Letos v březnu jsem si pořídil novou F 800, celý natěšený jsem prvních 1000 km do 1.garanční prohlídky nejezdil během 14 dnů (ještě v v relativním chladu) a těšil se na léto a hlavně dlouhé vyjížďky. Co pak následovalo mi vzalo iluze o kvalitě značky a také autorizovaného servisu v Rakousku. Po cca 1500 km mi během jízdy přestal fungovat motor..(při 140cítce) a nešel nastartovat ani po restartu - odpojení a připojení baterie, hlásil si to své EWS..Nebudu se rozepisovat s problémama jak jsem dopravil motorku domů a pak do Vídně. Tam diagnostkovali
závadu - anténu imobilizéru a vadný konektor. OK,za týden vyměnili oboje,vlakem jsem vyrazil do Vídně (cca 550 Kč) pro motorku a zpátky domů radostně na vysněném GS. Radost v dalších dnech trvala asi 1500 km, tentokrát jsem zkysnul se stejnou závadou asi 200 km od baráku, opět shánění odvozu atd.. Tentokrát Vídeňáci vyměnili komplet kabeláž , čekal jsem 3 týdny..Před 2 týdny jsem si ji vyzvednul (opět vlakem do V.) , byli ochotni přísahat že už je vše OK..Nebylo !! Minulý týden opět přestala fungovat- nešla nastartovat, hlášku o poruše to pro jistotu neuvádělo žádnou) , opět odvoz do Vídně.. Dnes mě informovali že zkusí vyměnit řídící jednotku,bude to prý koncem příštího týdne....Nadhodil jsem jim, že je to už na výměnu motorky (potřetí stejná závada), ale nevím,nevím,moc se k tomu nemají.. Plánoval jsem a těšil se na sraz tento víkend ve Sv.Jiří, rád bych se zůčastnil i bez moto, snad vám nebude vadit, když přijedu autem.. Ale hlavně bych už rád konečně jezdil bez obav, že zase někde zkejsnu..
Já vím že ti to asi nepomůže až tak, ale představ si že by to byla pokaždé jiná závada.*pissed* Určitě to odstraní, nebo dají nový stroj, a budeš lítat jako svatý Jiří.
Držím palce, jestli ti to zvedne náladu, přítelkyně 9tisíc bez problému(tekoucí vodní hadici nepočítám) a že tomu dává.
To zamrzí, tím spíš, když jde o BMW, ale taky bych z toho nedělal tragédii, sám mám už druhý BMW, po Dakaru bez jedinýho problému velký GS a kromě výměny antény imobilizeru (o tom se všeobecně ví, že měli špatnou dodávku) také bez problémů a jenom mi dělá radost. Netrap se a věř, že se všechno v dobrý obrátí a budeš jen tankovat a najíždět spoustu km bez toho, aby ses bál, že tě to někde nechá.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
bluesbery napsal:
Plánoval jsem a těšil se na sraz tento víkend ve Sv.Jiří, rád bych se zůčastnil i bez moto, snad vám nebude vadit, když přijedu autem.. Ale hlavně bych už rád konečně jezdil bez obav, že zase někde zkejsnu..
hele je to sice blby, ale opravdova smula je kdyz autobusak v protismeru dostane infarkt a napali to do tebe.
Preju Ti, aby osmikilo dali dohromady... obcas se to proste takhle blbe sejde, no.
Ja dneska zase prozmenu ohnul v naprosto minimalni rychlosti na trave radici paku.. hned rano volam do Touratechu pro tu sklapeci, snad ji maji.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
asi to zhrnu,dělaj čím dál tím větší mrdky a proto sem rád za 1150,když to tak sleduji,přijde na trh s novou motorkou japonec a to je svezení,příjde bmw a to sou jen problémy s předraženou mrdkouti němci umijó úplný hovno jako komplet,po mech. stránceelektronika -5
Tak když už jsme u stěžování, mě padlo 800GS na písčité cestě, dobrzdil jsem, jen jsem ho díky bloklým zádům neudržel a zlehka si lehlo na kraj cesty a jelikož TT pořád nedostal padáky, stále je na GS nemám (tady bych je dle mého ani neměl potřebovat) a hnul jsem si chladičem!!! Chladič visí na 4 závěsech, 3 z toho jsou čepy v gumovém bloku pro pružné uchycení, ty drží chladič ve vertikálním směru a jedna tenká bakelitová pacička drží chladič v horizontálním i vertikálním směru. A ta se samozřejmě okamžitě odlomí, nemůže vydržet v podstatě nic moc.
