Dobrý den . Projížděl jsem stránku a bud jsem to přehlídnul nebo to žádnej magor ještě nezkusil . Mám takový problém. Mám BMW R1200GSA rv.2006 122ED momentálně najeto cca.210XXX km a při cestě do Itálie mi uletěl ventil a zapíchnul se do pístu .Je mi jasný že by to chtělo novej motor nebo teda jinej s méně KM . Jenže motor s kodem 122ED prostě nikdo neprodává . Otázka zní : poběží ten motor když vezmu jinej kod motoru a všechny věci jakou jsou klapky čidla snímače atd dám ze starýho ? Prostě když přehodím jen holej motor jestli to ta jednotka pobere když mám úplně tu holou verzi bez teploměru a ukazatele spotřeby a hladiny oleje atd ? Popřípadě jako u auta vypnout immo.
Upravil Franzoa dne 11.05.2021 11:05
po technické stránce asi nebude problém tam dát motor s jiným kodem, dokonce pokud bys koupil motor z motorky s palubním PC, tak je jediný rozdíl, že je osazen hladinoměrem oleje a ten prostě stačí nezapojit..
Spíše se bojím, abys neměl problém na STK.. Na posledních dvou technických si dali dva různí technici tu práci, že mi typ motoru kontrolovali..
Osobně by mne ale zajímalo, proč ti ten ventil upadl.. Zažil jsem to na R850R, kde padnul cca při 160.000km.. Momentálně mám GS a blížím se ke 140tkm, takže by mne zajímalo, jestli únava materiálu, nebo kdy si měl naposledy seřízený vůle ventilů...
To si myslím taky no. Obsah atd je stejný tak snad by to fungovalo a hladinoměr atd nepotřebuju do ted jsem ho neměl . STK se nebojím nedávno jsem z vw 1.8 udělal vw 2.0gti a taky to šlo sice se kroutil ale udělal to. Otázka zní jak dlouho to ještě půjde no.
Nevím no asi únava materiálu po 210xxx km. Ročně jsem nenajel ani 10 000km a stejně jsem prostě každý jaro měnil všechny oleje nastavoval vůli ventilů a seřizoval podtlaky klapek atd. Prostě mám asi smůlu
Franzoa přiložený následující obrázek:
Když si zkusiš pohledat na netu tenhle problem,je toho dost,tak vždy upadne vyfukovy ventil na prave strane,a dost se probira,ze je to zpusobeno tou chudou smesi a na prave strane je kratši výfukove koleno,a jsou tam vetsi teploty,tak někdy upadne hlava ventilu od driku. A skoro vždy je to horní vyfukový ventil,mozná bude taky jako poslední mazanej a tim padem chlazenej.
U mne to byla taky pravá strana, a tehdá jsem to nějak studoval na netu a mám pocit že stejně jsou dvě verze.. Jedna je únavovej lom a druhá je, že se ventil přidře, nedovře a nakopne ho píst...
Spíše by mne zajímalo, jestli kdyby člověk třeba při 150.000km preventivně vyměnil ventil, zda je vyhráno, nebo ne.. Mimochodem, padaj ventily i na DOHC??
Ohledně původního dotazu.. Když mě padnul ventil, tak jsem vyměnil akorát válec, píst a hlavu, vyjde to levněji, než celý motor a hlavně, pokud tvému motoru nic jiného není, tak 200tkm, pořád nic neznamená.. Navíc práce na pár hodin...
hlavu bych sehnal to takovej problém neni ale tak něják nevím jestli blbě hledám nb co ale nemůžu nikde najít rozvody že bych vzal jinou hlavu koupil novej řetěz a lišty a zkusil ho rozjezdit ještě a než se zase vysype tak vyleštil a připravil jinej motor a v zimě to přehodil . nevím kde sehnat rozvodový řetězy jestli je musím vzít z origo bmw ?
nj ta práce no co už sehnat rozvody,obě hlavy už mám sundaný,možná je nechat otlakovat u pejška , sehnat rozvody,a těsnění pod hlavu atd. hlavně asi sehnat nejtovačku na ten řetěz páč půlit motorku a sundavat převodovku atd abych ho mohl provlíknout dolů na kliku to nechceš předpokládám že někdo už rozvody na gs dělal tak by mě zajímalo jak na to jestli ho fakt roznejtovat jako se to dělá třeba na husabergu a jestli se maj vyměnit i ty řetězy ze předu motoru ?
otlakovat hlavy?? Tak ta jedna je mrtvá, to je bez debat a že by druhá měla prasklinu??? Přiznám se, že u vzduchem chlazený motorky jsem to nikdy neřešil..
Je to už minimálně 4 roky zpátky, co jsem to dělal, takže může být nějaký výpadek paměti.. Mám pocit, že se jako u každý jiný moto změřil průhyb řetězu v místě napínáku a vyšlo mi, že jsou rozvody OK, tak jsem je dál neřešil...
napínací lišty jsem vyměnit chtěl, dokonce jsem měl nové.. Ale u R1100 byl minimálně u jedný zalisovaný v bloku kolík, takže abych starou lištu vyndal, musel bych půlit.. Takže jsem se na ně taky vybodnul.. Ale u 12ky to může být jinak..
takže nový jsem kupoval akorát těsnění a rovnou jsem teda udělal gufera na ventilech..
Ahoj, u mne taky práva strana, při rozhozeni to vypadalo jak když hodíš díly motoru do mixéru a necháš ti točit, zda li ulitnul ventil povedlo se mu proletět pístem a klika ho podloubla blokem pod altík.