řiká to dobře, přebrousit. Aby ventilový vůle zvetšil. Mě to ted taky čeká a nevim kde
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Tak jsem se do toho dal. vzhledem k tomu že mě vyvstaly nenadálé výdaje (prasklé př sklo na autě tak někde se muselo ušetřit a to na značkovém servisu při seřízení ventilů.Při kontrole zjištěny malé vůle na sacích ventilech a to pravý 0,05mm levý pod 0,05mm po 35 800km(skutečných). anglický manuál co mám udává sací 0,10-0,15mm výfuk 0,25-0,30mm. trochu mě zarazila informace z manuálu co je zde na foru kde jsem objevil vůli sacích v. 0,05 jestli to tak nemá snad teda být (rozdíly v ročnících?).Konzultoval jsem to s Tondou a ten poradil že dává těch 0,10-0,15,udělal jsem to tedy podle něj.Tímto mu chci poděkovat za ochotu a vstřícnost. Podložky jsem koupil v Renocaru 2ks za 240kč což není taková hrůza jak jsem čekal. Došlo rovnou i na výměnu svíček i když by ještě mohly zůstat ale je k nim přístup jak k penězům tak raděj při jednom rozdělávat to znovu v sezoně se mi to vůbec nechce.No a když jsem byl v tom tak i fuell filter došel na řadu;spony origo jsem nahradil sponami se šroubkem z Elitu. No a když jsem byl v tom tak jsem i vyčistil klapku plynu-jelikož nemám spray na čištění klapek použil jsem konkor,nastříkal dovnitř nechal přes noc rozpouštět karbon.usazeniny,vytřel hadrou,vystříkal sprejem na brzdy a je to,Dakyš zase vrčí,zítra plasty a je způli připraveno
PS.při cestě z renocaru jsem potkal na křižovatce ve Slatině někoho z nás na dakaru r.04 + jel směr Renocar kdopak jste to jel?
kim přiložený následující obrázek:
nazdar no pozri tuto je tam ze spravne vole na sacich su 0,03 - 0,11
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:maxdhawTFOYJ:faq.f650.com/GSFAQs/Valve_Shim_Change_FAQ_GS.htm+bmw+f650gs+2005+valve+clearance&cd=5&hl=sk&ct=clnk&gl=sk&client=firefox-a
Abych ten dopolední telefonát s Kimem uvedl na správnou míru a byl v tom snad pořádek - díky tomu, že v některých motodatech a manuálech pro modely (04-) je udáváno pro sací ventily 0,05mm - 0,10mm a v jiných 0,03mm - 0,11mm (např. v motodatech u Louise v tom mají slušnej zmatek např. F650GS Dakar (04-) mají u sacího 0,10mm - 0,15mm http://www.louis....50DAK%2F04 a u F650CS (04-) 0,03mm - 0,11mm http://www.louis....650CS%2F04 , tak podle toho, co Kim naměřil a jaký objednal podložky mu to stejně vyšlo na cca 0,10mm-0,12mm - v tomto případě jsem ho ujistil, ať to nechá - že se nic nestane.
Upravil Tonda dne 30.12.2010 08:10
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
kim napsal:
Tak jsem se do toho ... Renocar kdopak jste to jel?
ahoj, koukám, jak sis pěkně pojistil, aby se ti nerozhodily vačky . Jen mě tak zajímá, kde bereš tu jistotu, že ti řetízek nespadne dole z toho hnacího kolečka?
Nedali by se ty podložky měnit aniž by se musely sundavat vačky? Měl bych strach z toho, že si to rozhážu. Jak bych ty polohy vaček a klikovky daval dohromady si nedokážu představit. Poradte nějaký zlepšovák, nápad, pomůcku cokoliv
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
Nezajištuj si to a sundej je Už si to moc nepamatuju, ale jsou na nich rysky. Nastav ty rsky proti sobě a kliku si zajisti šroubem. Ikdyž ti řetez spadne, tak to pak můžeš zase složit.
Důležitý je tu kliku zajistit!! Dole je šroub, ten vyštroubuješ a proti díře je na klice videt ryska(zářez). Zbrus šroub do špičky aby to pěkne sedlo (šroub M8) . Pozor, vyteče olej.
Všechno co jsem popsal je na obrázkách v manuálu, tak si ho prostuduj.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Honza ofroudak napsal:
Nezajištuj si to a sundej je Už si to moc nepamatuju, ale jsou na nich rysky. Nastav ty rsky proti sobě a kliku si zajisti šroubem. Ikdyž ti řetez spadne, tak to pak můžeš zase složit.
Důležitý je tu kliku zajistit!! Dole je šroub, ten vyštroubuješ a proti díře je na klice videt ryska(zářez). Zbrus šroub do špičky aby to pěkne sedlo (šroub M8) . Pozor, vyteče olej.
Všechno co jsem popsal je na obrázkách v manuálu, tak si ho prostuduj.
jj ty risky jsem v manualu videl, ale prave jsem si nebyl jistej s tou klikovkou. Dík.
Povídání o zajisteni klikove hridele v manualu nemuzu najit, ale předpokládám, že je to ten šroub na pravém boku nad tím středovým, který otáčí klikou. Je tak?
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
Je to to v manuálu na straně 11.26 a v obrázku je to položka č.5.
Dokonce tam píšou aby se to tam zajistilo
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Při montáži jsem samozdřejmě to kontroloval s tím zajišťovacím šroubem, jak se praví- sichr ist sichr ,přece jen není k tomu tak jednoduchý přístup na to abych to rozdělával dvakrát
dneska jsem změřil ventilové vůle na svém dakaru (r. 2001 - jedna svíčka, tudíž 0.05 .. 0.10 sací a 0.25 .. 0.30 vyfukový - DOUFÁM)
Naměřil jsem tyto hodnoty:
Sací - měrka 0.05 v pohodě vlezla, 0.10 trošku škrtala a 0.15 nevlezla - myslím, že sací jsou v pořádku.
Vyfukový - měrka 0.25 škrtala a 0.30 se tam vůbec nevešla - mám to ještě nechat když ta spodní hodnota tam ještě je nebo už mám vyměnit podložky?
V případě výměny si nevím rady, jak změřit stávající podložky, abych mohl určit velikost nových. A už vůbec nemám tuchy, kde by se dali sehnat aniž bych je musel objednávat přes Krotila z Německa... Budu moc vděčný za případné příspěvky.
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63