Dobrý den ve spolek, předem bych chtěl všechny tady pozdravit, protože jsem nováček. Béďu R1150GS jsem koupil asi před měsícem.
Moto je celkem v pohodě, až na jednu věc která mi dost vadí.
Při normálním plynulém rozjezdu na jedničku z místa je všechno dobrý, ale když ten plynulý rozjezd přeruším zmačknutím spojky a rozjíždím se jakoby znova, ale motorka už jede, tak se ozve takovej jeden kovovej zvuk někde od předu kardanu nebo od převodovky, jako kdybv si neco doskočilo a doraz při nějaké vůli. Nevím úplně přesně kde to je, ale někde v těhle místech. Je to i znát že motorka cukne.
Dělá to i třeba když dojíždím ke křižovatce a nezastavím úplně, mám tam jedničku a pokračuju v jízdě.
Když pouštím spojku hodně pomalu, tak je možné to skoro úplně eliminovat, ale musí to být fakt hodně pomalu.
Každopádně když stojím na místě a zmačknu spojku, tak slyším jako kdyby byl snad volnej koš nebo co.
A je to teda uplně normální, nebo můžu někde něco vyměnit, aby to nedělalo. O peníze mi nejde, spíš nechci aby mě to nechalo někde v alpách a potom co.
Přece tohle nedělá nová mašina. Chápu že nemám novej stroj, ale musí to jít přece nějak odstranit.
Upravil hrochna dne 20.05.2018 20:10
hrochna napsal:
nechci aby mě to nechalo někde v alpách a potom co
potom tě tam domorodci sežerou
dej si moto na centrál, zařaď za jedna (s vyplým motorem samozřejmě ), ohni se k zadnímu kolu a zatoč dopředu a dozadu... to uvidíš ty vůle, který se tam nasčítají od "dorazu k dorazu" a to je to, co dělá ten zvuk.
Je to normální... motorka s řetězem taky není bez vůlí a řetez se napíná a povoluje při otočení kola, akorát že u řetězu to jde do měkka.
Seš asi tisícatej, co to tady řeší
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Nemusi. Moje osmpade to dela stejne a u my ex1150 byly ty zvuky jeste hlasitejsi, ikdyz mela min najeto.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
hrochna napsal:
Musim rict ze jste me trochu uklidnili. Diky za vysvetleni. Urcite to zkusim.To me zajima.
JJ přesně tak vyser se na to a jezdi.Jsem taky uplny začátečník.Mam r 1150 gs 2000 ABS a při rozjezdu uplně to same mě ten zvuk přijde spíš jak když zaklapnu brko .Jednak vůle a druhak se sepne abs.Vehementně sem to řešil u servismana a hovno se děje))))Tak samo mě děsily ventily to klapaní chvilku nic pak se jo na fleku nic....kamoš na tom jel a říká klepe ti ventil...zase nic bo to dělaji původní nytovane škrtící klapky nebo jejich osky jako .Tak nějak mi to vysvětloval... zmačkneš kladku s lankem a je po klepani...1500 km a nic se neděje...bud v klidu si myslim....Jiřik
Upravil IRIK IRIK dne 21.05.2018 19:54
"slaby se aj při sraní zpotí"
Řešil jsem to samé, v servisu mi potvrdili, že si to prostě musí sednout.
Ono když jezdíš se čtyřválcem a pak sedneš na tohle kovový nářadí, máš pocit, že se to pod tebou musí rozpadnout.
Já byl zvyklej na japonce. Když jsem si pořídil GS (1100) měl jsem pocit, že se to musí rozpadnout každou chvilku No a rozpadlo se to za těch 10 let, co to mám, jenom dvakrát. Jednou praskla předlohovka a naštěstí v Plzni, tak už mám "lepší" převodovku a podruhé v Černé Hoře se ulomilo spojkové táhlo. Dobastleno kusem pásoviny v místním servisu a dojel jsem s tím domu. No a pak mě už neuvěřitelně třískaly klapky, až jsem je nechal Milana vyměnit. Chvilku relativní ticho (myšleno na BMW) a po pořízení nových vstříků z 1200 si zvykám na další zvuky. Občas je to zvuk, jak když jede blbej po roletě a brzdí tvrdým rohlíkem :-D Ale za tu nižší spotřebu a takový hebčejší běh motoru a možná i krapet lepší rozběh to stojí. No a co jsem nasadil větší nádrž, tak se ty zvuky linou jinudy a jiné. Plastovka a plechovka je celkem rozdíl.
Klepe se to, sténá to, praská v tom, buší a mlátí tam kde co. No, Hitler s tím prohrál válku a pořád to jezdí.
Buď si zvykneš a nebo prodáš.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
To cinkání při rozepínání a spínaní spojky přisuzuji tomu, že je tam suchá spojka, která má při rozepnutí takřka nulový odpor. A potom všechny ty hmoty v kardanu a převodovce a taky spojkový kotouč se protáčí podle zadního kola a vymezují se vůle v převodovce.
Je to rozdíl oproti motorkám s řetězem a mokrou spojkou
Taky jsem to po koupi 1150GS resil,ruzne zvuky,pazvuky atd. a vzdy jsme byl ujisten at to neresim a jezdim.Po pravde bych uz japonce (sterilniho) nechtel.Tady aspon citis ze pod tebou neco je,tepe to,bouri se to atp. To u japonce neni...