Ahoj, v TT mi nabídli snížení motorky o 3 cm. Dělají to snad přes pružiny, je měkčí a víc se prosedne. ESA zůstává funkční. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti? Jde mi o to aby se se nějak nezměnila ovladatelnost. Jezdím jen silnici a polňačky...
Dík za reakce...
Sedlo máš předpokládám snížený... Jinak něco podobnýho je i v katalogu wunderlichu od Wilbers. Tam se ale měněj celý tlumiče, takže ESA
To že by tam dali jen nějaký měký pružiny se mi nezdá, protože tim by se rozházel určitě i celej ten ESA systém. Každopádně v TT určitě vědí, co dělaj.
jardajerman@seznam.cz
Reno napsal:
Sedlo snížený mám, ale pro dobrý pocit bych potřeboval ještě pár cenťáků... Zítra zjistím jak to přesně dělají a dám to sem...
Jinak pokud máš motorku novou, může to být o tom zvyku. Táta taky měl ze začátku problémy i se sníženým sedlem a dnes už jezdí zase s vysokým. Pokud nejsi vyloženě malej, časem to dostaneš do ruky a pak by byla škoda nechat si rozvrtat podvozek.
jardajerman@seznam.cz
Je to tak jak píšeš, je to o zvyku. Do podvozku je škoda zasahovat.
Reno, kolik měříš? A jezdíš pomalý technický off? Máš GS a nízké sedlo, tak jen pro zajímavost tvá výška...
TomVS napsal:
Je to tak jak píšeš, je to o zvyku. Do podvozku je škoda zasahovat.
Reno, kolik měříš? A jezdíš pomalý technický off? Máš GS a nízké sedlo, tak jen pro zajímavost tvá výška...
Měřím 172 cm... Off nejezdím... Taky se bojím toho zásahu... Čekám, jestli to tady někdo náhodou nemá...
Tak jak bylo psáno, Ohlins dělá na gs přímo snížený podvozek, ale je to pecka. Až budou dělat i s ESA, nebude asi moc co řešit.
Myslím že ti nabídnou kratší hyperpro pružiny. S tvojí výškou bych to asi neřešil a jen jezdil tak jak to máš.
TomVS napsal:
Tak jak bylo psáno, Ohlins dělá na gs přímo snížený podvozek, ale je to pecka. Až budou dělat i s ESA, nebude asi moc co řešit.
Myslím že ti nabídnou kratší hyperpro pružiny. S tvojí výškou bych to asi neřešil a jen jezdil tak jak to máš.
A změní se něco kromě výšky, když tam dají ty kratší pružiny???
TomVS napsal:
Tak jak bylo psáno, Ohlins dělá na gs přímo snížený podvozek, ale je to pecka. Až budou dělat i s ESA, nebude asi moc co řešit.
Myslím že ti nabídnou kratší hyperpro pružiny. S tvojí výškou bych to asi neřešil a jen jezdil tak jak to máš.
A změní se něco kromě výšky, když tam dají ty kratší pružiny???
Neumim si představit, že přednastavený mody ESA budou fungovat s jinejma kratšíma pružinama.
jardajerman@seznam.cz
Tak nepatrně geometrie, moto bude "přikleklé". Ale nevím jak "para" a "tele" hodně ovlivňují jízdní vlastnosti. Na standartním klasickém podvozku je to samo znát. Snížíš jen zadek, moto bude línější do zatáček a naopak. Chce to nejlépe řešit oboje.
JardaFGS napsal:
Sedlo máš předpokládám snížený... Jinak něco podobnýho je i v katalogu wunderlichu od Wilbers. Tam se ale měněj celý tlumiče, takže ESA
To že by tam dali jen nějaký měký pružiny se mi nezdá, protože tim by se rozházel určitě i celej ten ESA systém. Každopádně v TT určitě vědí, co dělaj.
dvě věci:
proč by to mělo mít vliv na ESA? ESA řeší tuhost a odskok tlumiče
a pokud má moto systém ESA, nejde to změnit a dát tam pružinu s tlumičem bez něj
JardaFGS napsal:
Sedlo máš předpokládám snížený... Jinak něco podobnýho je i v katalogu wunderlichu od Wilbers. Tam se ale měněj celý tlumiče, takže ESA
To že by tam dali jen nějaký měký pružiny se mi nezdá, protože tim by se rozházel určitě i celej ten ESA systém. Každopádně v TT určitě vědí, co dělaj.
dvě věci:
proč by to mělo mít vliv na ESA? ESA řeší tuhost a odskok tlumiče
a pokud má moto systém ESA, nejde to změnit a dát tam pružinu s tlumičem bez něj
ESA ladí i předpětí pružiny bych řek. Jinak vyhodit ESA asi jen tak nepujde, to máš pravdu.
jardajerman@seznam.cz
Tak hlavně neplést délku pružiny a tuhost pružiny... Pokud bude pružina stejně tuhá, ale kratší bude to fungovat. Samo že tam bude trochu jiný průběh při propružení, zkrátí se pracovní délka ale asi to bude progresivní vinutí, tak proč ne.
TomVS napsal:
Je to tak jak píšeš, je to o zvyku. Do podvozku je škoda zasahovat.
