rád bych se s Vámi podělil o mojí zkušenost, jelikož mi
zde bylo několikrát porazeno - tak třeba mé dojmy
někdo využije a nebo mě tady zašlapete do země.
Asi každý z nás - nebo alespoň pár z nás řešilo
problematiku ALU Bmw kufrů, ať špatnou údržbu nebo "zašlost"
hliníku.....
Stále jsem přemýšlel co s tím, jelikož terén nejezdím
a moto mám rád v glanzu, tak jsem zvažoval rozleštění
do stavu lesk jako psí kulky, lakování - moc pracné.....
Rozhodl jsem se pro fólie, ale co kdo nabízel mě neuspokojilo.
Po dlouhém hledání www, ebay, signatur,.... jsem se přes google
proklikal na FB jednoho chlapíka v Něměcku-docela náhoda.
Navázal jsem s ním kontakt a pokud jsem to dobře pochopil, má
v Německu firmu s fóliemi, vlastní vodníka a začal řešit to samé.
Podle šablon, které si vyrobil, následně vyrobil nějakou šablonu
a po vyzkoušení vytvořil ostrou rastr, tzn. přijde Vám to kompletně
nařezáno a připraveno k polepení v barevném provedení jaké si vyberete.
Takže jak to probíhalo?
1) Přidání Markuse na FB
2) Prohlédnutí jeho fotek - nemá www, takže fotky přidává na FB, má
tam pár kufrů, které polepoval, i např. Vario systém nebo RT.
3) Dal mi na sebe číslo - volání - doporučil mi jakou cestou se dát,
např. když nemáte úplně new kufry - tak nedoporučuje průhlednou fólii,
jelikož různé nedostatky nezamaskujete a naopak zvýrazníte!!!
4) Po promyšlení jsem dal na jeho slova, a volil jsem fólii stříbrnou - matnou, která
je nejblíže k originálu. 090M Matt Silbergrau
5) Komunikace přes email a FB, stanovení ceny 239,-Euro vč. pošty
6) Zaplacení celé ceny v éčkách předem na jeho účet.
7) Po připsání částky odesílá TNT -> to si přebírá PPL v ČR. ( cca 10dní )
8) Stále komunikuje, dá číslo balíku, fakturu, poradí a snaží se i psát česky přes překladač.
9) Sada byla na tři kufry - důležité je mu říci zda-li máte opěrku.
10) Fólie byli dobře zabalené, popsané kam co a jak + pár testrů na vyzkoušení.
Jak jsem lepil?
1) Jedinné co jsem kdy lepil byly samolepky o rozměru max. 15x15cm
2) Objednání pár stěrek s filcem + shlédnutí pár videí na youtubku.
2) Drobné začištění-zabroušení různých nedostatků a odřenin, 1500 brus. papír, přes
kostku a pod vodou + v některých místech začištění silikonu z výroby.
3) Odmaštění několikrát po sobě - použil jsem odmašťovač na brzdy od Würthu.
4) Začal jsem horním víkem bočáku, přes lehce jarovou vodou, čisté ruce a trpělivost!
5) Postříkat víko,kufr i fólii, usadit, lehce vystěrkovat, zafénovat, vystěrkovat a znovu zafénovat.
6) Přes noc topit a dát to k topení, ráno přestěrkovat..
7) U kufrů doporučuji začít obvodem-(na noc k topení), druhý den spodek(dno), pak vršek...
vždy to dělat po částech a dát k topení - urychlí se vyschnutí vody a zatažení fólie.
8) Pozor na prach, něco jsem lepil doma-něco v laxovací kabině.
9) Pozor ať jsou kufry teplé, jinak na ně špatně chytá - doporučiji dát k topení na hodinku,
vyfénovat nestačí - je hned studený.
Odkaz na FB profil: www.facebook.com/100001733726606/
Odkaz na vzorník: www.orafol.com/gp/europe/de/produkte/fahrzeugvollverklebung-produktdetails/items/oracal-970ra-premium-wrapping-cast/
Nevím zda dělá i pro jiné značky kufrů, ale dokáže udělat i různé nápisy a barevné kombinace...
James přiložený následující obrázek:
...abys to z toho pak dostal... samolebka po par letech byva hotovy peklo
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jen tak pro doplnění info, fólie řady Oracal 970 jsou materiály určené pro Car Wrapping, celopolepy aut - změna barvy, má sice nějakých 100mc což není až tak tenké, ale nevýhodou toho řešení je nízká mechanická odolnost. Je to měkké, jasně že se poškrábe, prodře, protrhne, jako na autě - odřený nárazník v laku jako odřený nárazník natažený fólií.
Ochrannou funkci a mechanickou odolnost s přehledem splní materiál OARAGUARD 283. Je to úplně jiný materiál. Polyurethan folie je vysoce transparentní, čirá a má lesk nového laku na autě, či moto, síla teď nevim přesně asi 130mc, jde řezat na plotru, takže ba šla vytvořit sada jak na kufry tak i na moto na EXPONOVANÁ místa, kde dojde k oštěrkování, okamenování, odření: přední vidle, světla, plexi, na nádrži atd. Na nových moto by to mělo být standartem - není.
Upravil JirkaHK dne 26.01.2018 14:03
hicks napsal:
...abys to z toho pak dostal... samolebka po par letech byva hotovy peklo
Tento Oracal 970 folie, je v pohodě i po 5ti letech to určtě dolů dostaneš, relativně snadno.
Jak píše Hicks, to se stane u nějaké folie krátkodobé srač.ky nebo noname levné. Všichni šetří na materiálech, používají levnější, třeba i nevhodný mat. pro danou aplikaci, no a pak je problém na světě, sundat to nejde, křehké, v lepším případě zůstává lepidlo na laku, což je taky hnus.