Zdravím vespolek.. potřebuji radu, jsem nějak v koncích..
po zimě se mi nedaří nahodit GS.. První start po zimě, tak po pár otočeních to chytlo a ihned zdechlo, od té doby nestartuje.. Když točí, někdy je znát jako by se chytala, jednou dokonce už chytla, ale bez startéru neudrží volnoběh.. Jinak většinou točí, ani neblafne.. Je cítít nespálený benzín
Zapojena diagnostika - bez chyb.. vyndané oba vstřiky - stříkají, vyndané obě hlavní svíčky - jiskru dávají.
Mimochodem s vymontovanými svíčky z obou válců jdou dírou po svíčkách plameny, takže směs se tvoří a i bez komprese ji spodní svíčky zapálí...
koupeny nové svíčky - taky nic.. Benzínu je plná nádrž..
EDIT: ještě mne napadlo.. může se stát, že by skočily rozvody?? Jde mi o to, zda je to technicky možné.. Jak to jednoduše zkontrolovat?
čím to může být??
Upravil macman dne 17.05.2023 18:40
Ahoj, v měřených hodnotách na diagnostice vidím jak potenciometr jde plynule až do 100%.. Měl bych tady mít ještě jeden co vynechával ve vyšších otáčkách a zkusím..
lanovody jsou OK, klapky se vrací až k dorazům.. sání jsem zkontroloval a zkoušel startovat i s vyndaným filtrem
od podzima..ale byla plná a většinou tankuju na zimu EuroOil bez biosložek, ale motorek mám hodně a fakt už nevím jestli jsem tankoval opravdu tam..
Ještě jsem si s tím chvilku hrál a vždy, když už to vypadá že by to chytlo, tak jak to jakoby kopne, zaskočí pastorek startéru..
Upravil macman dne 17.05.2023 22:53
To, že vidíš u "vzducháče" u potenciometru v reálných hodnotách, že plynule otevírá, nic neznamená. Diagnostika ho zaznamená až je úplně "mrtvej" nebo odpojenej. Jestliže ti stříkají vstřiky a svíčky dávají jiskru, tak bych to také viděl na potenciometr.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ja by som začal vypustením nádrže a naliatim pár litrov čerstvej 100vky, rýchle a lacné riešenie. Mne to po zime so zabudnutou 95kou iba kašlalo a občas strelilo, po výmene za 100 po pár km dostala rozum
Mně taky nepomohlo při občasným kuckani motoru vyměnit benzín... Byl to vadný kontakt na kabelu k cívce.
Upravil Kubrt dne 18.05.2023 07:47
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Kubrt napsal:
Patol: a ja bych věřil Servisakovi a Tondovi
Mně taky nepomohlo při občasným kuckani motoru vyměnit benzín... Byl to vadný kontakt na kabelu k cívce.
Jasné že to nemusí byť príčina, skôr vychádzam z toho že to na jeseň chodilo a teraz zrazu nie. A potenciometer sa sám od seba nepokazí (teda ak to nezimovalo v extrémne vlhkej a nevykurovanej garáži) na rozdiel od tej ekosračky čo nám ponúkajú na pumpach s označením 95......plus osobná skúsenosť
Upravil patol dne 18.05.2023 08:57
Benzínem to nebude.. kdyby byl pár let starej, nebo zvodnatělý zbytek v nádrži.. Ale voní normálně a byla uplně plná nádrž..
Garáž mám nevytápěnou a opravdu velmi vlhkou, přes zimu musím nářadí naolejovat, jinak mi vše chytne lišku.. Zkusil jsem proměřit TPS multimetrem a ta odporová dráha fakt vypadá neporušená, ale pro jistotu ho objednám, náhradní se hodí..
Jenom je to prostě ostuda.. Haryk po zimě chytnul, Dukatka taky a BMW nic... :-)
Už to jede... Co tomu bylo nevím, vše jsem otestoval, vše bylo OK.. Prostě jsem nakonec tak dlouho točil, až to chytlo, minutu jsem to držel plynem, aby to nezdechlo.. Hádalo se to, šlo to divně, pak se motor uklidnil a zase funguje jak má... Startuje na brnk, nechal jsem to vychladnout, opět nastartoval, zajel na myčku a motorku umyl, říkal jsem si, že pokud by to bylo vlhkostí, třeba se to opět projeví a nic se nestalo..
čeká mě 5000km výlet, tak TPS stejně koupím, nechci aby mne to někde nechalo...
Ale čím to bylo - nevím.. Motorka má nalítáno přes 150tkm, jedna škrtící klapka má už vymačkanou drážku, vše už má nějaký ty vůle.. Jenom udělat synchronizaci je porod.. Asi už na to má prostě věk.. :-)