POMOC POMOC zkušení motorkáři - pořídila jsem jsi pro zábavu bmw f 650 gs (je to přece funduro...) a pro vlastní bezpečnost jsem na něj nechala v servisu přidat přední přídavná světla s touhou je také používat. A tak jsem vyjela, svítila a to vše tak asi 2 hoďky a pak šlus - vybitá baterka 150 km od baráku. Pomocí nabíječky od hodných chlapíků za plotem jsme moto nahodili a cesta domů raději bez rozsvícených přídavných světel. V servisu jsem obdržela radu: kupte si novou baterku, ta vaše je stará a tak jsem ji koupila (1000,-), namontila, zase vyrazila, světla rozsvítila a tentokrát mne to nechalo jet cca 3 hoďky na motorce a zbytek cesty domů jsme se vezli já i motorka (s vybitou novou baterkou) na valníku. V servisu zjištění: baterka se nedobíjí, vyměňte rozvaděč. OK, nechala jsem vyměnit rozvaděč (3000,-). Sedla na moto, rozsvítila má oblíbená přídavná světla a stačila jsem dojet z Prahy do Jizerek a tam zase - vybitá baterka . Opravdu se s fundurem nenudím... Další cesta do servisu a tentokrát zdarma jen rada: přídavná světla jsou silná (2x50nevím čeho), používejte je kratší dobu nebo vyměňte žárovky za 2x35W?. BMW F 650 GS nestačí ta rozsvícená světla dobíjet!!!!! COŽE ??? to už je na mne moc, vůbec se mi tomu nechce věřit a tak se obracím na Vaše fórum s prosbou o pomoc: máte s tím někdo zkušenost ?? Dá se nějak zvýšit výkon baterky (v servisu mi řekli, že výkonější baterka na 650 není) nebo rozvaděče nebo to zařídit jinak, ale tak, abych nemusela snižovat výkon těch přídavných světel ???? Fakt se mi nechce věřit, že by tak skvělá motorka (sorry, 1200 jsem zatím nepoznala) měla tak malicherné problémy.
Tak to se mi zda nějakéý divný F 650 GS jsem měl 2 roky ,baterka tam ma byt 12 Ah.a hlavně nevím co je rozvaděč to ti řekli v servisu ? .Alternator by ti měl davat 400 W což si myslím by mělo stačit.jak na světla klasicky tak provoz motorky tak přidavná světla i když je pravda že ty přidavný světla jsou čtvrtina vykonu alternatoru.v první řadě bych nechal změřit kolik mi dobijí alternator.ale hlavně servis by ti neměl něco montovat pokud ti nespočita že to motorka v pohodě utahne.
v každým případě ti přeju at to co nejdříve vyřešíš
F 650 gs,R 1100 GS
Guly
Ahoj,
dvě přídavná světla po 50-ti Watech se pokud vím běžně montují.
Změřil bych na kontaktech baterky kolik to (s nastartovaným motorem) dobíjí.
Mělo by to být 13 - 14 Voltů, jestli se nepletu
Motorku by měl skouknout někdo, kdo to umí s auto-moto elektrikou ale podle toho, co píšeš, to tihle tvoji servisáci asi nebudou.
Držím palce, je to záhada
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
jo, taky jsem si myslela, že světla 2x50W nejsou problém, a že jde o alternátor, ale řekli mi, že je to ten jakýsi rozvaděč. V elektřině, ani v motorech se od přírody nevyznám,jsem ženská proto jezdím do servisu. Ve všech mých případech do Car servisu Praha (Wünderlich), kde jsem se domnívala, že tomu rozumí. Zdají se mi zkušení, proto se divím... No, zkusím se tam ještě zastavit a nechat se přeměřit.
Díky za tipy, dám pak vědět jak to dopadlo
nevim jaky "rozvadec" mysleli,spis myslim Regulator napeti.Na baterce by meli namerit min 13,6V.Podle me to spatne zapojili.Myslim ze by sis mela nechat promerit i ten stary regulator ktery ti vymenili a pak vratit ten novy(rict si o 3000kc),pekne podekovat a jit nekam kde to umeji.
