Ja ted v zime obednam pro 12GS baterku YUASA YTX14-BS.
Mam tuhle baterku v moto od 2010 mozna je tam od novoti cili od 2007. Jeste porad funguje ale uz je z formy a po nekolika tydnech stani ji musim dobit. Verzi H nebudu riskovat. Aby nahodou nemela lepsi parametry a horsi zivotnost. Ta soucasna je totiz bomba
Pro 100GS se take pokusim sehnat YUASU.
Mam tam ted EXIDE bike Y60-N24L-A vypada tak na 3-5 let a je uplne KO.
Pája
Kratkej napsal:
Občas to není špatné si to po sobě přečíst. http://motobatt.cz/
Dik za link jen nevim co tam mam hledat
Máš tam osazovací tabulku nebo změř starou a nebo tam zavolej, nacpal jsem tam tu největší jaká se tam vešla.https://nastartuj...ry-motorky
Kdo chce, aby mu baterka fungovala, tak si můžeš koupit cokoliv... třeba vartu za 1000,-
Kdo má rád žlutou, tak může vyhodit 2600,- za motobatt. Jinou "výhodu" to nemá
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Doporučil bych vice jezdit a užívat si to, než řešit, zda baterka vydrzi 5 nebo 6 let. Ale kazdej to ma jinak ;-)
Doplňky a díly na BMW GS:https://mojegs.cz Online ceník BMW dílů:https://mojegs.cz...h-dilu-bmw
Mr GS napsal:
[quote]
Kdo chce, aby mu baterka fungovala, tak si můžeš koupit cokoliv... třeba vartu za 1000,-
Kdo má rád žlutou, tak může vyhodit 2600,- za motobatt. Jinou "výhodu" to nemá
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Neporovnávejte akumulátory montované z prvovýroby ty jsou nejlepší všechno ostatní je už horší záleží na použité technologii a solidnosti ziskuchtivosti výrobce.
Proč jezdíte na BMW a né na čínských moto?
Mydlo52 napsal:
tudíž by to chtělo nabíječku která umí AGM baterie (motocyklové) např CTEK 14,7V 0,8A.
Sice máš načteno vědecky, ale praxe je taková, že tenhle ctek nabíjí běžně vybitou baterku 2 dny + (stejně jako ta origo malá nabíječka BMW)
To by mě mírně sr.alo
Exide jsou super baterky. Já ji měl v motorce origo a vydržela 6 let. Dokonce ani neodešla tak, že by přestala fungovat, ale postupně se zhoršovala, že ke konci už i pohasínal displej při startu, ale pořád motorku nastartovala, což si myslím, že je ideální, protože máš čas řešit novou.
Teď mám 2 roky Vartu a zatím se chová stejně jako Exide. Když ji dám po 2 měs. nejždění na nabíječku( používám optimate4), tak je během chvilky nabitá, takže si drží výkon. To mě stačí... co bych měl řešit víc? Pokud takhle bude sloužit ještě aspoň 2 roky a neodejde ze dne na den, tak budu opět spokojenej, nemluvě o tom, že mě tenkrát stála 800,-
Myslím, že to jakým způsobem baterka odchází je nejdůležitěší... když to zakuká z ničeho nic ( typická Motobatt ), tak mě je úplně jedno, jestli má nějakej nic neříkající quadflex za kterej zaplatím 2x tolik, než za kvalitní Exide
Upravil Mr GS dne 07.01.2018 11:31
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mydlo52 napsal:
Mám GS 1200 10/2011 ještě s původní baterii, tudíž má 6 let a zatím funguje bez problémů, ale už jsem do foroty zjišťoval jakou případně dát když klekne... udrží zatím stabilně 12,5V, tudíž 12,8V jako nová již není. Nabíjím nabíječkou z Lídlu, ale nabíjí max 14,4V 0,8A, tudíž by to chtělo nabíječku která umí AGM baterie (motocyklové) např CTEK 14,7V 0,8A. No a k té baterii... Já po dlouhém studování odborné literatury a různých vědeckých prací došel k názoru, že většinou se řeší značka a pod...ale je třeba se zamyslet nad jednou důležitou věcí, kterou většinou každý přehlíží. Je to hlavně rozdíl zda kupujete nenalitou nebo nalitou baterií. Např EXIDE nenalitá nevydrží tolik co originálně nalitá a nabitá s elektolytem ve fabrice. Nenalitá je nabitá, ale za sucha. Originálně zalitá je nabitá spolu s elektolytem ve fabrice a také nehrozí případné nečistoty při plnění a následné ustálení baterie po nalití elektrolytu také každý nedodrží. Až já půjdu kupovat, tak EXIDE 12-12, (poměr cena/výkon), která je dražší cca o 300kč než nenalitá. Každopádně je třeba pohlídat datum výroby u obchodníka, protože nalitá je již aktivovaná a probíhá chemická reakce... Za mě kupovat jen nalitou AGM z továrny, má navíc VRLA ventil, tudíž montáž v jakékoliv poloze. Baterie co jsou nalévané mají omezení myslím 30° náklonu..
