dlouho zvažuju nějakou větši motorku a nejvíc by se mi líbilla koupě staršího GS 1100.
Chci se zeptat: řekněme že okolo 100000,- koupím z mobile.de kus od prvního majitele s najetýma 100000km.
S jak velkýma investicema bych měl preventivně počítat? Pakliže bude motor potřebovat GO - řekněme nová ložiska, výbrus (dělá se vůbec?), repase klikovky (dělá se?) - je možné to provést doma svépomocí? Mám k tomu veškeré potřebné profi SKF stahováky a další nářadí, ale jestli jsou k tomu potřeba nějaké speciální přípravky na vše možné, tak to bych asi nezvládl.
Jakou životnost mají vůbec ložiska a další komponenty v motoru?
Slyšel jsem, že GS má drahé provozní náklady - odkud to prosím pochází? Je tím myšlen případ, že se da GSko do autorizovaného servisu, nebo je v tom ještě něco jiného?
Dá se BMW dát u nás v ČR do nějaké šikovné opravny za slušný peníz?
Několikrát jsem slyšel v diskuzích o spolehlivosti, jak existují GSka co mají najeto přes 500000km - dobře, ale kolikrát už byla potřebná GO? To najede lecos kvalitního, když se to bude adekvátně servisovat. Předpokládám že to určitě nebylo tak, že někdo jen měnil olej a seřizoval vůlec a najel s GSem tolik km.
A ještě jeden dotaz, jak je to prosím s ochranou proti dešti - plexi se dá sehnat, ale co nohy a ramena?
Starší GS 1100 - na co dát pozor, nutné nástroje pro GO atp.
Přidané 17.03.2015 10:25
Příspěvků: 1793 Registrace: 10.04.11
To neni jawa abys delal GO po par tisicich Vubec tohle neres, ty motorky najedou trikrat tolik nez myslis a to si jen necucam z prstu, jsou tu kusy se skoro 400tisicama. Jo a vitej
Kdyz si i vyplnis profil, tak poradime i nejakou tu "opravnu".
Proti desti se delaji takovy zasterky nad a pod valce.
jel jsem kolem koule www.jedemkolem.cz
Starší GS 1100 - na co dát pozor, nutné nástroje pro GO atp.
Přidané 17.03.2015 10:29
Příspěvků: 1793 Registrace: 10.04.11
Jinak k tem drahym provoznim nakladum. Kdyz se nekomu rozbije kardan za 15tis a musi to resit jednou za 10 let a nedava prubezne penize do retezu, tak to mozna povazuje za vysoky naklady. Je to proste slozitejsi motorka nez japonec, tzn. vic dilu, lozisek atd. ale ze by byla draha na provoz se rict neda. Leda by te potkalo vsechno v jeden rok.
jel jsem kolem koule www.jedemkolem.cz
Starší GS 1100 - na co dát pozor, nutné nástroje pro GO atp.
Přidané 17.03.2015 10:37
Příspěvků: 70 Registrace: 16.11.09
Čau tak s GO ti sice neporadím ale moje 1150 GS má 130000 km a zatím nepociťuji, že by provozní náklady byly vyšší než u jiných motorek, spíš naopak. No a ochrana ramen by se dala řešit širším plexi a nohy třeba takhle
Starší GS 1100 - na co dát pozor, nutné nástroje pro GO atp.
Přidané 17.03.2015 11:00
Příspěvků: 5530 Registrace: 13.02.07
100 tisic km ? To si teprve sedne a prestane zrat olej...me v 50ti bral litr na 10 tisic a ted ve 160ti jenom 0,7 litru.. jinak ti starim odejde halluv snimac, horkem od motoru se vysipe kabel.novy koupis u bosche do 3 tisic. Novy loziska a gufero v rozvodofce taky normalni, mozna komplet spojka 6 tisic...ja mam spojku furt puvodni, zalezi jesi to negdo trapil v terenu...jinak nic, lit benzin a menit gumy.
Kupredu spatki ni krok...
Starší GS 1100 - na co dát pozor, nutné nástroje pro GO atp.
Přidané 17.03.2015 11:55
Příspěvků: 278 Registrace: 22.11.09
Jedenáctku nebrat! Jsou to po 50tkm vylítané vrány, motor je jak vytažený z útrob traktoru východní poválečné výroby, o vibracích ani nemluvě!
Fouká na tom horem i dolem neskutečně, atd... zlatí japonci, tam si hovíš jak v bavlnce....
tobig
Starší GS 1100 - na co dát pozor, nutné nástroje pro GO atp.
