Ahoj, nezkousel někdo dát brzdové kotouče z R1150 R, RT nebo RS Na R1150 GS? Totouče z GS mají průměr 305 mm, kdežto ty z R 320 mm. Se zamenou kotoučů by bylo třeba vyměnit i brzdové třmeny, do kterých patří větší destičky. Vyplatí se to vůbec? Bude to brzdit líp? Příští sezónu budu muset udělat kotouče i s destickama, tak proč neudělat menší upgrade :-)
To bych ani neřekl, ale proč něco nevylepsit když to jde? Ale je pravda, že když na to sedneme dva, naložíme věci na dvoutýdenní trip, že to nebrzdi jako když jedu sám. Vím o tom že Bubasova motorka to tak má, prý to dělal předchozí majitel v Německu, ale ten nemůže porovnat změnu, protože neví jak to brzdilo s původní sestavou.
si taky myslím, že to nebude jen tak a jo PN noh vidlic sou jiné
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
To jsem se taky na advrideru dočetl, že ty konce jsou jiné. Ale ten kubas tam má třmeny vyměněný protože když tam dal destičky pro gs tak tam byly volný a při brždění cvalaly. Ještě ho poprosím jestli mi změří průměr kotoučů.
Jako nechci ti do toho kafrat... ani nevím, jestli máš model s ABS, s duálem / s posilovačem... ale pokud máš všechno v naprostým pořádku, tak ty motorky (už od R1100xx) brzdí tak dobře, že kdyby brzdily ještě líp, tak už to bude ztrácet na přilnavosti, takže ve výsledku stejně líp brzdit nebudou.
- příklad: brzdy posilovč vs. bez posilovače... s posilovačem stejně nezabrzdíš rychlej, jen je potřeba míň síly na páčce... toď vše. Pokud seš schopnej na páčce vyvinout dost síly na to, aby začalo reagovat ABS, tak už ti víc síly nepomůže ke zkrácení brzdný dráhy... to je přece logický?
Argument že naloženej nezabrzdíš tak dobře jako sám je nesmyslnej... to je přece jasný (váha) a bude to tak vždycky u všeho.
Vždycky je to otázka poměru hmotnosti a přilnavosti k povrchu. Když je to těžký a přilnavost malá, tak to líp brzdit nebude ani s metrovýma kotoučema... pro příklad- když někdo vymění 19 za 21" a ještě nejlíp klasický vidle (který se potápí) a pak se diví, že to nebrzdí
to jen tak, jestli si to uvědomuješ, aby zase nebyl zbytečnej bastl?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jasny, kluzaky vidlice jsou na eRku jiny. Me osobne se teda treba vic libi kluzaky z GS :-).
A co se tyce ucinku, tak pouhym porovnanim polomeru kotoucu, tj. 160 mm vs 152.5 mm a zjednodusenou uvahou bude vysledny brzdny ucinek vetsi max o 5%, ve skutecnosti jeste mene.
Ono ve vyvoji nejsou trubky, vedi, co delaji.
______________
R1150R 2004
Vidím že se můj záměr s pochopením moc nesetkal, to jsem ale předpokládal :-D Není to o tom, že bych měl pocit, že to brzdí špatně, to vůbec. Ty kotouče a destičky stejně budu kupovat nový, cena je na GS a R/RT stejná, proto se ptám jestli to někdo nezkoušel vyměnit..
MrGS: jsem rád za tvůj názor, s tvým nazorama se shoduju, ale opravdu si myslís, že brzdy na 1150 bez posilovače jsou natolik dobrý, že když tam dám kotouče o 15 mm větší s většíma trmenama (zas ne o tolik většíma) budou ty brzdy natolik jedovatý, že s tím nepůjde normálně jezdit? To dvouvacka nebrzdi líp než 1150? Na dvouvacku se přece dávaj stejný pneumatiky, tudíž je tam ta přilnavost plus mínus stejná.
Ale jak říkám, není to o tom, že bych nutně potřeboval, aby to brzdilo líp, je to o tom že chci zlepšovat a těch věcí na zlepšování na motorce už tolik nemám :-D
Saturnin napsal:
opravdu si myslís, že brzdy na 1150 bez posilovače jsou natolik dobrý, že když tam dám kotouče o 15 mm větší s většíma trmenama (zas ne o tolik většíma) budou ty brzdy natolik jedovatý, že s tím nepůjde normálně jezdit?
Jasně, že ne...
Nemyslím si, že je to na hranici použitelnosti, ani jsem to nikde nepsal. Ostatně proto se taky dělají lepší brzdy na jiných motorkách... ale troufám si tvrdit, že to je z důvodu jednodužšího uživatelskýho použití (např. sportovní motorky, kde se brzdí mnohem častěji, z důvodu jejich prvotního určení) a hlavně proto, aby na tom mohla jezdit kdejaká bába...
Opravdu si myslím, že chlap na GS (tím spíš ten, co na tom už má najeto) to nepotřebuje a je to zbytečně komplikovanej zásah.
Jak jsem psal: nejdůležitější a základní mírou ve funkčnosti brzd je schopnost zpustit ABS / bloknout kolo. Pokud to bez zásadních potíží zvládneš, tak to zvýšením účínků brzd stejně rychleji nezastavíš.
Svez se na dvouventilu a uvidíš, co jsou "špatný" brzdy. Tam tunění smysl má, protože to budeš mačkat a citrón a kolo neblokneš, tzn. že účinek má smysl posílit... ale to je naprosto jiná situace
Jestli máš potřebu s tím něco dělat z nudy nebo podobných pohnutek, tak se ti samo smát nebudu (lepší než to ověšovat železářstvím z TT), ale skutečně si myslím, že to není potřeba.
Dvouvačka asi o něco líp brzdí než 1150, ale to bych připisoval váze a duálním brzdám. Taky je tam asi jiná pumpa, takže je potřeba míň síly na páčku, ale to jsme zase zpátky u toho, co jsem psal... míň síly na páčce nemusí znamenat rychlejší zastavení, pokud tu sílu máš.
Upravil Mr GS dne 04.05.2018 14:59
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA