název tématu zní asi dost zmateně, nicméně pokusím se vysvětlit. Mám problém s tím, že moto někdy nechce nastartovat resp. nakonec nastartuje, ale až třeba cca po 10 až 15 minutách.
Věc se má tak, že po otočení klíčku proběhne klasicky diagnostika, zabzučí čerpadlo, ale nenaběhne ukazatel teploty a stavu nádrže (displej se chová jako při stisknutým nouzovým stopu) a při stisknutí startu se nic nestane. Ani necvakne ve startéru. První, co mě po chvíli napadlo, že se možná dostala voda do spínače a vznikla tam oxidace a "zasekl" se v poloze nouzového stopu. Takže jsem se spínačem zkoušel chvíli cvakat, vypínal a zapínal klíček, ale prostě ani ťuk. Sundal jsem teda sedlo a zkoušel odpojit a znovu zapojit dostupné konektory, jestli náhodou není něco povytaženýho (vše s vypnutým klíčkem), ale pořád nic. Zkoušel jsem i zaklapnout boční stojan (ikdyž jsem měl neutrál, čili to by nemělo mít vliv), zařadit jedničku a zpátky neutrál. Pořád nic. Nakonec si už jen rezignovaně zapaluju cigaretu a párkrát si jen tak otočím klíčkem, vrknu o start a moto najednou naskočí jakoby se nechumelilo.
Tady bych mohl skončit a mávnout nad tím rukou (risknul jsem jízdu, cca 200km s dvěma zastávkama a bez problému moto naskočila). Jenže cca po třech dnech se mi to stalo znovu. Opět to samý. Nebudu to protahovat, stává se to do teď a dlouho mi unikala jakákoli souvislost, až prostě po nějaké době jsem si zpětně začal uvědomovat, že pokud tahle situace nastala, bylo to vždy za vyšších teplot (cca kolem 25 ve stínu) a pouze pokud předtím byla moto pod plachtou (nemám garáž, moto je na hlídaném parkovišti, nekrytá). Když jsem na ní byl v práci, stála chudák v těch největších vedrech venku na přímém slunci, ale bez plachty a večer chytla bez nejmenšího problému na první cink. To samé dnes, dva dny moto stála, schválně jsem nedal plachtu, navíc přes noc zmokla a v půl páté odpoledne přijdu a start na první cink. Jakmile ale mám moto pod plachtou a chci se projet třeba o víkendu po obědě, mám prostě 50% šanci, že startování bude stávkovat. Ještě jsem si všiml, že teploměr po sundání plachty skákal mezi 30 a 27 stupníc, ikdyž bylo venku 23. Chápu, že pod plachtou a ještě na slunci tam je víc, ale i tak... nevím, možná to je všechno i jen náhoda s tou plachtou. Nějaké čidlo nasávaného vzduchu? Že by to plachta oblbla? Fakt nevím.
Moto mám v plánu dát v nejbližší době na větší servis (40 000km, olej + filtr + vzduch. filtr mám samodomo, ale svíčky, kontrola vůle ventilů, tlumiče, brzdy atd. si netroufám). Jako ještě neregistrovaný jsem se tady dočetl o pár kvalitních servisech resp. lidech, co servisují, nicméně je před dovolenýma a pokud by nebyl volný termín, asi bych to dal do Stratosu, což mám nejblíž. Ale rád bych nějak přibližně věděl, co to může být, pokud se s tím někdo z vás setkal, abych případně rovnou požádal o výměnu toho a toho dílu. Nerad bych pak viděl naúčtovaných třeba 5 normohodin jako "diagnostika závady" a pak 15 minut výměna dílu.
Zdar podobný problém se startováním jsem měl na 1150 gs vyjma nerozsvícení ukazatelů teploty a nádrže. Prostě gs jsem jednou natočil a jednou nikoliv bez jakékoliv příčiny. Měnil jsem baterky a pořád to samé jednou chytila na ťuk a pak ani otočení....Nakonec jsem zkusil nastartovat zkratem jak traktor přímo na startéru když byla baterka s jistotou nabitá na 100% a opět nic...Po sundání startéru a jeho rozebrání jsem zjistil že se odlepil magnet na statoru a ten se někdy seknul a rotor se neroztočil a někdy (třeba jsem motorkou jen krapet pohnul) zůstal tak, že ničemu nevadil a motorku jsem nastartoval. Zkus mrknout do starteru.
L
TAKE IT EASY
Dík za info, zkusím na to někde mrknout až budu mít chvíli. A jen teda ještě jedna otázka, měl ve tvém případě startér alespoň snahu (třeba cvaknutí, zabzučení apod.)? Mě právě taky napadlo i startér, tak jsem k němu dal ucho a při tisknutí startu ani fň (jestli tam jde vůbec proud jsem bohužel neměřil). Ale je fakt, že v neděli jsem na něj poklepal a pak se povedlo hned nastartovat, jenže to mohlo být i tím, že jsem motku už asi 10 minut opět přemlouval.
No každopádně na to zkusím mrknout, nebo někomu dát, dík.
V souvislosti s tím, že zmizí hladina stavu nádrže a teplota, nemohlo by to mít souvislost se startovacím tlačítkem-chcípákem? třeba se uvnitř rozpadlo a teď dělá neplechu.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Vzhledem k tomu tvému poklepání by to mohlo být ono... startér ani necekl a nebo motorku nastartoval.... trápil jsem se s tím pul roku vždy jsem šel zkusit nastartovat pár dnů před tím než výjedu a v pohodě v den výjezdu nic... furt jsem pátral v elektrice až jsem pak přistoupil k startování zkratem. A bylo mi to jasné když se zajiskřilo a startér ani necekl. Jěstě mě tak napadlo že startér byl teplý i když se neroztočil tak zkus sundat kryty a po několikerém nenastartování by měl být horký protože proud tam jde ale rotor je seklý... pak začni pátrat v elektrice a elektronice každopádně se mi nezdají ty nerozsvícené měřáky... pak by tomu nasvědčovalo spíš to co píše kolega Spitfire nicméně s podobným nahodilým startováním nestartováním jsem se už setkal taky a moje problémy ti třeba pomůžou
TAKE IT EASY
Jj přesně tohle mě právě napadlo hned jako první věc právě kvůli tomu nenaběhnutí teploty a nádrže, myslel jsem jestli tam nezatekla voda a nezoxidovalo to. Říkal jsem si že až bude čas, rozeberu to a mrknu, nicméně čas jsem si nějak pořád nenašel resp. vždycky si řeknu "však ona nakonec stejně naskočí". Takže tohle mám "v plánu" plus ještě teda mrknout na ten startér. Mě prostě mate jen to, že se tohle fakt stává jen když byla moto schovaná pod plachtou, už jsem se i skoro začal obávat, jestli není v háji řídící jednotka, ale tak snad nějaký teploty přece musí vydržet hádám..
Každopádně díky moc za tipy.
EDIT:
LUKES - perfektní, to by mohlo být vodítko s tím teplým startérem. Až se mi to opět stane, vyzkouším to díky.
Pochopitelně nikomu takový špeky nepřeju, nicméně je dobrý vědět, že se s tím už taky někdo potýkal ikdyž to třeba není přímo ta samá závada, já už fakt myslel že jsem blázen, nebo spíš že si motorka dělá blázny ze mě. Mimochodem v tu neděli, když nešla nastartovat, tak to zrovna ukazatele paliva a teploty naběhli. Prostě nevím, budu zkoušet postupně tu teplotu startéru, pak rozebrat spínač a pak... to nechám asi na servis, nebo se s tím smířím.
Upravil JajarCZ dne 07.07.2017 15:28