Samozřejmě tím okamžitě přestanou těsnit hadice od chladiče do motoru (ale to asi není velký problém).
Tak jsem schodil kapotu, a když jsem viděl třeba elektroinstalaci, docela jsem začal měnit názor na precizní práci BMW. tenounké drátky zahnuté na hraně konektoru bez nějakých omotávek (ty jsou až asi 1cm od konektoru)...a to by stačila uplně obyčejná fajfka....
přiznám se, že jsem čekal trochu lepší provedení a konstrukci. Pamatuju si, že s dakarem se dá plácat o zem bez padáků celkem v pohodě a nikdy se nic nepřihodilo.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
bystricke napsal:
asi to zhrnu,dělaj čím dál tím větší mrdky a proto sem rád za 1150,když to tak sleduji,přijde na trh s novou motorkou japonec a to je svezení,příjde bmw a to sou jen problémy s předraženou mrdkouti němci umijó úplný hovno jako komplet,po mech. stránceelektronika -5
No nevím jak to tady pozoruju asi také zůstanu u 1150 a hodně by jsem rozmýšlel výměnu za 1200-ku *pissed*
Takže asi klasika 1150 v garáži a k tomu (mimo jiné moto co mám) ještě pořídím nějakého skokana (měl jsem KTM 250) tak třeba zase koupím KTM, ale 4-takta...
Ale BMW s BOXER motorem je láska na vždy... prostě úchylná a jiná motorka...
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
já včera až po týdnu, co jsme se vrátili z naší motodovolené,jsem byl umýt a naleštit motorku.....když jsem se s ní tak mazlil, nevydržel jsem a byl se lehce projet...po každém dalším kilometru narůstal můj úsměv na tváři...prostě láska
Ono japonci na tom taky nejsou líp....stačí srovnat starší a nový varadero nebo se podívejte na xt 660 samy laciný plast....to je bmw proti ním ještě pořádná práce. Ale jak už jsem tu psal já vyměnil 12ku zpět za 1150 tentokrát adv a jsem max spokojen. Už žádný ews ani odpojování zásuvky při nafukování gum .....je to prostě dobou každý chce co nejvíc ušetřit a vydělat a pak ty motorky podle toho vypadají a že je bmw předražený je jasná věc,ale kdyby měli udělat něco jako byly 1150 tak by to asi stalo 2x tolik co ted stojej 12ky. Ono bmw si udělalo jméno a renomé spolehlivosti s modely jako 1100,1150 nebo i starší pd 100. U novějších už to tolik bohužel neplatí.
- Taky mne hrozne prekvapily hole draty trcici vsude mozne bez krytek nebo jine mechanicke ochrany.
- Nektere kompromisy designu jsou ... zvlastni.
nicmene:
Jeste nez jsem mel padaky jsem jel po jedne krasne polni ceste cca 3-4km a prislo bahno...cca 100m. Prece to nebudu otacet a hledat jinou trasu... tak jsem to na tech bridgestonech BW (501 a 502) zkusit projet. Vysledek: na uvedenych 100 metrech 4 pady, z toho dva zpusobene tim, ze jsem pri nestabilni motorce, kdyz to ujizdelo, zatahl s riditkama trosku (cca 1mm) za plyn a motor udelal wwwruuuuuum.
2x motorka padla do blata, 2x do skarpy u cesty, z toho jednou docela slusnou rychlosti.
Vysledek: Vykrivena riditka (jednoduse opraveno), blinkr vypadly z hacku (jednoduse opraveno), hnute kryty rukojeti (jednoduse opraveno) a !ohla radici packa.
Az na tu ohlou radici packu je motorka uplne OK, coz bych bez padaku necekal.
Myslim, ze na to, ze ta motorka je uplne nova rada a koncept, funguje docela dobre, nemyslite? Jak dlouho trvalo u jinych modelu, nez se vychytaly vsechny chyby?
Zkuste tu motorku brat jako trosku drazsi "polotovar", ktery je koncipovan k tomu, aby si ho kazdy dodelal podle sebe... a budete spokojeni.
brtnik napsal:
Ono japonci na tom taky nejsou líp....stačí srovnat starší a nový varadero nebo se podívejte na xt 660 samy laciný plast....to je bmw proti ním ještě pořádná práce. Ale jak už jsem tu psal já vyměnil 12ku zpět za 1150 tentokrát adv a jsem max spokojen. Už žádný ews ani odpojování zásuvky při nafukování gum .....je to prostě dobou každý chce co nejvíc ušetřit a vydělat a pak ty motorky podle toho vypadají a že je bmw předražený je jasná věc,ale kdyby měli udělat něco jako byly 1150 tak by to asi stalo 2x tolik co ted stojej 12ky. Ono bmw si udělalo jméno a renomé spolehlivosti s modely jako 1100,1150 nebo i starší pd 100. U novějších už to tolik bohužel neplatí.
