No mám taky něco napsat u mých ubohých 44t km?
Ne. je fajn když vše funguje a já věřím že se na stavu podepíše i péče. Jak servisní, tak uživatelská. Jinými slovy, jsem děsné ****.
Souhlasím s tím, že špatné se hned propírá, takže je dobře že se řekne i to ,,B" tak ať ti to šlape dále.
Aktuálně: začlo sáknout gufero na pravé "vidli" ...poprvé ( 248000 km ) a jak jsem psal, že nic neměním preventivně, tak jsem vyměkl a vyměnil jsem rovnou i to levé ... ať mám zase na čtvrt mega klid
Při sundávání vidlí jsem musel pochopitelně vyndat i čidlo ABS, a že to bylo poprvé od výroby, tak tam byl "zarostlej" šroubek a ukroutil jsem ho, takže trochu komplikace, ale už je všechno cajk.
Zrovna taky řešíme první servis mých tlumičů TFX ( pravděpodobně první v ČR ) po najetí cca 26tis. km. Všechno bylo cajk nic nevyteklo,tlak neušel, takže jen standardní údržba. Zhodnotit to musím tak, že by dost pravděpodobně vydržely mnohem vyšší nájezd bez jakéhokoliv zásahu, ale po cca 22tis. km se začalo projevovat celkové tuhnutí tlumičů. Snažil jsem se to kompenzovat postupným povolováním rychlé a občas i pomalé komprese ( vždy max. jeden klik ). Po cca 1000km se to vždy o něco zhoršilo a tak jsem zase povolil až jsem se dostal na celkoých -5 kliků na rychlé a -3 kliky na pomalé kopresy (od původního nastavení), kdy jsem dosáhl zase celkem dobrýho komfortu, ale už jeto pouze po silnici, v terénu by to vyžadovalo mnohem větší "ladění" a už by to smrdělo poškozením díky dosažení krajních mezí v rozsahu nastavení a současné vyšší hustotě opotřebeného oleje. Původně jsem měl v plánu vyzkoušet co to vydrží, ale z důvodu plánované cesty v lednu příštího roku potřebuji na odservisovaných tlumičích něco najet ( pro jistotu správné funkce ) a tak jsem to řešil teď... což mimochodem doporučuji všem bez rozdílu značky servisovatelných tlumičů... po servisu tlumičů vždy najet pár tisíc km ještě před dovolenou, aby bylo jistý, že gufera nejsou poškozený. Nikdy nejezdit na delší cestu ihned po servisu tlumičů! Jakýkoliv gufero může být vadný i z výroby a předčasná výměna je lepší a levnější, než podělaná dovolená ... mnozí by mohli vyprávět
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
pro ty, který to zajímá, mám nějaký nový info:
Byl jsem s tou "ojetou plastom.rdkou" který většina lidí už 150tis km věští smrt, na brzdě a výsledek překvapil nejednoho optimistu
Na brzdu to šlo s origo svody, origo koncovkou, papírovým filtrem a natankovanou 95 od Benziny a s 252 500km na hrbu.
Jediný, co běžně používám jinak je molitanovej filtr od australský značky UNI filtr. Ten jsem aktuálně neměl k mání, protože starej už byl nepoužitelnej - po 5 letech a 150tis km hrozně změkla těsnící guma okraje filtru... patrně působením mazacího oleje nebo prostě stářím. Ale je to běžnej jev, kterej jsem neviděl poprvý.
Pro ty, co mají ještě starej zelenej, tak na to bacha!
Nový jsou kratší a modrý a ty pravděpodobně ještě nestihly odcházet, ale myslím že je to časem taky čeká.
Graf z brzdy zde:
Mr GS přiložený následující obrázek:
[52.39Kb]
Upravil Mr GS dne 01.11.2017 11:48
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
pro porovnání jsem nenašel nic objektivnějšího, než pár let starej graf místního člena. V době testování měl údajně najeto 70tis.km
Těm reklamním od různých firem na výrobu koncovek se absolutně nedá věřit, viz. porovnání http://luky2.rajc...dea/#1.jpgServis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Myslíš, co udělá KN filtr, kromě bordelu v airboxu
... se podívej na graf od Lukyho. Ten ho tam měl i s otevřenou koncovkou a šlo to do sra.ček.
