Ahoj, při řazení dolů mě jakoby drnčí spojka. Rozepne, podřadím, pouštím a jak začne zabírat, tak se projeví takový tupý drnčení (jako bych jel po jemný roletě) a až pustím úplně tak to hned přestane. Je o ve fázi brzdění motorem. Kdyř zrychluji a řadím nahoru tak je klid. Rozepnout, sepnout na nístě na neutrál, rozjezd taky dobrý. Najeto 100tis, lamelu jsem měřil loni přes díru po startéru a byla ještě OK. Může to být třeba poničené drážkování v lamele?
Trošku mě to taky napadlo, ale je divný, že to dělá jen při tem prokluzu při dobržďování motorem. Nicméně, když kardan vyndám a zkusím rukou vůli křížku, tak bude chyba zřejmá na první omak? Jako, že tam bude vůle nebo to bude drhnout nebo tak něco?
Edy napsal:
Trošku mě to taky napadlo, ale je divný, že to dělá jen při tem prokluzu při dobržďování motorem. Nicméně, když kardan vyndám a zkusím rukou vůli křížku, tak bude chyba zřejmá na první omak? Jako, že tam bude vůle nebo to bude drhnout nebo tak něco?
Zas tak divný to není. Když brzdíš motorem, tak je na ten křížek vyvíjenej odpor z jedný strany. Když řadíš nahoru, tak zároveň přidáváš plyn a rychlost hřídelí se vyrovnává.
Mě se zrovna (před 14ti dny) taky podělal přední kloub kardanu a dojížděl jsem s tím od prvních příznaků domů 2tis km a pozoroval jsem celou dobu (se značným napětím ) jak se to projevuje a jak se situace stále mění k horšímu. Špatný pro to bylo brždění motorem, ale dojíždění do zastavení s vymáčklou spojkou nebo s vyřazením bylo úplně nejhorší. Ale já jsem to měl už hodně zlý. Kloub byl komplet vyrezlej od vody a v jedné ose se už nepohyboval vůbec, takže to dělalo značnej bordel, jak se to silou přetáčelo a snažilo si to ulevit v druhém kloubu a tím se celá hřídel při každé otáčce mírně vyosila a později už i lehce brala o kyvku zevnitř. Nejlíp tomu bylo v konstantních 100km/h na dálnici. To se to asi ideálně vystředilo a nebyl znát žádný náznak problému.
Když kardan vytáhneš, tak problém v kloubu určitě poznáš v rukách. Buď bude drhnout v nějaké poloze nebo bude naopak velká vůle.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Naštěstí mám už po čundru. Dneska jsem to trochu sledoval a je pravda, že v rychlostech pod 40 už to skoro nevnímám, ve vyšších je to zase nečitelný. Už to zastíní šum z celkový jízdy. Spojka je jen spouštěč toho jevu, myslím, že ne příčina. Mám ještě znatelnou vůli v konc. převodu. Asi to bude celý někde tam. Rozdělám to a pak dám vědět.