Pokud opravdu tak jak.pises tak ne. Vzdy se vrta otvor odspod pronodtok vody a prostrihuje manzeta. A vsadim boty ze na 90% je v testu na vymenu. Ale zase treba mate na slovaci jine postupy
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Jenom se přidávám na seznam. Psali za servisu, kde je motorka v zimních lázních. Advik 2018 (poslední 1200), najeto 35, kardan testem neprošel, takže mám nový. Vlastně mě začíná zajímat, kolik je těch, kterým původní kardan nechají
cerv napsal:
Jenom se přidávám na seznam. Psali za servisu, kde je motorka v zimních lázních. Advik 2018 (poslední 1200), najeto 35, kardan testem neprošel, takže mám nový. Vlastně mě začíná zajímat, kolik je těch, kterým původní kardan nechají
Malo malo jich je
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Volal jsem do BMW v Olomouci, po telefonu super jednani, vse vysvetlili, ale momentalne pry nejsou kardany, takze si me napsali a az kardany budou, tak mi pry daji vedet. Jinak to ma byt akce "na otocku".
Upravil lebi dne 24.04.2023 11:21
Napadlo mě jak to pokračuje pak dál? Vyměněný jsou po svolávačce, někomu to mění třeba v 35 ti tis km. A co pak až to zase zarezne? To už se nestane? Nebo pak bude svolávačka č.2?
lebi napsal:
Volal jsem do BMW v Olomouci, po telefonu super jednani, vse vysvetlili, ale momentalne pry nejsou kardany, takze si me napsali a az kardany budou, tak mi pry daji vedet. Jinak to ma byt akce "na otocku".
Já mám model 2019, byl jsem min. týden na garančce, k tomu výměna kardanu a přehrání softwaru, a byl jsem tam 8:40 - 16:00. Úplně "na počkání" to teda není.
cerv napsal:
Jenom se přidávám na seznam. Psali za servisu, kde je motorka v zimních lázních. Advik 2018 (poslední 1200), najeto 35, kardan testem neprošel, takže mám nový. Vlastně mě začíná zajímat, kolik je těch, kterým původní kardan nechají
Malo malo jich je
Mě ho nechali, pouze navrtaná dírka a přehrání softwaru,děláno min.týden v Ostravě.
Mám Gs Rally 2018 z Německa od Boba. Najeto 40 tisíc. Minulý týden v servisu v Dycom K. Vary na velký garančce a svolávačka na kardan. Osazen ten odvzdušňovák nebo co to je a kardan prý v naprostém pořádku a ponechán původní. Asi se k tomu němec choval slušně.
Jarda40 napsal:
Mám Gs Rally 2018 z Německa od Boba. Najeto 40 tisíc. Minulý týden v servisu v Dycom K. Vary na velký garančce a svolávačka na kardan. Osazen ten odvzdušňovák nebo co to je a kardan prý v naprostém pořádku a ponechán původní. Asi se k tomu němec choval slušně.
nebo to mají ve Varech na praku, minulý týden tam měl kamarád, servis + svolávačku. Při servisu zalomili šroub při sundavání padáků, naúčtovali si za to 3500,- a do kardanu také jenom dírka, prý je v naprostém pořádku. Má najeto kole 40 tis
Jarda40 napsal:
Mám Gs Rally 2018 z Německa od Boba. Najeto 40 tisíc. Minulý týden v servisu v Dycom K. Vary na velký garančce a svolávačka na kardan. Osazen ten odvzdušňovák nebo co to je a kardan prý v naprostém pořádku a ponechán původní. Asi se k tomu němec choval slušně.
nebo to mají ve Varech na praku, minulý týden tam měl kamarád, servis + svolávačku. Při servisu zalomili šroub při sundavání padáků, naúčtovali si za to 3500,- a do kardanu také jenom dírka, prý je v naprostém pořádku. Má najeto kole 40 tis
No jo ale komu pak už věřit. Se starým GSem jsem jezdil k Tomášovi Gregorovi do Nýřan. Super servis. Teď jsem chtěl ale udělat ten první po dovozu u autorizáku, kdyby se měnil ten kardan. Příští servis už zase u Tomáše.
V DyComu ve Varech jsem byl na svolávačce také, LC 2014/28 tis. km, dodělaný výpušťák dole a navrtaná horní manžeta, také konstatovali, že kardan o.k. Doufejme, že je všude metodika stejná. (Bratránek LC 2016/40 tis. to samé kardan zůstal původní). Jako řešit, že ve Varech jsou "jiní" to nechceš....