To samý mě říkali i při tom měření... každej, kdo tam přijede s "tuningem" bez doladění powercomanderem odjížděl s pláčem.
Psal jsem to už jinde, ale dám to i sem:
Poměřovali jsme to tam se starším grafem od stejný motorky (r.v. 07). Měl tam otevřený značkový svody, koncovku a KN a naměřili mu celých 80k ... po postupným nahrazování za origo díly, který měli v dílně se to postupně vracelo zase nahoru, ale už se dostal jen na něco málo přes 90k.
Křivku měl sice krásně plochou (kW i Nm), ale nástup končil velice brzo.
Samotná změna pouze vzduchovýho filtru asi neudělá nic... ale přes KN projde jemnej prach. Si někdy sáhni do airboxu Měl jsem ho tam přes rok, když jsem tu motorku koupil a už nikdy to nechci vidět. Je možný, že takhle malý nečistoty ten motor schroupne a neudělá to nic, protože ty filtry se používají po celým světě i v kamionech atd. ale do mý motorky už to nesmí.
Molitan funguje na 100% a cena je stejná, tak já nemám co víc řešit
Upravil Mr GS dne 01.11.2017 20:35
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Já teď porovnám čistě ze zajímavosti fakta ohledně měření z 1150 (r.v. 2000) a 12GSA (r.v.2007)
motorka Mr.GS: 12GSA r.v. 2007 bez KN a laďáku viz graf 93,63 PS najeto 250tis km.
udávaný výkon výrobce 72 KW tedy 97 PS. To je tedy o 3,5 PS méně oproti novotě.
motorka Sandmana: 1150 GS s KN filtrem a laďákem viz graf 87 PS najeto 113tis km.
udávaný výkon výrobce 62 KW tedy 84 PS. To je tedy o 3 PS více oproti novotě.
Podotýkám, že jen ze zajímavosti porovnávám výsledky z měření. Čím si to vysvětlit, že jedna motorka PS "vyrábí" a druhá ztrácí?
Mardock přiložený následující obrázek:
Mr GS napsal:
Samotná změna pouze vzduchovýho filtru asi neudělá nic... ale přes KN projde jemnej prach. Si někdy sáhni do airboxu Měl jsem ho tam přes rok, když jsem tu motorku koupil a už nikdy to nechci vidět. Je možný, že takhle malý nečistoty ten motor schroupne a neudělá to nic, protože ty filtry se používají po celým světě i v kamionech atd. ale do mý motorky už to nesmí.
Molitan funguje na 100% a cena je stejná, tak já nemám co víc řešit
Já jsem tvůj problém s prachem v airboxu zaznamenal už dříve..třeba jsi to měl špatně naistalováno a přisávalo si to vzduch mimo filtr..nevím.
Několik let jej používám na enduru místo molitanu a nikdy jsem žádný prach za filtrem nenašel - absolutně čisto.
Molitan? Napuštěný olejem? Tak to bude ty 3,5 ps co ti chybí
Muže to být nepřesnost měření, pokud budete měřit stejnou motorku, nikdy nenaměřite stejný údaj, na měření ma vliv mnoho faktoru např. vlhkost, teplota... nejlépe je provést měření hned po sobě a stejně muže nastat odchylka v měření, chtělo by to laboratorní podmínky s konstantními hodnotami. +\- 3PS je za těchto podmínek úplně super zvlášť u moto která ma 250tis
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Mardock napsal:
To je molitanová šprcka co se dá na origo filtr nebo oč jde?