JOJO Brtníku.... ten samý postup jako já... teda já měl nejdříve 12 a pak jsem šel raději do jetý 1150 r.v. 2001 a naprostá spokojenost....
TAKE IT EASY
randolf napsal:
nicmene:
Jeste nez jsem mel padaky jsem jel po jedne krasne polni ceste cca 3-4km a prislo bahno...cca 100m. Prece to nebudu otacet a hledat jinou trasu... tak jsem to na tech bridgestonech BW (501 a 502) zkusit projet. Vysledek: na uvedenych 100 metrech 4 pady, z toho dva zpusobene tim, ze jsem pri nestabilni motorce, kdyz to ujizdelo, zatahl s riditkama trosku (cca 1mm) za plyn a motor udelal wwwruuuuuum.
2x motorka padla do blata, 2x do skarpy u cesty, z toho jednou docela slusnou rychlosti.
Vysledek: Vykrivena riditka (jednoduse opraveno), blinkr vypadly z hacku (jednoduse opraveno), hnute kryty rukojeti (jednoduse opraveno) a !ohla radici packa.
Az na tu ohlou radici packu je motorka uplne OK, coz bych bez padaku necekal.
Myslim, ze na to, ze ta motorka je uplne nova rada a koncept, funguje docela dobre, nemyslite? Jak dlouho trvalo u jinych modelu, nez se vychytaly vsechny chyby?
Zkuste tu motorku brat jako trosku drazsi "polotovar", ktery je koncipovan k tomu, aby si ho kazdy dodelal podle sebe... a budete spokojeni.
Ale jo, je to potřeba tak brát, chápu, že když nemám padáky (prostě je nedokážu sehnat od TT a do jiných se mi nechce) může se poškození chladiče stát. Ale opravdu neberu jako polotovar, že budu lépe izolovat dráty, nebo že chladič, který se dává do motorek už trochu delší dobu je uchycen tak, že v podstatě i malý náraz z boku ho v horizontálním směru poškodí (ulomí jedinou pacičku, která ho takto jistí.
Jasně, že si koupim sklápěcí řazení a x dalších věcí, jako pneu, abych si to přizpůsobil, ale základ by asi měl být kvalitní. Když už platím celkem vysokou cenu, rád bych za to měl slušnou kvalitu, nečekám kvalitu MV Augusty, ale BMW by mohlo dostát v základních věcech své pověsti.....
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
Podle mě je u třeba modelu 1200GS 2008 evidentně vidět, že ve fabrice běží soutěž "kdo vymyslí kde se ušetří 1EUR, dostane dovolenou pro celou rodinu zdarma" nebo něco takového. Když ty motorky rozebíráte dost dlouho, všimnete si, že tam a tam chybí šikovný konektor, že tyhle dráty a hadičky bývaly delší, že tam a tam je plastová svorka a místo asi příliš složitých (= drahých) komponentů je to zjdednodušené (= hůř montovatelné/demontovatelné) apod. Vynásobte si 1EUR x roční produkce a začne to být zajímavé. To je myslím normální u všech výrobců. Pořád mi ale přijde poměr cena/parametry/vlastnosti docela výhodný než u jiných. A v případě silničně-enduro cestování moc jiných možností ani není. Nebo si kupte senzační italské designové mašiny (třeba morini nad kterým se rozplývají v testech v časopisech) a až budete čekat na jakoukoliv součástku půl roku nebo čekat jestli se po roce nebo dvou od uvedení stroje na trh neobjeví někde nějaký doplněk, tak si asi ještě vpomenete na BMW. Myslet si že protože je to BMW, tak tam všechno je super, z hyperdrahé ocele, titanu a kevlaru a že dráty jsou bezmála z čistého stříbra a konektory ze zlata je asi nesmysl. A platíte víc za značku? Ano, určitě. Ale kolik opravdu stojí konkurenční motorka a kolik by stála kdyby měla takové zajištění jako má BMW? Stalo se vám někdy že byl nedostupný origo náhradní díl po pěti letech? U jiných značek naprosto běžné. Podle mě je problém v tom, že lidi od BMW čekají zázraky jen proto, že to je BMW. Ale zázraky nedělá ani Bentley ani Ferari..