Nevím jak jsi studoval ALE
AMG a gelové
Musíme dodržet základní podmínku:
- akumulátor tohoto typu nesmíme nabíjet napětím vyšším než je hodnota napětí plynovacího tj. 14,4V.
- po nabití ihned ukončíme proces nabíjení /v žádném případě nepřebíjíme-zkracuje se životnost, může dojít i k destrukci).
Např. dobíjecí napětí vyšší o 0,5V (14,6 – 14,7V) zkracuje životnost akumulátoru o třetinu.
Ale jak bylo psáno výše bohatě stačí levnější baterie než předražené typy, protože cena se nerovná vyšší životnosti.
Upravil GSPETR dne 07.01.2018 15:19
Hoj,ted´to taky řeším.Vlistopadu sem si přivezl z D dvouvačku GSA. 19.000 tis najeto od Helmuta.Ještě minulej tejden sem jezdil,ale už bat nic moc,kouknul sem na to a datum výroby 18.9.2009.Tak to je slušnej výkon
GSPETR napsal:
Nevím jak jsi studoval ALE
AMG a gelové
Musíme dodržet základní podmínku:
- akumulátor tohoto typu nesmíme nabíjet napětím vyšším než je hodnota napětí plynovacího tj. 14,4V.
- po nabití ihned ukončíme proces nabíjení /v žádném případě nepřebíjíme-zkracuje se životnost, může dojít i k destrukci).
Např. dobíjecí napětí vyšší o 0,5V (14,6 – 14,7V) zkracuje životnost akumulátoru o třetinu.
Ale jak bylo psáno výše bohatě stačí levnější baterie než předražené typy, protože cena se nerovná vyšší životnosti.
No v tom se trošku ztrácím ...někde se to píše jak uvádíš, ale třeba ctec nabíjí AMG právě napětím 14,7 v..
VYŘEŠENO -
tak mě odešla baterka do věčných lovišť .. dřív než začnu shánět na internetu, optám se: umíte někdo z místních prodejců sehnat za rozumný peníz do R1200GS r.v.2010 ?
dík
š.
Upravil chstepan dne 08.11.2018 11:35
(ch)stepan
chstepan napsal:
VYŘEŠENO -
tak mě odešla baterka do věčných lovišť .. dřív než začnu shánět na internetu, optám se: umíte někdo z místních prodejců sehnat za rozumný peníz do R1200GS r.v.2010 ?
dík
š.
jakoze tinprijde 1000kc za vartu moc penez jo? Tak pokud jsi tak chudy udelame zbyrku
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Čauko znovu oživím trochu toto téma, dneska mi odišla baterka na moto R1200 GSA, r.v. 2010, /dvojvačka/, a chcel by som sa spýtať aké máte skúsenosti touto baterkou:
čitál som, že si ju kúpil na dvojvačku člen fora "sloon", len nenapísal či mu tam sadla rozmerovo a ako je s ňou spokojný. Ide mi hlavne o ten rozmer, zajtra vyberiem starú ale mám pocit, že tá je nejaká menšia... niekde som čítal, že sa dá vyhodiť podložka pod baterkou a že neni problém ju tam narvať ... vopred dik za za info
BMW R1200GSA r.v.:2010
YTX14H-BS mám ve své motorce. Jestli tam máš podložku, tak ji vyndej. Potom se tam samozřejmě naprosto v pohodě vejde
Rozměrově jsou YTX14H-BS, tak YTX14-BS totožné. Jen ta YTX14H-BS má o 40A vyšší startovací proud (240A)
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
YTX14H-BS mám ve své motorce. Jestli tam máš podložku, tak ji vyndej. Potom se tam samozřejmě naprosto v pohodě vejde
Rozměrově jsou YTX14H-BS, tak YTX14-BS totožné. Jen ta YTX14H-BS má o 40A vyšší startovací proud (240A)
Tondo veľmi pekne ďakujem, toto som potreboval vedieť ... D I K
BMW R1200GSA r.v.:2010
Zdravím.
Měl bych dva dotazy ohledně dobíjení baterie a možné doby jejího odpojení. V návodu je uvedeno následující:
1) Pokud byl motocykl delší dobu odpojen od akumulátoru, musí být na přístrojové desce zadáno aktuální datum, aby byla zajištěna správná funkce servisního indikátoru. S nastavením data se obraťte na odborný servis, nejlépe na partnera BMW Motorrad
2) Nabíjení připojeného akumulátoru přímo na pólech akumulátoru může způsobit poškození elektronických částí vozidla. Při nabíjení akumulátoru přes póly: nejdříve odpojte akumulátor.
dotaz 1) Víte někdo co znamená "delší doba"..?
dotaz 2) Skutečně není možné nabíjet s připojenou baterií? (kvalitní nabíječka C-TEK 5). U auta to píšou vždy, ale nikdy jsem se nesetkal s problémem a nabíjím bez odpojování.
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil