Osobně bych nerez nepoužíval z těchto důvodů:
1. kouše se při tvrdém dotažení (obvykle ale nerez na nerez)
2. dělá článek a co není kolem nerez, tak snadněji oxiduje
3. je tvrdej a dost často není dokonale hladkej závit, takže při častějším povolování např. v bloku motoru vydírá závit, do kterého je zašroubovanej
Raději bych 1x za 20let dal novej pozinkovanej.
Ale opakuji, je to jen můj názor sprostého vesničana.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Taky jsem tenhle problém řešil, protože mám taky angličanku...
Šrouby na motoru byly v pohodě, ale na brzdičích a tak dále to bylo rezatý...
Pěkně jsem to obrousil a znovu nastříkal a hotový... do nerezu jsem nešel a to právě i z důvodů co píše Hrabě...
Jooo vlastně jediný nový nerezový jsem dal na víčko nádrže a pak některý šrouby co jsou na rámu a držej třeba filtr... BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Ty srouby na brzdice se daji koupit novy tusim za 80,-/ks. Ja je menil, protoze je nejakej chytrak predemnou natahl (na sroubu to delalo cca 2mm).
Upravil awe_cz dne 31.05.2018 12:35
za 80,- by to blo fajn... když jsem to dělal, tak to byly nějký nekřesťanský prachy...
Proto jsem je stříkal..
A nebo, že bych to dělal pro to, že jsem kolenovrt??
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
awe_cz napsal:
Ty srouby na brzdice se daji koupit novy tusim za 80,-/ks. Ja je menil, protoze je nejakej chytrak predemnou natahl (na sroubu to delalo cca 2m).
Pevnostní imbus za 80kč/ ks? To si může dovolit jen ten, kdo ho dokáže natáhnout na 2metry. Mám podezření, že jsi rybář.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabe_X napsal:
Pevnostní imbus za 80kč/ ks? To si může dovolit jen ten, kdo ho dokáže natáhnout na 2metry. Mám podezření, že jsi rybář.
Haha, 2mm Pevnostni nevim, je to torx a takova byla cena v BMW. Nez resit jakej sroub tam chci, a ze nechci nerez, protoze by se to do sebe zazralo, radsi jsem koupil originaly. Fakturu nemuzu najit, ale bylo to za litr a kupoval jsem jeste nejaky tesneni do vicka nadrze (za dve kila kus?), takze to radove sedi.
Upravil awe_cz dne 31.05.2018 12:35
Já mám tedy u 1100GS imbusy na brzdičích. A 1150 má asi stejné, jen s nápisem BMW namísto Brembo. Udělal jsi dobře, než koumat a udělat chybu...investice do brzd jsou vždy dobře utracené peníze. Lepší jak dát ty prachy za sádru kvůli blbejm šroubům.
Upravil Hrabe_X dne 31.05.2018 17:37
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
1150 s třmeny, které mají název BMW mají jiné šrouby, respektive místo imbusu M10 je tam torx v atypickém rozměru M8x32 ISA s širší hlavou bez podložky (34117713338). jeden teď u ježka stojí 50Kč.
Upravil Spitfire dne 31.05.2018 18:03
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
By mě fakt zajímalo co za článek dělá nerez s hliníkem.Sorri,ale to je fakt blbost.Zinek s hliníkem prosim.Už před padesáti lety se vědělo,že pozinkovaný žlábky se nemůžou nejtovat hliníkáčema.nerez je nekonfliktní.jediný čemu rozumím,že maj ostrj závit,ale článek to fakt neeee
předokladem je vlhkost (a stačí i ta vzdušná), která vytvoří vodivý elktrolyt... při vniku vlhkosti do spoje dvou materiálů, znichž jeden je s vyšší korozní ušlechtilostí (odolnější korozi) dochází k oxidaci materiálu s nižšší korozní ušlechtilostí.... z materiálu s nižší korozní ušlechtilostí se vlastně stane anoda a tento materiál koroduje rychleji, než kdyby bylo zabráněno vodivému spojení těchto dvou materiálů...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
O víkendu sem vytloukal čep na zadním brzdiči u gsa 1200 2010 23000km.Skopčák s tím jezdil na prav.prohlídky do BMW.Bych vám přál vidět jak vypadá železnej čep v hliníkový díře,vyžranej jak sviň,kdyby tam byl nerez nic takovýho by se nestalo.I p.Huber říkal,že to dělaj nerezový a je klid
Spitfire napsal:
1150 s třmeny, které mají název BMW mají jiné šrouby, respektive místo imbusu M10 je tam torx v atypickém rozměru M8x32 ISA s širší hlavou bez podložky (34117713338). jeden teď u ježka stojí 50Kč.
Pokrok nezastavíš!
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /