dne 24.11.2016 20:14