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Teď mi to nedá, abych si malinko nedloubnul, ale nic ve zlým
Čekám na padáky a pružiny, propásnul jsem plégo. Padáky jsem objednával už před měsícem a myslím, že jsou v nedohlednu. Tzn, doplňky jsou a je jich neskutečný výběr, ale ideální to není s dostupností. fakt je, že v katalogu TT listuju pořád
Jinak zázraky od BMW nečekám, jen mluvím o dílenském zpracování a jedné konstrukčí chybě, která ale může mít celkem velké dopady. Mám dojem, že zmiňovaná soutěž ala ušetříme 1E fakt musí probíhat, jen jsem zvědavej, kde se ještě bude šetřit.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
brtnik, LUKES - kdyz pominu spolehlivost, je zasadni rozdil mezi 1200 a 1150 ve vykonu ( myslim tech cca 15koniku ) a hmotnosti? je to opravdu tolik znatelne? nemel jsem moznost porovnani.
jacob napsal:
Teď mi to nedá, abych si malinko nedloubnul, ale nic ve zlým
Čekám na padáky a pružiny, propásnul jsem plégo. Padáky jsem objednával už před měsícem a myslím, že jsou v nedohlednu. Tzn, doplňky jsou a je jich neskutečný výběr, ale ideální to není s dostupností. fakt je, že v katalogu TT listuju pořád
Jinak zázraky od BMW nečekám, jen mluvím o dílenském zpracování a jedné konstrukčí chybě, která ale může mít celkem velké dopady. Mám dojem, že zmiňovaná soutěž ala ušetříme 1E fakt musí probíhat, jen jsem zvědavej, kde se ještě bude šetřit.
První dvě várky co jsme objednali přišly hned z první série, další prostě čekáme. Backordery, noční můra obchodníků ale co s tím máme dělat. Nedávno jsem na to téma psal u nás do blogu (http://www.tourat.../blog.html). Fabrika má celkem pár set zaměstnanců ale BMW má pár tisíc a myslíš že doplňky na F800 mají rychleji? Všude je to stejný. Když udělají změnu plánu výroby a tři neděle dělají výrobky na F800 na tři směny, tak se zase zblázní ostatní, protože dojdou zásoby dalších dílů na jiné motorky. Nikdo nečekal takový zájem a nejhorší je, že to přišlo v létě, kdy je problém dovolených, subdodavatelů i kooperujících firem. 94% dílů z produkce je dostupných okamžitě, bohužel zájem o těch 6% je příliš velký a výrobní série jsou rozebrané dřív než se vyrobí. Nemůžeme si dovolit objednat na blind v únoru 300 padáků jako američani nebo angličani, když jich potřebujeme 20 a objednávek od lidí bylo jen pět. Pořád to je ale v rámci možností normální. Čekal jsem na moto doplňky mnohem déle a nejhorší je, když něco prostě dostupné není vůbec. Vzpomínám si na hypercharger na XV1600, čekali jsme asi rok a majitelé "konkurenčních" metrických strojů ho měli za měsíc po uvedení jejich motorek na trh... A to jsem měl pochopitelně zaplacenou zálohu.. Na výfuky to samé - dodávka po objednání a zaplacení zálohy po 13 měsících! Sedlo dodací doba 3 měsíce. Sací potrubí jsem po mnoha měsících čekání zrušil...
Někdy se to sejde, že něco nemá jeden výrobce ale má to někdo jiný a na BMW se to skoro vždycky dá sehnat. Ale na italy se nesežene nic a na řadu jiných strojů dost složitě.. Já to u BMW beru jako výhodu, člověk si z toho může udělat krasavce s leštěnými díly nebo cesťák nebo cestovatelský nářadí a nebo i skoro sportovní stroj..
desperado napsal:
brtnik, LUKES - kdyz pominu spolehlivost, je zasadni rozdil mezi 1200 a 1150 ve vykonu ( myslim tech cca 15koniku ) a hmotnosti? je to opravdu tolik znatelne? nemel jsem moznost porovnani.
hmotnost je znát docela hodně,alespoň proti 1150 adventure,koně taky trochu,ale spíš ve vyšších otáčkách a me výkon dostačuje i u 1150. Dřív jsem měl mrchu se 170 konikama tak ted těch 15 mi už moc nepomůže.přesto všechno mám lepší pocit z jízdy na 1150 adv a proto ho mám. Nejlepsi je si to někde pujcit třeba v bazaru,sám projet a udělat si názor sám,každý má jiný požadavky a priority