Už to tu bylo, a cokoliv co posílá zkreslená data do jednotky nejspíš bude jen ku zhoršení prakticky všeho... Prostě, to nač to je naladěno je ideální z hlediska průběhu momentu, výkonu a životnosti motoru... Hraní si s tím bude na úkor minimálně jednoho z hledisek... Já bych si to na motorku nedal ikdyby mi za to platili Ale volba je na tobě...
Hlavně mě dostává např. chip tuningy atd... Výrobce dělá motor nalaďen tak aby měl ideální průběh výkonu, krouťáku, emise, spotřebu, životnost... např. ty tuningy u TD motorů vedou k vyšším teplotám na turbu což dost rapidně snižuje životnost i z několika stovek tisíc km na desítky tisíc km.... Prostě jsou věci, které "chytrá" hlava nad teamy inženýrů asi nevylepší
Upravil HonzaGS-SV dne 06.02.2013 17:59
ale joo,já to nechci,jeden čas jsem jezdil bez zapojeného čidla vzduchu,pač jsem ho zapoměl cvaknout a nepozoroval jsem vůbec nic.Ale je fakt,že lambda v tu dobu byla k.o.
B2HC4 napsal:
ale joo,já to nechci,jeden čas jsem jezdil bez zapojeného čidla vzduchu,pač jsem ho zapoměl cvaknout a nepozoroval jsem vůbec nic.Ale je fakt,že lambda v tu dobu byla k.o.
Při vypojení čidla si bere jednotka průměrnou hodnotu tl 500mV, je to lepší, než když je tam lambda co generuje 200mV. Kdo si chce po**** kvůli pár koníkům motorku, ať si tyhle ptákoviny kupuje. Když už, tak pořádný chiptuning od renomované firmy,
Jak zvedne tlak turba? Změní objem spalin nebo co??? Blbost... Max změní směs >> ovlivní spaliny - jejich teplotu > opotřebení turba a dalších věcí,...
Tady to jen oblbuje vstřikovací jednotku... ruce od toho pryč...
Irskej napsal:
Chip ma 1150 ? A kdo to dela?
Na chipu zvednou tlak turba a poladi palivovou mapu.
U Gs co poladi?
Map máš víc. Chiptuning je jejich optimalizace podle přání zákazníka. Limityjsou u atmosférických motorů mnohem níž, pro větší zvýšení výkonu je třeba u atmosférických motorů i HW tutning - vačka, písty, hlava, ojnice, klika. Podle peněz. Pro příklad felda, 1,3 chiptuning - z 50 kW na 55kW, nižší spotřeba, větší krouťák za 5000Kč. + vačka, písty - přes 60kW, ale náklady cca 20000.
S turbomotorem je to samozřejmě snažší.
Principem chiptuningu atmnosferických motorů je lepší využití paliva, mapy jsou navrženy pro to nejhorší palivo v daném regionu, dají se optimalizovat - předstih, množství paliva atd. Měli jsme v práci feldy, nachipované na 55kW, spotřeba klesla skoro o litr při stejné jízdě, krouťák se zvedl v nízkých otáčkách znatelně.