Jaka mas ta pridavna svetla? Predpokladam, ze ti je instaloval nekdo odborne . Treba TT dela primo na 650GS mlhovky, ktera maji 55W*2, jestli ctu spravne.
Takze tvoje by mela byt v norme.
(http://www.tourat...ts_id=2207)
Jako tem prede mnou mi pripada divne, ze jen tak neco vymeni, aniz by to nejak moc resili. Takhle by mohli pokracovat az do chvile, kdy ti navrhnou, aby sis vymenila za 800GS, ze 650 to proste neda
Pokud se nemílím tak gs má 280w a dakar 400w .Změřil bych napětí a pokud by nedosahovalo těch 13,6V tak bych začínal hledat chybu-1)Zkrat nebo špatnej kontakt 2)regulátor 3)samotnej altík
Jako to by mě mohli milovat, abych k nim přijel... Ale takhle zacházet se zákazníkem se fakt nemá a rozhodně vím, kam nepojedu servisovat...
Nevím, jak je to v Praze, ale tady u nás, když dám něco do servisu, tak si za to řeknou cenovku s tím, že když bude cokoliv špatně, bez keců a bez okolků ručí za svou práci a další případné "operace" řeší bez zaplacení s tím, že se to vyzkouší a až potom platí... Takhle si servis dělá reklamu, ne jako ti tvoji... Takže tu trojku za ten nesmysl, co ani pořádně nepojmenovali a litr za baterku, která možná ani nebyla potřeba měnit bych příště, kamarádko motorkářko, vážně z ruky nedával...
Trošku je přiškrť, odvez jim tam moto a ať to bezplatně dají do pořádku, protože jak píšou kluci výše, moto to bez problémů dává a jen to někdo prostě odflinknul...
Také se chystám pořídit přídavná světla, zřejmě na principu LED (rád bych xenon, ale ty prachy ), tak budu rád, když sem napíšeš, jak to nakonec dopadne...
TOLI napsal:
Pokud se nemílím tak gs má 280w a dakar 400w .Změřil bych napětí a pokud by nedosahovalo těch 13,6V tak bych začínal hledat chybu-1)Zkrat nebo špatnej kontakt 2)regulátor 3)samotnej altík
Kdepak, alternator dáva 400 W i u běžného F 650 GS, nejen u Dakaru. Těch 280 W je u fundura F 650 (do r. 1999).
Jinak to prostě musí utáhnout přídavný světla 2 x 55 W. V tom servisu jsou ňácí postižení, že to nezvládnou správně namontovat a vymýšlí si nějaký závady. Pravda ovšem je, že baterka by měla být pořádně nabitá, jestli s těma světlama jezdíš neustále (což bys asi neměla). V tom případě se opravdu dá doporučit 2 x 35 W (v zimě si ještě k tomu zapneš vyhřívaný hefty a ten altík se z toho pos..e. Přeju Ti hodně štěstí a ať Ti to jezdí
já teda koukám, Car servis platí za nejlepší BMW servis v republice! Pravda ale je, že pánové tam nejsou moc hovorní a většina věcí se z nich musí tahat.