Ne, je to celej novej filtr http://www.uniflo... ale dodává se to i s takovou "ponožkou" která se strčí do hubice sání a tvoří to ještě jakoby "předfiltr". Já to používám a v podstatě nemusím čistit hlavní filtr jenom tyto "předfiltry" Ty čistím podle potřeby, ale nejpozději po 5tis km. Je to parádní věc, ovšem na 1150 se to projevuje tak, že s tím předfiltrem to ztratí výkon. Na 12ce to není pocitově znát. Možná je to tím, že 1150 jede víc od spodu, ale v nízkých otáčkách nemá takovej "nádech" aby to překonalo odpor toho molitanu... jinak si to nedokážu vysvětlit
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Petrovi nechybí 3,5PS. Má přehraný software pro použití benzínu 91oktanů - což je potom 95PS. Chybí mu tedy 1PS. Což je po 250000km zanedbatelné.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Mardock napsal:
Já teď porovnám čistě ze zajímavosti fakta ohledně měření z 1150 (r.v. 2000) a 12GSA (r.v.2007)
motorka Mr.GS: 12GSA r.v. 2007 bez KN a laďáku viz graf 93,63 PS najeto 250tis km.
udávaný výkon výrobce 72 KW tedy 97 PS. To je tedy o 3,5 PS méně oproti novotě.
motorka Sandmana: 1150 GS s KN filtrem a laďákem viz graf 87 PS najeto 113tis km.
udávaný výkon výrobce 62 KW tedy 84 PS. To je tedy o 3 PS více oproti novotě.
Podotýkám, že jen ze zajímavosti porovnávám výsledky z měření. Čím si to vysvětlit, že jedna motorka PS "vyrábí" a druhá ztrácí?
toto se nedá srovnávat za 1. z důvodů, co píše David a za 2. že to jsou jiný motory z jiný doby. Mám pocit, že dřív se jako by "míň lhalo" respektive dřív se při hodnocení nevytvářeli uměle maximálně dokonalý podmínky. Sám Pavel, co mi to měřil, si změřil svoji skoro novou R1200GS LC a naměřil 120k, což je o 5 míň, než dokládá výrobce. Prostě jsou to bludy, jako se spotřebou atd. U 1150 nenaměřili víc, protože by se koně přidaly a u mojí nenaměřili míň, protože by zmizely, ale prostě je nějakej rozsah a papírově se udával průměr a teď se udává to nejlepší, co dokážou naměřit za dokonalých podmínek.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Já jsem tvůj problém s prachem v airboxu zaznamenal už dříve..třeba jsi to měl špatně naistalováno a přisávalo si to vzduch mimo filtr..nevím.
Několik let jej používám na enduru místo molitanu a nikdy jsem žádný prach za filtrem nenašel - absolutně čisto.
Molitan? Napuštěný olejem? Tak to bude ty 3,5 ps co ti chybí
Jasně, přes rok mi to v servise dávali na štorc a 3,5 koně co mi (ne)chybí je molitanem s olejem, když to bylo naměřeno s papírovým filtrem.
Asi je zbytečný zdůrazňovat, že není filtr jako filtr a není enduro jako enduro. Svoje asi dělá tvar airboxu a plocha filtru. U 12ky jsem ve všech airboxech, který jsem měl možnost vidět, za KN filtrem našel prach na stěnách. Toď vše Každej ať si filtruje čím chce. Já dávám svoje vlastní poznatky, který jsem nezjistil ze včera na dnešek...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
To je krásná křivka... skoro přímka To by mě zajímalo, jak to vypadá třeba na stovce To musí být normálně vingl nahoru a doprava
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tak jsme se pustili do přetěsnění motoru. Spotřeba oleje při vyšší zátěži se už blížila i ke 3l na 10tis. km.
Nebylo to samozřejmě z ničeho nic. Co si tak vzpomínám, tak poslední km, kdy mě stačil 1l na dolití byly asi ve 160 tis., pak se to pohybovalo do 2l na 10tis a poslední rok už se to občas dostalo ke 3, což už mě vadilo i z praktických důvodů, když pominu ty technický.
Takže došlo na výměnu gufer ventilů, pístních kroužků a když už je to rozebraný, tak rozhodně i napínáky rozvodových řetězů. Ty se čím dál častějí taky ozývaly o důchod
Vše do téhle doby původní takže 254tis. km