Ono toto "divadlo" okolo kardanov mi príde dosť čudné.
Vŕtačkovým testom sa zisťuje stav ložisiek na kríži, ak sú zlé tak menia kardan. No ak aj v priestore tunelu je voda, čo spôsobí hrdzu na drážkovaní hriadeľa hrušky koncáku, nemá či nemalo by to mať žiadny vplyv na životnosť ložísk krížov. Za predpokladu, že je pravda toto https://www.bmw-m...echnologiu
No ak sú poškodené ložiská na kríži, tak to znamená, že sú zlé "guferká-tesnenia" samotných ložísk.
Takže sa mi zdá, že gumený kačací zobák, je trochu šidítko - voda do tunelu prenikne aj tak, len tam nebude kúpalisko. Ak sú tesnenia ložísk krížov biedne stačí aj vlhkosť z odparovaného kondenzu aby do nich vliezla. Na to aby sa manžety ktoré sú na fest prilepené zmenou teploty nenadúvali a následne nezbortili tak až ich rotujúci kardan prederie, predsa stačí tá vystrihnutá dierka v prednej manžete.
Kdysi býval kardan dvoudílný, od R1200 je jednodílný a suvně je uložený zadní konec na drážkování hrušky. Pokud toto zarezne, při propružení je velký axiální tlak do kardanu a asi dochází k poškození ložisek křížů. Při větší vůli v ložisku to gufero "nedá" a voda zateče do ložiska.
To gufero je tam naprosto bídný. Počítá se s tím, že je to krytý v kyvce a stojí to za hov.no. Stačí trochu vody a pokud to někdo nemá komplet ošetřeny nějakým mazivem odolným té odstředivé síle a vodě, tak to jde hned do kytek i u starých dvanáctek. Pořádně to mají udělaný jenom u R18, kde je kardan venku. Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Francis napsal:
Kdysi býval kardan dvoudílný, od R1200 je jednodílný a suvně je uložený zadní konec na drážkování hrušky. Pokud toto zarezne, při propružení je velký axiální tlak do kardanu a asi dochází k poškození ložisek křížů.
to som si na začiatku myslel a ja ale v odkaze čo som pripol píšu toto :
Kinematika paralever je navrhnutá tak, aby nedochádzalo k zmene dĺžky, čo znamená, že nie je nutný žiadny posúvací diel.
Okrem toho, tie axiálne sily ktoré popisuješ by boli také velké, že nie je pre ne žiadny problém potiahnúť kardan z predného drážkovania aj ked je tam nacvaknutý na drótenej poistke.
Takže ak BMW nekecá a trafili tie dlžky, tak zostávajú len zmeny dlžky - axiálne sily vznikajúce rozdielnou tepelnou rozťažnosťou.
Upravil Tryskac dne 28.04.2023 09:22
V marketingových materiálech jsou běžně bludy nebo vlhké sny konstruktérů či obchodníků.
Pominu-li přesnost výroby a kombinaci krajních hodnot tolerancí, tak teplotní roztažnost, která je u oceli (kardan) a slitin hliníku (rameno kyvky) jiná, je při délce kardanu nezanedbatelná. Nezapomínej, že při namáhání kardanu na vzpěr (tlak) se to vpředu opře a při přirezlém zadku u hrušky jsou axiální síly nadměrné.
Upravil Francis dne 28.04.2023 19:07
Francis napsal:
Nezapomínej, že při namáhání kardanu na vzpěr (tlak) se to vpředu opře a při přirezlém zadku u hrušky jsou axiální síly nadměrné.
Nie neoprie, len vylezie z drážky drótená poistka a tých cca 5 mm na dilatačné rozdiely stačí. Okrem toho ak to vzadu na drážkovaní zatuhne, stane sa tak pri pohybe drážkovania ku koncáku /nie naopak/ , takže vpredu by to kardan skôr poťahovalo z hriadele prevodovky smerom dozadu.
No je fakt, že ak sa niečo také stane je súososť krížov kardanu a kľbov ramena len marketingovým snom.
Ahoj, chlapy řeším svolávačku kardanu na mém GS. Kde máte dobré zkušenosti? Do autorizaku nejezdím, od jisté doby co jsem měl problémy s autem a v autorizovaném servisu jen měnili díl za dílem. A olej si na GS každý rok zvládnu vyměnit sám. Takže nemám žádnou zkušenost s bmw servisem. Jsem z Ústeckého kraje takže asi Praha?
Díky všem za zkušenosti.
R1200GS LC 2015