Nicméně k problému, souhlas s předešlím, chce to za A: změřit dobíjení, stačí multimetr a někdo kdo pozná plus od mínus s a bez přídavných světel
B: v případě že se světly je problém zjistit výkon alternátoru (400 W co tu kluci píšou je max. hodnota na určitých otáčkách, v nízkých otáčkách to taky může být polovina a 160W berou jen světla) a pokud je alternátor OK projít montáž světel, může tam býr přechodový odpor, který zvyšuje spotřebu, cokoliv, mě díky přechoďáku na kontaktu baterky nechala motorka 100 km od baráku
jinak "výkon" baterky je závislý na její velikost, čili pokud se větší (fyzicky) do tý motorky nevejde, je vymalováno (a většinou tam výrobce dá největší jaká se tam vejde)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
2X50 to nemuze utahnout. leda ze by si jela neustale na plne gas (7000min)a to zase nevydrzi regulator a i tak by to nestihalo dobijet.Jo pisou 400w vykon.Ale celkovej na celo motorku.Si vem co zere jednotka a zapalovani. Dopurucuji pridavny ultra diodaky. Sviti to jak prase a nic to nezere. v obchodech je teho mraky. jenda mala ultra diodka stoji 90kc
jinak ale je pravda, že pokud jezdíš trvale s dálkovejma a přídavnejma, tak to není moc chytrý a nejen proto, že to vybíjí baterku
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Tak nějak jak píše MotoPaja. Jestli chceš být víc vidět přes den, tak si kup nějaké diodové přídavky, skoro nic nežerou a na osvětlení stačí. A v noci si zapni přídavné dálky ať líp vidíš. Ono to pro protijedoucí řidiče není žádný med když jim i ve dne pustíš do xichtu 100W žárovku :-)
Utáhnout je moto utáhne, ale krátkodobě, ne pořád. jednak dostává zabrat regulátor a baterka to taky nemá moc ráda. A co potom chudák altík Při běžné jízdě dosáhneš možná polovičního max výkonu altíku a když si to spočítáš: 55+100+5 jsou jen světla, sem tam zabrzdíš, dalších 21W, zapneš blinkry, dalších 20, zapalko nevím přesně ale cca 10W si vezme...a na dobíjení ti bude možná ještě chybět.
souhlas s HonzouGS, ještě mě napadla jedna věc, já jen tak pro lepší pocit vypínám světla v autě při stání nebo popojíždění v koloně, na světlech a tak, je možný, že pokud by se ty dálkáče pouštěli jen při normální jízdě mimo obec, mohlo by se to zvládat dobíjet, ale tak jak tak si myslím že přes den jsou přídavný světla, natožpak dálkový, opravdu zbytečný a nerozumný
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Ahoj kluci motorkáři, díky Vám všem za rady, zkušenosti a názory. Vydala jsem se do servisu, abych Vám mohla sdělit spotřebu při zapnutých přídavných světlech, případně zjistit nějaký přechodový odpor, ale v pátek byl servis kaput (zavřeno bez udání důvodu). Tak jsem si dnes jsem pojezdila 400 km, ta přídavná světla jsem nezapínala a vše bylo v cajku, OK. Motorka šlapala jak divá . Jak to tak vypadá, pravda bude asi taková, že ta světla jsou opravdu na moto moc náročná pro trvalé svícení, což se vlastně ani nemá dělat, ale když už to někdo chce, má si pořídit LEDky nebo jiná, méně "škodlivá" světýlka (jak pro moto , tak pro protijedoucí řidiče).
Přídavná světla používám ve dne hlavně na dálnici, za deště nebo při projíždění zacpaných kolon a někdy to holt trvá, než to projedu nebo přestane pršet a tak si tedy dám zatím pozor - buď budu jezdit rychleji (než se mi stačí baterka vybít nebo je občas vypnu.
Ještě Vám napíšu, jak to dopadlo v servisu - jen tam teď nějak moc nespěchám, tak to nebude hned......
Ještě jednou díky , mějte se všichni fajn, někdy na cestě nashledanou
V souvislosti s přídavnými světly mě napadá dotaz:
Dal jsem na padáky přídavný mlhovky, ale asi po půl roce se mi utřepaly vibracema žárovky (jak jsem předpokládal)
Dotaz zní: jak jsou na tom diodový světla? Jsou proti vibracím odolnější, než klasický žárovky?
Selskej rozum mě vede k doměnce, že jo, poněváááááádž dioda nemá vlákno, který by se mohlo uklepat a utrhnout...
Ale.... zajímají mě vaše názory
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----