Přidané 17.03.2015 13:22
Příspěvků: 2375 Registrace: 29.12.10
tobig napsal:
Jedenáctku nebrat! Jsou to po 50tkm vylítané vrány, motor je jak vytažený z útrob traktoru východní poválečné výroby, o vibracích ani nemluvě!
Fouká na tom horem i dolem neskutečně, atd... zlatí japonci, tam si hovíš jak v bavlnce....
Moja řeč, 11ctku už si nikdy nekoupím (protože už ju mám!)....
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Starší GS 1100 - na co dát pozor, nutné nástroje pro GO atp.
Přidané 17.03.2015 13:35
Příspěvků: 3971 Registrace: 04.05.08
Hele, nejdůležitější nářadí na 1100GS je telefon. Když si vyplníš profil a budeš člověkem a né anonymem, a nebo si pohledáš, dozvíš se víc, než potřebuješ. I o slušných servismanech.
Jinak 1100 bez úprav je skoro jako naháč.
Proti dešti a větru moc nechrání. Ale na ochranu proti vodě mám jiné věci, na motorce jezdím.
Když jsi ciprlich, kup si LT a nebo RT a nebo skůtra A nebo si GS ověš plexisklem a gumou v USA stylu.
Mám skoro 100 tisíc a už mě lupla převodovka, je lepší se kouknout po novějším modelu a nebo už s novější převodovkou, taky jsme repasoval tlumiče a vyměnil baterku. Jo a málem bych zapomněl, navěšel jsem si na Bobše spoustu kravinek, jako pancéřky, diodový blinkry a tak. A nechal si přešít sedlo a koupil kufry a výztuhu skříně a.......je to drahé jako voda na Sahaře, když to teda začneš tunit.
Jinak údržba je v pravidelnejch výměnách olejů a lití benzínu. Jo a taky měním sjetý gumy Dokonce jsem Bobše od roku 2008 JEDNOU umyl vapkou. Jsem prase, ale co už, jinej nebudu.
Jo a než si naběhneš na mobile.de, koukni se nejdřív tady. Občas se tu objeví nějaká prověřená od člena a nebo vozí motorky BOB. Pěkný.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Starší GS 1100 - na co dát pozor, nutné nástroje pro GO atp.
Přidané 17.03.2015 13:44
Příspěvků: 225 Registrace: 24.09.07
hobr napsal:
tobig napsal:
Jedenáctku nebrat! Jsou to po 50tkm vylítané vrány, motor je jak vytažený z útrob traktoru východní poválečné výroby, o vibracích ani nemluvě!
Fouká na tom horem i dolem neskutečně, atd... zlatí japonci, tam si hovíš jak v bavlnce....
Moja řeč, 11ctku už si nikdy nekoupím (protože už ju mám!)....
Ja ju ani nikdy neprodam....
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
Starší GS 1100 - na co dát pozor, nutné nástroje pro GO atp.
Přidané 17.03.2015 13:51
Příspěvků: 225 Registrace: 24.09.07
tobig napsal:
Jedenáctku nebrat! Jsou to po 50tkm vylítané vrány, motor je jak vytažený z útrob traktoru východní poválečné výroby, o vibracích ani nemluvě!
Fouká na tom horem i dolem neskutečně, atd... zlatí japonci, tam si hovíš jak v bavlnce....
Co to tu placas za k.o.k.o.t.i.n.y. Ja mam na 11-tce 120.000 a slape jako hodinky. Igor Brezovar nema daleko k 300.000 a taky mu to funguje, a to meni olej obcas, urcite dyl jak po 10-ti tis. Km. Tech co maji najeto hodne pres 100.000 je tady spousta.
Motorka je od toho aby na ni foukalo, jestli chces byt v suchu a teple tak si kup auto
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
Starší GS 1100 - na co dát pozor, nutné nástroje pro GO atp.
Přidané 17.03.2015 14:07
Příspěvků: 165 Registrace: 20.07.11
LiborJ napsal:
Co to tu placas za k.o.k.o.t.i.n.y. Ja mam na 11-tce 120.000 a slape jako hodinky. Igor Brezovar nema daleko k 300.000 a taky mu to funguje, a to meni olej obcas, urcite dyl jak po 10-ti tis. Km. Tech co maji najeto hodne pres 100.000 je tady spousta.
Motorka je od toho aby na ni foukalo, jestli chces byt v suchu a teple tak si kup auto
Moje řeč! Jinak Igorovu 1100 GS jsem viděl na Motosalonu s 340tis. km
BMW R1100GS - '98 - 70000km
Starší GS 1100 - na co dát pozor, nutné nástroje pro GO atp.