Reno, kolik měříš? A jezdíš pomalý technický off? Máš GS a nízké sedlo, tak jen pro zajímavost tvá výška...
Měřím 172 cm... Off nejezdím... Taky se bojím toho zásahu... Čekám, jestli to tady někdo náhodou nemá...
Ahoj,
měřím 174, ale příroda mě vybavila krapet kratšíma nožičkama, než by se na mou výšku postavy slušelo (konstatováno doktory). To jen pro vysvětlení, proč se tady rozepisuju.
Na 12GS (2004) se standardním(myslím) Kahedo sedlem dosáhnu na obě špičky, na kamarádově 12GSA s ESA dosáhnu špičkou na jedné straně, a když dám ESA na HARD (a celá ta potvora povyroste), tak už musím šoupnout zadkem do strany, ať dosáhnu. Z počátku mi to i na té mé 12GS přišlo trošku nejisté, ale po pár týdnech jsem si zvykl, a dnes už nemám ani pocitově problém. Jezdit se s tím dá bez nejmenších problémů, zastavit v podstatě kdekoliv taky, jen to občas chce pohnout zadnicí na kýženou stranu, ať je došlap. Dneska občas jedu i na zmíněném GSA a nemám s tím nějaký zásadní problém.
Jezdím cesty, polňačky, sem tam trošku off (lehký). Zatím jsem se válel jen jednou, ale to když jsem se otáčel napříč svahem a blbě odhadl rovnováhu a převrátilo mě to směrem dolů. V té chvíli by mi ale ani sedlo 55cm nad zemí nepomohlo, bo se tam prostě dosáhnout nedalo.
Jestli můžu do toho trochu kecat, tak to nesnižuj, alespoň ne dokud se svou novou láskou nesžiješ vice. Je to dost znatelný zásah, a nebude úplně levný (a myslím, že může i ovlivnit jízdní vlastnosti). Zkrátka pojezdi dva, tři měsíce a uvidíš sám. Myslím, že Ti to za chvíli ani nepřijde. Nakonec zjistíš, že nejlepší je naučit se držet mašinu tak, ať nemá snahu se naklánět tam či onde (při zastavení). Ono totiž, jak ji necháš naklonit, tak si i s dobrým došlapem cvrkneš do trenek (nebude-li ovšem ten projev jestě znatelnější a hutnější), jak to budeš silou rvát zpět do kolmice.
Držím palce, ať máš se svou kráskou spoustu skvělých zážitků, kilometrů a hlavně bezpečných došlapů ;-)
Upravil tatanka dne 18.03.2012 22:25
Want it? Do it !!
TomVS napsal:
Je to tak jak píšeš, je to o zvyku. Do podvozku je škoda zasahovat.
Reno, kolik měříš? A jezdíš pomalý technický off? Máš GS a nízké sedlo, tak jen pro zajímavost tvá výška...
Měřím 172 cm... Off nejezdím... Taky se bojím toho zásahu... Čekám, jestli to tady někdo náhodou nemá...
Ahoj,
měřím 174, ale příroda mě vybavila krapet kratšíma nožičkama, než by se na mou výšku postavy slušelo (konstatováno doktory). To jen pro vysvětlení, proč se tady rozepisuju.
Na 12GS (2004) se standardním(myslím) Kahedo sedlem dosáhnu na obě špičky, na kamarádově 12GSA s ESA dosáhnu špičkou na jedné straně, a když dám ESA na HARD (a celá ta potvora povyroste), tak už musím šoupnout zadkem do strany, ať dosáhnu. Z počátku mi to i na té mé 12GS přišlo trošku nejisté, ale po pár týdnech jsem si zvykl, a dnes už nemám ani pocitově problém. Jezdit se s tím dá bez nejmenších problémů, zastavit v podstatě kdekoliv taky, jen to občas chce pohnout zadnicí na kýženou stranu, ať je došlap. Dneska občas jedu i na zmíněném GSA a nemám s tím nějaký zásadní problém.
Jezdím cesty, polňačky, sem tam trošku off (lehký). Zatím jsem se válel jen jednou, ale to když jsem se otáčel napříč svahem a blbě odhadl rovnováhu a převrátilo mě to směrem dolů. V té chvíli by mi ale ani sedlo 55cm nad zemí nepomohlo, bo se tam prostě dosáhnout nedalo.
Jestli můžu do toho trochu kecat, tak to nesnižuj, alespoň ne dokud se svou novou láskou nesžiješ vice. Je to dost znatelný zásah, a nebude úplně levný (a myslím, že může i ovlivnit jízdní vlastnosti). Zkrátka pojezdi dva, tři měsíce a uvidíš sám. Myslím, že Ti to za chvíli ani nepřijde. Nakonec zjistíš, že nejlepší je naučit se držet mašinu tak, ať nemá snahu se naklánět tam či onde (při zastavení). Ono totiž, jak ji necháš naklonit, tak si i s dobrým došlapem cvrkneš do trenek (nebude-li ovšem ten projev jestě znatelnější a hutnější), jak to budeš silou rvát zpět do kolmice.
Držím palce, ať máš se svou kráskou spoustu skvělých zážitků, kilometrů a hlavně bezpečných došlapů ;-)
Dík moc... Asi na tom něco bude... Ještě to zvážím... Jinak cena za tu úpravu je 6000,-Kč...