Kluci poraďte. Na mém Advíku 2002 jsem zaznamenal úbytek oleje. Motorka ale nekouří, ani nesmrdí. Zbytky oleje z výfuku taky nestříká. Louže pod motorkou taky žádná. Olej měněn na jaře a najeto po výměně asi 1000km, to jsem doplnil asi deci. To je v normě. O dovolené po ujetí asi 1100km dolety dvě deci, to by se dalo taky chápat že si v horku naložen vzal. Po ujetí dalších 300km doleto dalších 3dc, což je už divné. Naleto tedy plné a po ujetí dalších 300 opět v půlce kontrolního kolečka, tedy že snad opět nějakých 3 deci sežráno, I když stále nekouří, řešil jsemto tak, že jsem již nedoléval a po ujetí cca dalších 100 km, se ejhle v kontrolním okénku objevil a byl opět plný, tedy spíše jen milimetrový pokles, což by bylo po dojetí opět v normě. Po ujetí dalších 30 km opět v okénku polovina. Tak jsem z toho pif a přemýšlím, kde se ztrácí a opět objeví. Kamarád poradil změřít na sondách, i když nekouří. Každý motor který začne brát olej taky nejprve nekouří. Pak že by se mohl ztrácet přes gufero do převodovky? Anebo stříknout do filtru? Jak je možné, že se ale zpět zas objeví a na to zase zmizne? Samozřejmě měření jsem prováděl dvěmi možnými způsoby. Zastavit a motorku nepokládat na bočák, seslízt a hodit jina hlavní. Počkat až steče a pak měřit. Druhá možnost je hodit po zastavení na bočák, seslízt a hned na hlavní. Pak nastartovat, protočit a vypnout. Po stečení opět měření. V tomto případě ukázal po dvakrát že je v normě, jednou že má málo. Prostě tam někdy je, někdy není. Objevil se zpět, když jsem to hrnul po dálnici vzdálennost 100km asi 140km/hod. co myslíte? motor má najeto 60 000Km. Nyní ukazuje, že má zase oleje v půlcekontrolního kolečka, které bylo před 400km úplně plné. Nekouří
Kam se může ztrácet? Co s tím? poradíte?
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
Ak ti to pomôže,čo som davnejšie čital tak r1100gs tym netrpeli ale 1150 mali z tymto problem,teda z tym okienkom.Raz to ukazovalo vela,inokedy malo.
Upravil black333 dne 25.07.2010 11:15
Suzuki DR 800 Big,r.v 1994
Honda Pan European ST 1300,r.v 2003
Honda Afrika Twin XRV 750,r.v 97
Ahoj, teď mi nejde najít, kde se to tu řešilo, ale toto je "normální" chování všech 1150tek. Jde o to, že olej někdy nesteče z olejového chladiče (který je pod světlama) dolů do motoru. Někde jsem četl, že steče, když je motor zahřátej na 5 dílků. Osobně to ale vypozorováno nemám. Hodně lidem se ale osvědčilo, když před vypnutím motoru nechali moto ještě asi 3 minuty běžet na bočním stojánku a pak to ukazovalo normálně. Mně se tento postup také hodněkrát osvědčil. Prostě na to okénko u 1150 není spoleh. Starší 1100 to prý nědělaj.
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Zkusím to tady v historii najít a prokousat se vlákny. Kolik máte zkušenost se spotřebou oleje na 1000km? Mechanik taky radil, ať jen sleduji okénko a když se to motá tak nějak kolem poloviny, je to v normě.
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
Radí dobře, je důležité aby tam nějaký byl
jinak spotřeba 0-2l na 1000km....záleží v jakém režimu jezdím..
plynu není nikdy dost.. servis motocyklů BMW
Spotrebu mam 1-2litry na 10 000 km,podle druhu oleje. Dolejvam az kdyz je to na spodu okenka. Kamarad takhle dolejval porad,nakonec zjistil,ze porad prelejval a prebytecny olej mu to nekam vyhazovalo(takova nadrzka pod sedlem na leve strane-mel tam oleje dost)
Aktualne 1250 GSA HP
xavier napsal(a):
Spotrebu mam 1-2litry na 10 000 km,podle druhu oleje. Dolejvam az kdyz je to na spodu okenka. Kamarad takhle dolejval porad,nakonec zjistil,ze porad prelejval a prebytecny olej mu to nekam vyhazovalo(takova nadrzka pod sedlem na leve strane-mel tam oleje dost)
Ta nádržka se jmenuje airbox, a je tam vyvedeno odvzdušnění z motoru
plynu není nikdy dost.. servis motocyklů BMW
stepan napsal(a):
Ahoj, teď mi nejde najít, kde se to tu řešilo, ale toto je "normální" chování všech 1150tek. Jde o to, že olej někdy nesteče z olejového chladiče (který je pod světlama) dolů do motoru. Někde jsem četl, že steče, když je motor zahřátej na 5 dílků. Osobně to ale vypozorováno nemám. Hodně lidem se ale osvědčilo, když před vypnutím motoru nechali moto ještě asi 3 minuty běžet na bočním stojánku a pak to ukazovalo normálně. Mně se tento postup také hodněkrát osvědčil. Prostě na to okénko u 1150 není spoleh. Starší 1100 to prý nědělaj.
Ale dělají!Záleží to na termostatu...
BMW R 1100GS vzor kačer
V airboxu jsem měl asi půl deci oleje. Takže něco si mohl odfouknout, něco v chladiči, kde zůstal a něco přirozená spotřeba. Pokud to tak bude i při dalších kilometrech, bude dobře. Budu jej teď hlídat v polovině kolečka,plus mínus.
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033