Přidané 17.03.2015 14:09
Příspěvků: 1793 Registrace: 10.04.11
LiborJ napsal:
tobig napsal:
Jedenáctku nebrat! Jsou to po 50tkm vylítané vrány, motor je jak vytažený z útrob traktoru východní poválečné výroby, o vibracích ani nemluvě!
Fouká na tom horem i dolem neskutečně, atd... zlatí japonci, tam si hovíš jak v bavlnce....
Co to tu placas za k.o.k.o.t.i.n.y. Ja mam na 11-tce 120.000 a slape jako hodinky. Igor Brezovar nema daleko k 300.000 a taky mu to funguje, a to meni olej obcas, urcite dyl jak po 10-ti tis. Km. Tech co maji najeto hodne pres 100.000 je tady spousta.
Motorka je od toho aby na ni foukalo, jestli chces byt v suchu a teple tak si kup auto
Starší GS 1100 - na co dát pozor, nutné nástroje pro GO atp.
Přidané 17.03.2015 14:10
Příspěvků: 6683 Registrace: 24.09.07
Avii nekupuj. Je hnusna Kup 1150 ta ma jen svidravy svetla
Delam si zadel... se servisem to neni tak hrozny. Naopak, rekl bych ze se servisuji mene nez japonsky nebo italsky stroje. Ale kdyz se to sejde tak je to samo sebou krapet drazsi. Zas ale jak co...
Na servis krom autorizaku tak za me Tondu a Servisaka(mistni clenove). A na koupi motorky mistniho Boba...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Starší GS 1100 - na co dát pozor, nutné nástroje pro GO atp.
Přidané 18.03.2015 05:48
Příspěvků: 278 Registrace: 22.11.09
vojta napsal:
LiborJ napsal:
tobig napsal:
Jedenáctku nebrat! Jsou to po 50tkm vylítané vrány, motor je jak vytažený z útrob traktoru východní poválečné výroby, o vibracích ani nemluvě!
Fouká na tom horem i dolem neskutečně, atd... zlatí japonci, tam si hovíš jak v bavlnce....
Co to tu placas za k.o.k.o.t.i.n.y. Ja mam na 11-tce 120.000 a slape jako hodinky. Igor Brezovar nema daleko k 300.000 a taky mu to funguje, a to meni olej obcas, urcite dyl jak po 10-ti tis. Km. Tech co maji najeto hodne pres 100.000 je tady spousta.
Motorka je od toho aby na ni foukalo, jestli chces byt v suchu a teple tak si kup auto
Tys to nepochopil Libore
Bohužel, nepochopil.....
Těžko seriozně radit , dotaz je postavený dost neštastně, navíc anonymně.... prostě to vypadá, že si někdo dělá čurinu....
Upravil tobig dne 18.03.2015 05:55
tobig
Starší GS 1100 - na co dát pozor, nutné nástroje pro GO atp.
Přidané 18.03.2015 07:57
Příspěvků: 172 Registrace: 26.02.08
Vlastním a za mě totální spokojenost - pouze výměny náplní a čistě preventivně ložiska vzadu v kardanu. A jinak mám 1998 - nalítáno 135tis. (teď moc nejezdím, bo mám doma prcka a nechce se mi rodinku nechávat samotnou) a zachránila mi nohu při kreši s autem. Tož tak.
R 1100 GS
Starší GS 1100 - na co dát pozor, nutné nástroje pro GO atp.
Přidané 18.03.2015 08:27
Příspěvků: 840 Registrace: 23.04.10
Také bych rád přispěl svojí troškou do mlýna. Myslím, že u 1100 jsou největším problémem v dlouhodobém nájezdu převodovky do roku 97, sám jsem ten problém musel řešit. Dlužno dodat, že až po posílení motoru. Starý design bočního ozubení způsobuje po větším opotřebení tlak na vidličky a jejich opotřebení. Následuje krátkodobé vyskakování rychlostí při plné zátěži. Novější převodovky už mají proti tomuto neduhu opatření.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Starší GS 1100 - na co dát pozor, nutné nástroje pro GO atp.
Přidané 18.03.2015 08:56
Příspěvků: 1168 Registrace: 08.06.12
Mám R-ko april 97 ale nemam šajnu aku tam mám verziu prevodovky, na 3-ke vo dvojici občas badam nejake divne vibracie ale iba v určitých otačkach pri zrychlovani.
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.